17.2.2015

“4 am—if I’m ever up that early, it’s because I’m up that late.”

Eilisaamuna mul oli vähän liikaa luppoaikaa kumma kyllä ja päädyin tekemään postauksen mun aamurutiineista. Mä en todellakaan oo mikään aamuihminen, mut silti mä vihaan liian myöhään nukkumista sekä aikasin heräämistä. Loogista, eikö? Hah.
aamurutiinit1 Herätys. Kännykän kello pirisee mulla aamusin vähintään 5 kertaa. Ei toivoakaan, että mä jaksaisin miettiä kunnolla heräämistä, ennen kuin oon torkuttanut liian monta kertaa. Usein mulla kuitenki käy niin, että unohdan laittaa torkun kokonaan päälle, sammutan herätyksen kokonaan ja jatkan onnellisena nukkumista. No eipä oo mun aamuni yleensä enää siinä vaihees kovin ilosia, kun tajuan nukkuneeni pommiin ja yritän meikata, juoda kahvia ja käydä pissalla samaan aikaan! Hah. No normaalisti kuitenki, jos ja kun mä herään ajoissa, mulla on tapana selata - niinku varmaan kaikilla muillaki - läpitte instagramit, facebookit sun muut. Myönnettäköön, että puhelimen tai tabletin valo tosiaankin virkistää! 
aamurutiinit2 Ylös. Aamusin on niin kamalaa hylätä lämmin peitto. Nyyh. Pienenä mulla oli tapana raahautua peiton kera aina sohvalle. No, onneks mun fleece -yöhousut ja villasukat yleensä helpottaa tilannetta. 
aamurutiinit3 Vessaan. Mussa ei kyl tapahdu mitään kummempia heräämisen merkkejä, ennen kuin mä oon päässy vessaan peseen kasvot jääkylmällä vedellä. Niin virkistävää! Ja tosiaan, hampaat pitää pestä ennen syömistä ja kahvia!!! 
  aamurutiinit4Laittautuminen. Kouluaamuina mä meikkaan aina niin nopeeta ku vaan mahollista, eikä siihen yleensä kulu viittä minuuttia kauempaa. Hiuksetki tulee usein vaan vedettyä ponnarille koulua varten. Mitä sitä turhaan stressaamaan sitä, kuinka huonosti hiukset on koulussa.
aamurutiinit5 Kahvi. Kahvia on pakko saada kupillinen joka aamu! Mä en ehdi siitä sen kummemmin ikinä nauttimaan, vaan vetäsen sen niin nopeeta naamaan ku ikinä vaan voi. Hyi. On muutes kahvi huomattavasti pahempaa nopeesti juotuna.
aamurutiinit6 Vaatteet. Mun vaatteiden valitteminen menee suunnillee aina näin: "Hmm... Mitähän pukis. Mul ei oo mitään päälle pantavaa. Eetuuu voidaaks mennä tänään shoppailee? Ai ei vai. Hmph. No voi perkele. Meen sit alasti!" Loppujen lopuks vedän päälle ne vaatteet jotka vaan sattuu olemaan lähimpänä. Hah.
aamurutiinit7 Aamupala. Päivän tärkein ateria kuulemma... Jonka mä vaan satun skippaamaan aina. Voi ku ehtiski joskus syömään aamusin kunnolla, mutta kun ei. Vois opetella edes heräämään 15 minuuttia aikasemmin niin vois ehtiäkin, mutta... Ei vaan jaksa. Vetäsen korkeintaan äkkiä jonkun omenan tai pari viinirypälettä hyväs tapaukses - usein en niitäkään. Viikonloppusin puolestaan tulee usein vedettyä tosi tuhtikin aamupala. Mut mä en vaan tykkää syödä kiireessä ja aamusin sitä paitsi kaikki maistuu pahalle.
aamurutiinit8 Killuttimet ranteeseen ja menoks. Ihan viimesenä just ennen lähtöö mä yleensä tajuan, että hei mul ei oo koruja. Ilman niitä ainakin mulle tulee tosi alaston olo. Tänäaamunakin unohdin kauheessa kiireessä ne ja tuntu ihan siltä koko ajan, että jotain tooosi olennaista puuttuu. Korujen kans mä en paljoo joudu miettimään vaan vedän joka päivä päälle samat sormukset ja rannekorut.
   Aina ovella ennen lähtöö mun pitää aina tarkistaa vähintään kolmesti, että mulla on kaikki mukana. Yleensä hoen koko ajan: "Rahapussi, puhelin, avaimet. Joo on. Olikos sittenkään. Rahapussi, avaimet, puhelin... Hmm joo. Tarkistan vielä kerran. Rahapussi, avaimet, puhelin..."

Mitäs tykkäsitte tälläsestä postauksesta?

6 kommenttia:

  1. Ihana postaus, toi aamun herääminen on ihan yhtä tuskaa vaikka sitä kuinka yrittäis skarpata :D ihana että jollain muullakin on tota samaa, että ennen kotiovesta poistumista täytyy varmistaa kaikki tavarat vaikka kuinka moneen kertaan ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Aikaset herätykset on kyl niin kamalia aina kun tietää että on ihan pakko nousta, vaikka ei jaksais. Ja mä ainaki teen vaan hallaa ittelleni, kun torkutan niin monta kertaa, että joudun tekeen kaikki aamujutut superkiireellä. :D Tavarat on vaan aina ihan pakko tarkistaa. Olis niin kamalaa unohtaa esim. avaimet sisälle! hah.

      Poista
  2. Kiva postaus ja kivojen kuvien kera!! Itse olen nykyään aika hyvä aamuihminen ja aamupala on lempi ateria päivässä :D Illalla jo odottaa aamukahvia, hha!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oii kiitos! :) Olisimpa mäkin. :D Mun tarttis keksiä joku keino, millä noista aamuista sais jotenki miellyttävämpiä! hah :D

      Poista
  3. Tosi kiva postaus!:) vois iteki tällasen joskus toteuttaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Kannattaa. Tätä oli niin kiva tehdäkin. :)

      Poista