19.3.2015

Irritating things and ripped jeans

Mä oon viimepäivinä tuunannu superkivat rikotut farkut siinä toivossa, että oppisin käyttämään tavallisia sinisiä farkkuja, haaveillu kesävaatteista, juonu ihan liikaa smoothieita, nauttinu treenaamisesta, lakannu kynnet keväisellä sävyllä, ottanut kuvia, kokeillut olla hetken ilman hiustenpidennyksiä ja pyörähtänyt koulussa pari kertaa.
   Ettei nyt kuitenkaan mentäs ihan yltiöpositiivisiin asioihin, niin aattelin kerrankin listata, mikä mua ärsyttää. Viimepäivinä kaikki on vaan suoraan sanottuna vituttanu - jopa ihan pienetkin asiat. Noh, asioiden ylös kirjottaminen kuulemma helpottaa, eikä sitä jaksa suoltaa positiivista tekstiä silloin kun oikeesti ärsyttää.

Eli. Mitkä asiat mua siis ärsyttää? 

mmmm5 mmmm3 - Ihmiset, jotka ei huomaa makueroa Pepsi Maxin ja Coca Cola Zeron välillä, sillä niissä on selvä ero, eikä mitään samaa - ei niin yhtään mitään. Ainakin mun suussa Pepsi Maxi maistuu ihan ihmeelliselle. Siinä on joku ihan kamala ällöpöklöhyihyi sivumaku. Zero Cola puolestaan on ihan ku taivaasta tuotua. Namnam. Terveisin addikti. 

- Tuuli. En haluis valittaa säästä, mutta silti. Ihan sama onko kylmä, kuuma, ukkonen, vesisade... Jos ei vaan ikinä tuulis, niin kaikki olis täydellistä. Tai tuulis edes kohtuullisesti. Mutta kun ei. En tiiä, mikä siinä tuulessa varsinaisesti ärsyttää. Varmaan se, että hiukset menee sekasin. Perhana!
mmmm2 mmmmm1
- Gluteeniton ja maidoton dieetti. Nykyään saa blogeista lukee, kuinka kaikki on joko maidottomalla tai gluteenittomalla - parhaassa tapauksessa molemmilla. Ja joo, en nyt väitä, etteikö nää ihmiset sais kaikkia tarvitsemiaan vitamiineja, kivennäisaineita, kuituja, sun muita. Mua ärsyttää lähinnä se, että Suomen maatalous siitä kärsii, jos kaikki rupee maidottomalle dieetille. Mä ainakin jatkan samaa rataa kuin aina ennenkin - juon litran maitoo päivässä, koska se on parasta. Parhaassa tapauksessa suoraan kotikotoo tankista. Ja noh muutenkin... Kukahan sen on muka keksinyt, että maito ja gluteeni olis muka haitaks ihmiselle.

- Kenkien ostaminen. Kyllä on vaan niin, että kaikki on liian kallista - ainakin opiskelijalle. Mä oon viimesen viikon töpsötelly mun vanhoilla koon liian pienillä tennareilla kouluun kolme kilometriä edes takasi. Eikä se niiden pienuus oo ees ainut ongelma. Lisäks niiden pohjasta tulee pikkukivet läpi. Oon täs sit yrittäny ettiä kohtuuhintasia kivoja tennareita ja kiertäny niin halpa-hallia, kookenkää kuin seppälääkin. Ei niitä kivan näkösiä tennareita vaan myydä halvalla. Pitää varmaan lotota.
mmmmm6 mmmmm7
- Viralliset puhelut. Mun piti tänään soittaa, jos joku tulis vaihtaan nimikyltin tohon oven pieleen. Soitinkos? No en...

- Mainokset Spotifyssa ja Youtubessa. Joo, no jollainhan niidenkin on pysyttävä pystyssä, mutta tarviiko ne mainokset tunkee niiden videoiden/biisien alkuun tai sinne välille. Mikään ei oo niin ärsyttävää kuin se, että spotifysta fiilistelet jotain biisiä täysillä ja sit kesken kaiken pärähtääkin soimaan joku osta-kissa-saat-kaupanpäälle-koiran-mainos! Sydänkohtaushan siinä vaihees meinaa tulla... Tai youtubessa saa silmä kovana oottaa, milloin siihen ruutuun tupsahtaa se skippaa mainos -nappi.

Mikä teitä ärsyttää tällä hetkellä? Vai hymyilettekö aina vaan ilosena ja jaksatte olla onnellisia kaikista ärsyttävistäkin asioista? Ja mitäs tykkäätte mun tuunatuista farkuista - kehtaako noita käyttää vai onko ne ihan hevarihousut, niin kuin Eetu mulle mainitti. Haha! 

14 kommenttia:

  1. itellä on spotifysta se premiumversio, koska mun mielestä 9,90 € ei oo opiskelijanakaan kauhee hinta kuukaudessa siitä että voi rajattomasti kuunnella musiikkia missä vaan ja ilman niitä mainoksia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ite oon vaan ottanut premiumista niitä kokeiluversioita. Vitsit kun oon niin pihi, enkä millään raaskis maksaa tota summaa, vaikka mulla onkin pyöriny mieles, että helpottais kyl elämää, jos vaan maksais ton nurisematta. :D No, ehkä vielä joskus! :D

      Poista
  2. Hahah, hauska postaus idea! :-D Jepp ja noi viralliset puhelut... ungggh

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, kiitos! :) Joo, vitsit ne on kyl niin ärsyttäviä ja aina kuitenkin, jos ja kun saa aikaseks soittaa, niin jälkeenpäin ajattelee, että eihän siinä ollutkaan mitään pahaa. :D

      Poista
  3. Hauska postaus! :D Ja nuo farkut on älyttömän hienot <3

    VastaaPoista
  4. ite välttelin ennen kans noita virallisia puheluita, saatto mennä montakin päivää ennen kun sain jonkun asian hoidettua. nyt oon sellasessa työssä missä mun on pakko kokoajan soitella virallisia puheluita. kyllä siihen pikkuhiljaa alkaa tottumaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Munkin tarvii varmaan hommata joku tommonen työ! Ei varmasti olis virallisis puheluis mitään pahaa enää sen jälkee! :D

      Poista
  5. niiiiin samaa mieltä ton maidottoman ja gluteenittoman suhteen, ennenkin on juotu maitoa ja syöty leipää ja hyvin on mennyt :D ihme ruokahifistelyä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niimpä! :D Jos ennenkin on hyvin pärjätty, niin miks noita ruokatottumuksia pitää yhtäkkiä muuttaa niin radikaalisti!

      Poista
  6. Itselläni on keliakia ja se harmittaa, kun "terveet" ihmiset saisi syödä mitä haluaa, sitten hetken kokeilee syödä gluteenittomasti ja kyyllästyy ja voi palata normaaliin ruokavalioon, mutta itse en voi vaikka haluaisi:( mutta se on elämää:) ja itselläni on kans toi et aina jännittää kun pitää soittaa viraliseen paikkaan, kivointa olisi aina kasvokkain sopia asioista:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ton gluteenittoman ruokavalion ymmärrän siinä vaiheessa, jos on keliakia (ja maidottomankin silloin jos on maitoallergia). Ainakin, mitä ite oon tutustunut gluteenittomaan ruokavalioon, niin kaikki ne tuotteetkin on ainakin kaupoissa tosi kalliita, ellei halua kaikkee ite valmistaa eli harmillista silleen... Vitsit noi puhelut vaikuttaa olevan monelle vaikeita! :D Mustaki on niin paljo helpompaa puhua ihmisten kanssa ihan vaan kasvotusten! :D

      Poista
  7. Täällä myös yks joka sitten inhoo Spotifyn mainoksia!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! Ne on niin kamalia, eikä millään raaskis maksaa siitä premiumista! :D

      Poista