12.2.2015

10 favourite details at home

En oo vähään aikaan tehnyt mitään sisustusaiheista postausta ja tänä aamuna mun päähän pälkähtikin idea kuvata mun kymmenen lempijuttua meidän kämpästä. Näitä olis kyl helposti saanut enemmänkin! Haha. 
   Vaikka meillä onkin tosi pikkunen makuuhuone ja pimee käytävä, jonne ei oikein luonnonvalo yllä, niin silti oon tän täällä puolen vuoden asutun ajan aikana tykännyt meidän asunnosta aina vaan päivä päivältä enemmän ja enemmän. 
homefav5 1. Sängyn peitot ja tyynyt. Taisinkin mainita joskus jossain postauksessa, kuinka mä äitin mukaan oon peittoholisti. No, ainakin mun mielestä meidän sänky näyttää noiden peittojen kanssa tällä hetkellä ihan älyttömän kivalle ja kutsuvalle. Aikasemmin mulla oli tapana heitellä kaikki tyynyt vaan äkkiä sängylle. Nyt oon tykännyt asetella ne toillain kivasti. Tekis tätä kuvaa katsoessakin mennä vaan sänkyyn lekottelemaan.
homefav7 2. Peili. Mun ikuinen suosikki meidän kämpässä tulee ehdottomasti aina olemaan tää peili, jonka mä hankin joskus aikoja sitten silloin kun asuin vielä ihan kotikotona. Tän nätimpää peiliä ei oikeestaa ikinä oo tullut vastaan. 

3. Kynttilänjalat. Vaatteissa mä rakastan kultaa, mut hopea vie voiton sisustuksessa. Ostin nää hopeiset kynttilän jalat joskus ennen muuttoa syksyllä halpa hallista ihan parilla eurolla ja nää on kans ihan ikuisuussuosikki mulla.
  homefav84. Unisieppari. Tää on mun blogissani näkynyt jo miljoona kertaa aiemminkin, mutta unisiepparit on vaan niin sulosia yksityiskohtasia aina. Tekis mieli hankkia joskus tän rinnalle joku vähän isompi sieppari.
  homefav45. Vaaterekki. Ennen tätä mä taistelin vaatekaapin kans pienestä tilanloppumisongelmasta. No, rekki ratkaisi sen ongelman ja tää on kyl osoittautunu tosi käteväks. Enää ei kaikki vaatteet vaan rypisty mytyssä kaapissa ja vaatteiden valitteminenkin on niin paljon mukavempaa ja helpompaa tän ansioista.
homefav1 6. Seinäteksti ja lamppu. Yksinkertaisesti toi lamppu on vaan tosi nätti ja seinäteksti antaa piristystä meidän ankeen valkoseen seinään. 
homefav3 7. Lampaantalja. Vaikka Ikean tekolampaantaljat ei laadultaan ja puhtaanapitohelppoudeltaan oo ihan mun ykköslistalla, niin silti noi on tosi kivan näkösiä ja antaa tietynlaista pehmeyttä meidän kämppään. Jossain vaiheessa aion kyllä vaihtaa meidän tekotaljat ihan aitoihin.
  homefav28. Kynttilät keittiön pöydällä. Happu Joe -pullot on ainoita, joita mä en kaikkia vie pullonpalautukseen. Ne sopii vieläpä tosi hyvin meidän keittiön pöydällä olevan kynttilärykelmän viereen, jota on kiva poltella aina iltasin esim. syödessä tai kirjaa lukiessa.
homefav6 9. Tikashylly. Tääkin on näkynyt varmaan miljoona kertaa mun blogissa, mutta silti toi on osottautunut niin käteväks. Onneks en hankkinut tavallista yöpöytää, sillä eihän semmoseen saa mitään tavaroita mahdutettua. Tähän tikashyllyyn saa puolestaan mahdutettua kivat kasat kirjoja, lehtiä, sun muita, mitä nyt ikinä haluaakaan pitää sängyn lähellä. 

10. Lamppu. Viime Ikean reissulta mukaan tarttunut lamppu on ollut ihan jokapäiväsessä käytössä. Mä vihaan sitä, jos mä joudun iltasin nousemaan lämpimän peiton alta sammuttamaan valot. No, nyt ei oo tarvinnut enää hylätä lämmintä peittoo hetkeskään, kun on ollut tää lamppu sängyn vierellä.

12 kommenttia:

  1. Olipa kivoja juttuja! Haluaisin itsekin tuollaiset sisustustikkaat mutta niitä ei kyllä saa mitenkään järkevästi mahdutettua tänne kämppään..:D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Noi tikkaat on kyl tosi kivat ja kätevät. :) Ja ne ei kuitenkaan oo kovin isot, joten ne on kyl ihan helppo mahduttaa johonki nurkkaan. :D

      Poista
  2. Ihana postaus, sulla on kiva sisustusmaku! :-)

    VastaaPoista
  3. On kyllä tosi kauniin näköistä :)

    VastaaPoista
  4. heeei mä näin mun lempparikirjan tässä postauksessa! :) mahtavaa, ootkos kerennyt lukea jo? (Ennen kuin kuolen - Jenny Downham) :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha kiva! :D En oo vielä kerinnyt alottamaan sitä, kun lainasin sen ihan äskettäin kirjastosta. Mut tarviipa viikonloppuna varmaa ruveta lukemaan sitä, jos se kerran on hyvä!! :)

      Poista
  5. mistä oot ostanut tuon tikashyllyn? :)

    VastaaPoista