23.1.2015

Crazy about ebay

Kello on reilusti yli puolen yön ja mulla inspis raksuttaa päässä ja lujaa! Asiaan toki saattaa ehkä ihan pikkasen vaikuttaa illalla nukutut päikkärit - paha virhe yöunia ajatellen... Noo mut huomenna on vapaata, joten eipä sillä väliä.

Paljonkohan mä oon ehtinyt hehkuttaa tääl blogin puolella jo ebayta? Tarpeeks? Ehkäpä. Hah. Mukavaa kun joka päivä tipahtelee pikkupaketteja postilaatikkoon Ding Dongeilta sun muilta. 

Mua aluks epäilytti tosi paljon noiden myyjien luotettavuus ja mul ei ollut mitään hajua, kuinka paypal-jutskat toteutetaan käytännössä. Pikasten googlailujen jälkeen mulla olikin jo paypal -tili ja ebayn käyttö osottautuki ihan lasten leikiks. Tavara on ihan samanlaatustakin kuin Suomessa, mutta kymmenen kertaa halvempaa. Eikä suurimmassa osassa oo edes postikuluja! Täydellistä.
  ebay1ebay3Rusettisormus. Tällä oli hintaa noin euron verran ja yllätyin, kun tää vieläpä oli just sopivan kokonen. Toimituksessa meni vähän yli kaks viikkoa.
Rannekoru. Tää oli ensimmäinen juttu jonka tilasin tavallaan vaan kokeiluna. Onhan noi sydämet ihan yli söpöt ja hintaa tälläkin oli vaan 80 senttiä.

ebay2 Unisieppari -kuoret. Puhelinkuorien valikoima Suomessa on ihan olematon. Edes suomalaiset nettikaupat ei juurikaa myy kuoria mun Huaweihini - ei ainakaan nättejä yksilöitä. Ebayssa taas se puhelinkuorien määrä on ihan järjetön. Mulle aiheutu jopa kauhee valinnanvaikeus. Näillä hintaa oli noin 5 euroa ja toimitus oli tosi nopee Briteistä. Nää tuli alle viikossa.

ebay4
Kuolemanvarjelukset -kaulakoru. Ettekä ikinä arvaa, mistä oon eniten innoissani ebayssa!! Siellä on kaikkea Harry Potter -tavaraa älyttömän paljon. Oikee Potterheadin taivas! Hintaa korulla oli jotain euron verran. 
Feikki beautyblender. Mä innostun aina kaikista uusista hömpötyksistä vähä liikaakin. Mua ei kuitenkaan opiskelijana huvita laittaa melkein 20 euroo meikkisieneen - tai siis munaan tässä tapauksessa. Hah. Tilasinkin siis tämmösen feikkiversion eurolla. En kuitenkaan tätä kokeillessa saanut mitää ahaa-elämystä. Ihan normaali meikkisieni (tai siis muna). Mä aion edelleenkin pitäytyä meikkivoiteen levityksessä sormissa. Tiiä sitten olisko se aito parempi... Mutta se jääköön arvoitukseks mun puolesta.

Ootteko ikinä tilailleet mitään ebaysta? Haluaisin vinkkejä, mitä muuta sieltä kannattaa tilata.

19 kommenttia:

  1. Heeei, tosi hyvä blogi! :) mä en uskalla tilata ebaystä mitään, enkä kyllä osaiskaan.. Ehkä jonain päivänä, sielä kuitenkin on niin paljon kaikkea ja nimenomaan tosi edullisesti suomeen verrattuna x)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Mua kans pelotti aluks tilata, mut se oli kyl loppujen lopuks tosi helppoo. Vähä liiankin helppoa! :D Mut kannattaa kyl opetella. :)

      Poista
  2. Oon itekin tilannut puhelimen kuoria ja tabletille näppäimistön. Kaveri on tilannut koiranvaatteita :D nyt kun mulle syntyy keväällä kummityttö niin oikein ootan kuinka lapasesta mulla lähtee vauvanvaatteiden ostelu eBaysta :D
    Pssst! Toinen tosi edullinen samantyyppinen nettisivu, jossa on vähän eri tuotteet, on aliexpress. Käy kurkkaan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy kyl käydä kurkkaamas toi aliexpressiki! :D

      Poista
  3. Kuoria oon tilannut ebaysta ja nyt mä oon hullaantunu wish.comiin (saa sovelluksenaki puhelimeen.) :D Netin kautta paypal -maksu ja sovelluksen kautta saa klarnalaskulle, kätevää. Suosittelen tutustumaan siihenkin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ooi vitsit. Tarviipa käydä tsekkaamas toi! :) Kuulostaa hyvälle!

      Poista
  4. Ostin itse juuri kaksi Victoria's Secrect body mistiä eBaysta ja ne saapuivat toissapäivänä jenkeistä. Tilasin myös kameraani Canonin 50mm objektiivin, mutta se on vielä matkalla Hong Kongista - toivottavasti ei jää tulliin o: (koska maksoin siitä huimat 85e, täällä hinta pyörii siinä 120-130 eurossa...) Mietin aluksi ihan samoja juttuja kuin sinäkin, ja nuo olikin ekat jutut mitä sieltä olen koskaan hankkinut. Michael Kors laukku kyllä houkuttelisi mutta pelkään feikin mahdollisuutta /: Ehkä sitä kuitenkin rohkaistuu joku päivä...! Alan olemaan itsekin ihan koukussa eBayhin!!

    privaattikamaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Iteki oon kattellu noita Victorias secret -juttuja sieltä! :) Toivottavasti objektiivis tulee perille. :) Ite en oo ainakaan viel uskaltanu tilailla mitään muutamaa euroa kalliimpaa. Ehkä joskus sit! :D

      Poista
  5. Mä oon tilannut ihan liikaa puhelimen kuoria eBaysta : D Onneks niillä useimmilla on ollut hintaa se joku 0,7-1€ : D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siel on kyl niin paljo kaikkia nättiä kuoria! Melkeinpä puhelinkuoritaivas!! :D hah

      Poista
  6. Kivoja juttuja oot tilannut :)) pitää itekki opetella tuo paypal :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa todellaki tutustuu siihe! :) Ei se loppujen lopuks kovin vaikee oo. :)

      Poista
  7. Ebay on paras <3 Oon tilannut ties kuinka monet puhelinkuoret (tosi paljon kivoja saa ihan parilla eurolla), koruja, paitoja ja pari laukkua :) Eihän ne laukut laadultaa ole mitään parhaimpia, varsinkin jos Kiinasta tilaa, mutta hintaansa nähden ajaa kyllä asiansa oikein hyvin! :)
    Meikkejä oon myös tilannut paljon, kun niin älyttömän halvalla saa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niiin on! <3 Voisin kans tilata jonkun laukun sieltä! On kyl oikein tavaroiden ihmemaa toi ebay. :D Millasiahan noi meikit siel on? Ite en oo niitä uskaltanu tilata...

      Poista
    2. Kyl mä oon ollut meikkeihin tyytyväinen :) Oon tilannut juurikin luomivärejä, kulmakyniä ja tussipäisiä eyeliner-kyniä. Ja tähän mä oon ihan rakastunut -> http://www.ebay.com/itm/40ml-BB-Cream-Perfect-Face-Cover-Cosmetic-Make-Up-Beauty-Foundation-/311182186929?pt=UK_Health_Beauty_Make_Up_Cosmetics_Mascara_PP&var=610370453810&hash=item4873e759b1

      Tosta BB-voiteesta luin toisesta blogista suosittelut, joten uskalsin sen tilata, enkä pettynyt!

      Poista
  8. Hah mä tilaan kokoajan tavaraa ebaysta! kännykänkuoria, pitkiä laturinjohtoja, vaatteita, meikkejä, meikkisiveltimiä, kellon, pipoja ja kaikenlaista muutakin! vaatteissa pitää vaan ottaa normaalia suurempi koko, koska jossain kiinassa koot ovat vähän pienempiä. Tilasin myös talvitakin vain 20 eurolla! Myös eyelinerit ovat eritäin halpoja, noin 90 snt/kpl. On aina niin kivaa odottaa tilauksia ja sitten niitä tipahtelee välillä postilaatikkoon! Mulla vaan menee vähän yli se tilailu koska selaan koko ajan ebayta ja löydän jotain uutta joka on niin halpaa ja se on sitten pakko tilata :D mutta sielä vaan on kaikki niin halpaa ja ajattelen aina että en mä kaupoista tuolla hinnalla löydä tuollaisia :) sulla on ihana blogi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! :D Se on kyl parasta, kun paketteja tipahtelee joka päivä postilaatikkoon ja kun toimitusajat on niin pitkiä, niin hyvä kun ees muistan aina tilanneeni jotakin. Kivoja yllätyksiä! :D:D Mut totta kai tuolta tulee halvemmaks ostaa kaikki ku miettii tosiaanki, mitä Suomessa olis joutunu niistä maksamaan. :)

      Poista
  9. Mä oon tilannu ihan hirveesti kaikkea Ebaystä, mut oon todennu että vaatteet ja laukut on usein väärän kokoisia ja värisiä tai muuten vaan huonolaatuisia (riippuu toki paljon myyjästä). Just kännykänkuoret, korut, laturijohdot yms. on mun mielestä sellaisia mitä sieltä kantsii tilata :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vois kans tilata latureita tuolta, kun mulla on tapana hukata niitä! :D

      Poista