29.9.2014

Autumn is a second spring when every leaf is a flower

RUUTUA2 copy RUUTUA ruutua7 ruutua6 ruutua8 Enpä oo ehtinyt postailemaan, mut no minkäs sille voi kun koulussa menee välillä parhaimmillaan iltayheksään asti ja viikonloppusin tulee otettua aina pieniä irtiottoja arjesta, eikä blogi piipahda mielessäkään. 

Mä oon miettiny, että kuinkahan helposti murteet tarttuu. Pohjanmaan murre on ainakin melko omalaatunen: "mihinä", "johonaki", "kipiä" yms. Mut no eipähän se mun suuhun oo vielä tähän mennessä eksyny. Oon kuitenkin tykännyt todella paljon asua täällä ja oon kahessa kuukaudessa kotiutunu tänne todella hyvin. Välillä mä oon jopa miettiny, että oonko mä muka asunu täällä vaan kaks kuukautta oikeesti.
   Sää alkaa oleen pihalla aika jäätävä - sitähän ei kukaan muu oo varmastikaa huomannu. köh köh. Mun pitä pitää pientä ostoslakkoa, mut olihan mun pakko ostaa pari kaulahuivia, pipo ja lämmin paita ihan vaan etten jäädy.

Osaiskohan joku muuten antaa vinkkiä, miten noista tekolampaantaljoista saa parhaiten roskat pois? Niistä ei meinaan millään meinaa lähtee roskat, vaikka kuinka pudistelit, tomuttais ja imurois. Apuaaa!

3 kommenttia:

  1. Mulle ei yleensä tartu mitkään murteet. Puhun nii vahvaa oulun murretta nii en voisi ikinä kuvitella, että puhuisin jotain muuta murretta! Raahessakin on pieniä omia murre sanoja, nii empä mä niitä ole oppinu. Vaikka olen Raahessa asunukkin yli vuoden. Itse ainakin tykkään nii paljon oulun murteesta nii aijon pitää sitää lujasti kiinni!
    Tiedän kyllä paljonkin ihmisiä, joille se murre heti tarttuu ja eivät enänä osaa niin hyvin sitä "omaa murretta"

    Multa itseltä löytyy lampaantalja, mutta se on aitoa talja. Nii siitä ainakin lähtee roskat ihan nyppimällä, mutta se ei kovin kerääkkään roskia. Ootko kokeillu vaikka jollain teippiharjalla putsata? :)

    VastaaPoista
  2. Oi hei mistä toi pipo on?! :o Mää oon niin hurahtanut nyt viininpunaseen ja tommonen pipo hipoo kyllä täydellisyyttä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Seppälästä mä oon sen muistaakseni ostanu :)

      Poista