14.10.2014

So many reasons to smile

Villasukat. Oon ihan kamala vilukissa ja mun talven suurin ongelma on jäätyneet varpaat ja siniset kynnet. Siis ihan oikeesti ne on kylmällä niin siniset, että mut vois niiden perusteella diagnosoida kuolleeks. Voisin nimtä mun suurimmaks idoliks melkeinpä villasukkien ja tumppujen keksijän - ne pelastaa mut aina kylmyyskuolemalta!

Kisupisuli. Mä en oo nähnyt mun rakasta kissaolentoani melkein viikkoon ja mikään ei voi olla parempaa kuin köpertyä sen lämpimän pörröturkin viereen pitkästä aikaa.

Kahvi. Lämmittää ja virkistää - täydellinen combo. Mitä muuta mä voisin tarvita kirpeinä syysaamuina?

Uudet vaatteet. Mulla ainakin nousee materialismionnellisuus suoraan rakettina kuuhun, kun oon ostanut täydellisen vaatekappaleen. Yhtä ihana tunne on se, kun saa pitää vaatetta päällä kunnolla ekaa kertaa ja se edelleenkin tuntuu täydelliseltä.
  syksy1IMG_6039 Pörröhuovat. Se tunne kun saa illalla käpertyä kullan viereen kylmänä syysiltana pörröhuovan alle kattomaan telkkaria. Parasta. 

Maito. Etenkin lettujen kanssa. Mä luin jostain, että naisten maidon juonti olis vähentynyt. Pöh sanon minä. Mä juon maitoa päivässä ainakin purkillisen jos toisenkin. Lettuja syödessä voi mennä kerralla helpostikin litra. Maailman parasta juomaa.

Sauna. Tai tarkemmin sanottuna puusauna. Paras tapa rentoutua on istua möllöttää saunan lauteilla mahdollisimman pitkään ja nauttia

Tyhmät sattumat. Normaalia ihmistä vituttais todenteolla auton renkaan hajotessa. Ite ainakin sain puhtia päivään siitä, kun sunnuntaiaamuna auton rengas päätti sanoo sopimuksen irti. Jotenkin tommoset pienet erikoisuudet  tekee mun päivistä erityislaatusia ja elämisen arvosia.
  IMG_6006IMG_6020
Unet. Mä rakastan ihan mielettömän paljon unien näkemistä. On niin jännää pohtia aamulla, että mitähän kaikki tarkotti. Usein juonenkäänteetkin on niin jänniä ja outoja ainakin mun unissa, että niille tulee naurettua useamman päivän ajan.

Meikittömyys. On niin taivaalliseen ihanaa tajuta illalla, ettei tarvikaan ruveta jynssäämään meikkejä pois.

Hyvän kirjan löytäminen. Nykyään hyvät kirjat tuntuu olevan harvassa, mutta kun sellasen löytää niin se on menoa. Mukanaan vievän kirjan lukemisen saa unohtamaan arjen huolet ja vie ihan erilaiseen maailmaan.

Koti. Seinäjoella on kiva asua omassa kämpässä, mut silti mä aina odotan innolla kotiinpääsyä. On niin mukavaa ajaa kotipihaan, haistaa ilmassa pieni lehmän tuoksu ja astua ovesta sisään tuttuun ja turvalliseen.
   IMG_5954syksy2 Pimenevät illat. On jotenkin täydellistä, kun illat rupee hämärtymään ja tähdet loistaa kirkkaana iltataivaalla. Kaikki näyttää pimeellä niin erilaiselta ja taianomasemmalta.

Walking Dead. Vitoskausi pyörähti just käyntiin Jenkeissä ja mä oon niin innoissani, kun saan päiviin jotainjännitystä sen voimin. Ihanaa tulla illalla kotiin ja pelätä turvallisesti omalla sohvalla zompeja. Viimeyönä mä tosin pelkäsin niitä omassa unessani jopa.

Kentän läpäiseminen. Ihan sama, missä pelissä, mut siitä tulee niin hyvä fiilis. Tän hetken koukutus on Diamond digger saga.

Kynttilät. Mikään lamppu ei voi jäljitellä sitä tunnelmaa, minkä kynttilät saa aikaan - varjot lepattaa pitkin seiniä ja kaikki tuntuu hetken aikaa täydelliseltä.
  syksy3

Mulla on päiviä, jolloin kaikki naurattaa ja oon maailman positiivisin ihminen. Sitten taas on näitä päivä jolloin oon maailman suurin pessimisti ja kaikki tuntuu potkivan päähän. Listasin pahojen päivien varalle asioita, jotka saa hymyilemään onnellisesti. 

2 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos! :) Näiden listaaminen kyllä piristi paljon munkin päivää (:

      Poista