12.11.2014

Lumi tuli, lumi suli

talvista1

Tekis mieli vaipua talvihorrokseen ja herätä keväällä linnunlauluun. Koko päivän masentavin hetki on se kun puhelin pirauttaa aamulla kerta toisensa jälkeen jonkun ihmeen pimputusherätyksen päälle. Miksei koulussa voi kulua yhtä nopeesti kuin silloin kun lykkää puhelimesta viiden minuutin torkun päälle. Viis minuuttia tuntuu aamusin sekuntilta - koulussa taas ikuisuudelta.
  talvista2talvista4

Onneks mun viimeviikkoa piristi ihan tuhottoman paljon perjantain vapaapäivä ja se, että pääsin taas kotiin muutamaks päiväks ja näkemään kavereita. Torstai-iltana todettiin sivusilmällä, että tulee lunta. Mun fiilikset oli vähän "njäääh." Perjantaiaamuna herätessä kuitenkin tuli silmät avatessa semmonen wow-tunne. Mun koko huone kotikotona näytti tavallista kirkkaammalta ja luulin, että joku oli laittanu valot päälle. Kuitenki, kun olin saanu unihiekat pyyhittyä pois silmistä rupesin kattoon tarkemmin pihalle ja kaikki oli ihan vitivalkosta. Eka ajatus olis, että pakko päästä ottamaan kuvia. Ihan sama vaikka siellä oliki parinkymmenen sentin kinokset ja lumisade kasteli mut kokonaan. Ei voi muuta kuin ihmetellä, miten lumisade voi piristää.

talvista5 talvista3 talvista6
Mä eksyin viikonloppuna vähä paljuilemaankin ja rentoutumaan. Sunnuntaipäivä tulikin elettyä kakun voimin isänpäivää mummulassa viettäen. Oli ihan mahtiviikonloppu niin kauan kunnes tajusin, että se olikin jo siinä. Ikaalisissa oli vielä ihan talvi, kun me lähdettiin. Mutta Seinäjoella - ei pienintä kinostakaan. höh.

Eilen illalla päätin vihdoin ja viimein toteuttaa mun mielessä pitkään pyörineen suunnitelman. Hain anttilasta vähän pyykkipoikia ja jouluvalot ja sit vaan hommiin. Kiinnitin pyykkipojilla jouluvaloihin roikkumaan valokuvia. Oii vitsit mä oon ihan rakastunut tohon mun valotsydeemiin. Näyttää luonnossa vielä niin paljon paremmalta kuin kuvissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti