28.1.2014

Otan haasteen vastaan

Ohjeet: 1. Jokaisen haastetun täytyy kertoa 11 asiaa itsestään. 2. Täytyy vastata haastajan 11 kysymykseen. 3. Haastetun täytyy keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille. 4. Heidän tulee valita 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa. 5. Sinun tulee kertoa kenet olet haastanut. 6. Ei takaisin haastamista. 

Sain kaks saman tyyppistä haastetta ja aattelin ne molemmat toteuttaa yhtäaikaa. Ja ei, mä en todellakaan jaksa keksiä uusia kysymyksiä tai miettiä kellä kaikilla olis alle 200 lukijaa. Ensin aattelin vastata Oonan kysymyksiin ja sen jälkeen Yes, we met on the internet -blogin kysymyksiin.
aaaaaaaaaaaaaaa 1. Mitä pelkäät? 
- Suurin pelko taitaa olla se, että mä menettäisin jonkun läheisen ihmisen. Tiiän, että tältä ei voi elämänsä aikana edes välttyä, mutta tuntuu tosi pelottavalta ajatukselta, että mä en voiskaan enää ikinä puhua jollekin rakkaalle.
Lisäks mä pelkään pimeetä. Monta kertaa kun oon pilkkopimeessä joutunut aamulla tarpomaan bussipysäkille, niin oon kuvitellu tienvieressä kasvassa mettässä kulkevan murhaajia ja villieläimiä. Säikyn yleensä jokasta varjoo ja rasahdusta, vaikka tiiänkin, että siellä ei oo mitään. Todellisuudessa mä siis ehkä pelkäänkin enemmänkin mun mielikuvistusta!
2. Kerro kaksi piirrettä itsessäsi.
-  Mä oon ihminen, joka jättää kaiken viimetippaan ja on aluks hieman ujo. Vaikka mä heräisin aikasin, niin että mulla on kunnolla aikaa valmistautua, niin silti mä lähden esimerkiks kouluun, että oon paikalla just eikä melkein. Lisäks yleensä kirjotan esseet yms. juuri palautusta edeltävänä iltana tai jos mahdollista niin vasta samana päivänä.
Oon tosi huono tutustumaan uusiin ihmisiin tän ujouden takia. Mun on kyllä helppo mennä juttelemaan ihmisille, mutta oon huono käymään pitkiä keskusteluita uusien ihmisten kan, sillä musta tuntuu, että sanon kuitenkin jotain tyhmää. Mutta sitten kun muhun tutustuu, niin oon varsinainen pelle, enkä välitä vaikka mulle naurettais, vaan mä nautin siitä.
3. Asutko yksin?
- En, ainakaan vielä. Suunnitelmissa olis muuttaa kesän lopulla Eetun kanssa yhteen, kunhan vaan saan opiskelupaikan. Tällä hetkellä kohteena on todennäköisesti joko Seinäjoki tai Tampere.
IMG_30684. Kerro lempi paikkasi asunnossasi
- Kotona mun lempipaikka on ehdottomasti oma huone, sillä oon saanut suurimmaks osaks sisustaa sen niinku oon halunnut. Tykkään tän värimaailmasta ja isosta sängystä. Oman huoneen lisäks tykkään meidän olohuoneesta, joka remontoitiin pari vuotta sitten. Meiän olkkarissa on ihanat punaset seinät, täydellinen tummanruskee laminaattilattia, mut eniten taidan tykätä lattialla lojuvasta karvamatosta.
5. Mikä oli vuoden 2013 kohokohta?
- Apua, en mä pysty sanomaan vaan yhtä. Mieleen on jäänyt ainakin mökkireissu, jonka jälkeen puolet mökistä oli hajalla ja Särkkisreissu kullan kanssa.
6. Onnellisin hetkesi?
- Tässä on sama ongelma kuin edellisessä kohdassa - en mä pysty sanomaan vaan yhtä. Viimevuosi oli ainakin tosi onnellinen suurimmaks osaks.
 aaaaaaaaaaa 7. Kerro yksi taito mistä olet tyytyväinen.
- Mä olen hyvä piirtämään - tai ainaki olin joskus.
8. Lemppari asusi? 
- Tällä hetkellä lempivaate on Dr. Denimit eli niihin yhdistettynä joku kiva paita, jakku, neule tai ihan mikä vaan. Täydelliset perushousut saa kaikki asut näyttämään tosi kivoilta.
 9. Lemppari elokuvasi?
- The notebook on ainakin ihan mielettömän ihana ja viimeks katotuista leffoista voisin mainita Frozenin.
IMG_3057 10. Millaista musiikkia kuuntelet tällä hetkellä?
-  Mun musiikkimaku on aina ollut tosi laaja, enkä missään vaiheessa oo kuunnellut pelkkää yhtä genree. Tänäänkin mä oon autossa kuunnellut Kake Randelinin vanhaa levyä.
Yleensä kuuntelen suomiräppiä (esim. Pyhimys, Spekti, Jontte Valosaari, Heikki Kuula), perus listahittejä (esim. Avicii, OneRepublic, Eminem) ja kaikkea mitä Spotifyn ihmeellisessä maailmassa tulee vastaan.
11. Yleisin lausahduksesi.
- No voi ny vittu!!
IMG_3069 1. Mitä harrastat?
- Valokuvausta, lenkkeilyä ja jumppaamista. Mä oon harrastanut valokuvaamista siitä lähtien, kun äiti antoi järkkärinsä ensimmäistä kertaa mun käsiin eli noin 13-vuotiaasta lähtien. Mulla oli tapana juoksennella jokaikisen ampiaisen perässä ja yrittää saada niistä loistava kuva. Ihme kyllä ne ei ikinä pistäny mua. Mikään ei oo niin hyvä tunne kuin se, että saa tallennettua jonkun tietyn ainutlaatusen hetken tai hauskan ilmeen.
2. Facebook, Instagram, Twitter vai Ask.fm?
- Ehdottomasti Instagram, vaikka multa kaikki noi tunnukset löytyykin. Facebookin tarkista jokapäivä, mutta ei mua oikein kiinnosta, kuinka joku Maija on tänään valmistanu ruisleivän ittelleen. Ask.fm:stä voisi sanoo, että se on vuoden turhake. Twitterin hienoutta mä en oo oikein ikinä oppinu ymmärtämään. Joskus saatan lempijulkkiksieni päivityksiä vilkasta. Instagram on se mikä mua eniten kiinnostaa, ehkä just siks, että se on valokuvaamiseen luotu sovellus. Sieltä löytää myös hyvää treenaus-inspiraatioo tarpeen vaatiessa.
3. Mihin maahan et haluaisi matkustaa?
- Venäjälle siperiaan. 
4. Kenet ottaisit mukaan autiolle saarelle?
- Eetun, niin näkisin miten se pärjää ilman pleikkaria, puhelinta, tietokonetta ja tablettia. 
IMG_3051
5. Paras limonadi?
- Coca cola zero, ehdottomasti!
6. Toinen nimesi? 
- Tuulia. Mut meinattiin aluks nimetä Suvi Tuuliaks, mutta onneks mun vanhemmille tuli järki päähän ja ne nimes mut Sonjaks!
7. Oletko mielestäsi "massaa"?
- Tavallaan joo, mutta tavallaan en. Kaikissa meissä on jotain, mikä tekee meistä erilaisen kuin kaikki muut.
 IMG_3053
8. Minkä puhelimen haluaisit?
- Oon viimeaikoina todennut, että Nokiat on ainakin huonoja. Nyt kun mulla on olut vuoden android-puhelin, niin se on muuten ollut ihan loistava, mutta käyttöjärjestelmä syö akkua ihan liikaa (voi toki johtua ihan vaan puhelimestakin). Seuraavaks voisin hankkia kokeiluun iPhonen eli sen mä haluan tällä hetkellä ja se on ainut puhelin, johon saa oikeesti hienoja kuoria lähes joka paikasta. Ellei iPhonekaan miellytä mua, niin tarvii ruveta odottamaan, milloin Jolla-puhelin ilmestyy.
9-kysymys muuten puuttuu btw... :D
10. Ketä fanitat?
- En varsinaisesti fanita ketään, mutta Ian Somerhalder ja Tyler Blackburn on kieltämättä syötävän hyvän näkösiä. Naisjulkkiksista voisin mainita Lauren Conradin.
11. Mitä halusit harrastaa?
- Haluaisin osata soittaa jotain soitinta. Olis myös hienoa osata taitoluistelua.

1 kommentti:

  1. Tuohon kasikommenttiin pakko sanoa, että itse sain elokuussa iPhone5, mutta parin kuukauden jälkeen vaihdoin tuttavani kanssa ja siitä lähtien mulla on ollut samsung galaxy s4, johon oon ollut tosi tyytyväinen! En tiiä, oliko mulla kauhiat odotukset appleen, mutta petyin pahasti esimerkiksi akun kestoon ja mm. musiikin siirtäminen puhelimeen.
    Mutta tärkein asia mun kommentissa on kuitenkin, että sulla on tosi ihana blogi ja musta on tosi kivaa, että sulla on taustassa kuva eikä vain valkoista :)

    VastaaPoista