19.2.2014

Too much school books

orkvgork oevms IMG_3314 Lukemista, lukemista, lukemista... Mä oon uppoutunu koulukirjojen ihmeelliseen maailmaan viideks tunniks ja tuntuu, että pää ei kestä sitä tiedon määrää. Ja tätä pitäis jaksaa seuraavat kolme viikkoo. Eipähän onneks tartte raahautua koulun penkille, vaan saan lukee omas rauhas peiton alla maaten tai sohvalla röhnöttäen, eikä ees haittaa vaikka välillä vähä nukahtais. Mut sellasta tää lukuloma on. 
Maanantai päivän jaksoin olla kotona, mut tiistaina suuntasin Kankaanpäähän kullan luo pänttäämään ja päivisin ehin aina hyvin käymään mummolas. Mummola on myös maailman paras lukupaikka. Siellä mä oikeesti saan jotain aikaseks. 
Postaustahti voi siis olla lukuloman takia vähän vaihteleva, mutta todennäkösesti tietokoneella istuminen vie useimmiten voiton lukemisen sijaan. Mitään lukusuunnitelmaa en oo ees tehnyt. Yritän vaan kerrata joka päivä oman jaksamisen mukaan vähän jokaista ainetta. Ihan turhaa edes yrittää tehä jotain suunnitelmaa ja pakottaa itteni seuraamaan sitä. Pakko-opiskelu ei oo ikinä oikein ollut mun juttu, vaan mä haluun tehdä asiat just silloin kun huvittaa, enkä jonain tiettynä kellonaikana.

Onko täällä paljon muita lukulomalla olevia? Ja millasia lukutapoja teillä on mahollisimman hyvien arvosanojen saavuttamiseks?

1 kommentti:

  1. Itse olen lukulomalla pääsykokeita varten :) Itse teen niin, että aamulla luen reaalia ja päivällä lasken tehtäviä, kun tuntuu, että silloin harvemmin jaksaa lukea. Pakko-opiskelua kannattaa välttää, koska parempi on se, että opiskelee täydellä teholla ne lyhyetkin hetken, kuin että kiduttaa itseään tuntikaupalla oppimatta sen kummemmin mitään. Näin olen itse ainakin omalla kohdallani havainnut ;-) Tsemppiä opiskeluihin, itselläni luku-urakka jatkuu vielä toukokuuhin... :D

    VastaaPoista