13.5.2015

My hair products

Hiukset - kasa karvoja päälaella, jolle ostetaan litratolkulla erilaisia puteleita. Hiuksia hemmotellaan, niille tehdään hoitoja, niitä hellitään, ne laitetaan aika ajoin erityisen näteiks - usein niihin kiinnitetään jopa enemmän huomiota kuin esimerkiksi lemmikkiin tai mihinkään muuhun ruumissa löytyvään osaan. En ainakaan oo ikinä nähnyt, että joku olis esimerkiks jaloilleen ostanut miljoonia puteleita. Haha! Aattelinkin esitellä tuotteita, joilla hoidan mun omia päälaella keikkuvia karvoja, siis hiuksia! 

hairprod1 hairprod3

Shampoot ja hoitoaineet
Mä en yleensä paljoo katto mitä shampoota tungen päähäni - kunhan se nyt puhdistuu niin hyvä on! Haha! No, tällä hetkellä on kuitenkin käytössä Avonin värjätyille hiuksille tarkoitettu shampoo sekä Yves Rocherin pesuaine, joka on tarkoitettu sekä hiuksille että vartalolle. Tommonen purkki maksaa vaan parisen euroo ja aina kun äiti tilaa Yves Rocherilta niin mun on pakko saada pari purkkia tota - en oo törmänny yhteenkään shampoo-suihkugeeli-pesuaineeseen joka tuoksuis yhtä hyvälle kuin tää.
   Hoitoaineina mulla on tällä hetkellä Aussien tehohoitoaine sekä Pantenen Keratin Repair -hoitsikka. Molemmat näistä jättää hiukset todella sileiks ja pehmeiks. Aussien yksilö vieläpä tuoksuu ihanalle purkan ja hattaran sekoitukselle, joten sitä tekis melkeinpä välillä mieli syödä.

hairprod7

Hiusöljyt
En vois elää päivääkään ilman hiusöljyjä! Ja purkeista varmaan huomaakin, että nää on ollut todella ahkerassa käytössä kaikki - onneks oon jo laittanut tilaukseen uudet putelit. Yleensä käytän näitä kaikkia kosteisiin hiuksiin pesun jälkeen. Oon tykästynyt etenkin Avonin hiusöljyihin, sillä nää on tehokkaita ja vieläpä halpoja ja vaikka läträänkin näitä kaikkia kerralla aina hiuksiin, niin nää ei jätä hiuksia yhtään öljysen näköseks. Vihreällä korkilla varustettu yksilö on tarkoitettu etenkin kuiville latvoille, sinikorkkinen ihan koko hiusten pituuksille ja Supreme Oils -suihketta suihkutan yleensä kaikkialle hiuksiin.  

hairprod9

Hiusharja
Niin kuin varmasti moni muukin nykyään, niin mä oon vannoutunut Tangle Teezer -käyttäjä ja parempaa en oo ainakaan tähän mennessä löytänyt (enkä oo yrittänytkään, haha). Selvittää takut käden käänteessä, eikä revi hiuksia.

hairprod6

Tuuheutta ja rakennetta antavat tuotteet 
Mun hiukset on ihan superliukkaat, eikä näissä meinaa pysyä mikään - ei letit, ei kiharat, ei tupeeraukset, ei sitte niin mikään. Osiksen hiuspuuterin löysin pari viikkoa, koska tän sai halvalla (asuukohan mussa pieni Sulo Vilén. Heh!). Tää antaa ihanaa tuuheutta hiusten tyveen ja tän avulla saa jopa mun hiuksissa tupeeraukset pysymään paikallaan. 
   Lähes joka päiväisessä käytössä mulla on ollut Herbinan letitys- ja rakennesuihke, joka antaa kivaa tuuheutta sekä rakennetta hiusten latvoille ja purkin kyljen mukaan tuote suojaa myös auringolta! Wellan Ocean Spritz -suolasuihke on melko samantyyppinen sekä passeli tuote.

hairprod5

Kuivashampoo 
Oon ostanut tasan yhden kuivashampoon noin neljä vuotta sitten ja arvatkaa, onko kyseinen Klipoteketin puteli edelleenkin melkein täysinäisenä mulla - kyllä vaan! Se teki hiuksista jotenkin tahmeat ja likasen tuntuset, mikä tietenkään ei oo tarkotus. Oon siis ollut todella skeptinen kuivashampoiden toimivuuden suhteen. 
   Joka blogissa on kuitenkin viimeaikoina hehkutettu tätä Batistea ja uskaltauduin kokeilemaan tätä. Ja oi vitsit, en olis voinu uskoo, että joku kuivashampoo oikeesti tekoo. Tää tekee hiuksista todellakin puhtaan ja raikkaan tuntuset! Tää purkki ei todellakaan tuu lojumaan neljän vuoden päästä käyttämättömänä mun laatikoissa.

hairprod8

Lämpösuoja 
Tätä juttua kukaan ei välttämättä olis uskonu kuulevansa multa, mutta mä oon lopettanut lähes kokonaan hiusten lämpökäsittelyn! Viimeisestä suoristuskerrasta on ainakin pari kuukautta, eikä kyllä kiharaakaan oo lämpökeinoin tehty tähän kuontaloon piiitkiin aikoihin. Hiustenkuivaajakin lojuu mulla lähes käyttämättömänä - mä oon niitä ihmisiä, jotka pesee hiukset illalla ja antaa niiden kuivua ihan ittekseen. 
   Silloin harvoin, kun mä päätän jotain laitetta mun hiuksille näyttää, niin suihkautan alle joko Wellan Thermal Image tai Frank Provostin -lämpösuojaa, vaikka tuskin nää mitään todellisuudessa suojaa...

hairprod2

Suoristusrauta 
Mua on jo pienen ikuisuuden palvellut Remingtonin Sleek & Curl suoristusrauta, joka tulee toivottavasti palvelemaan mua yhtä hyvin tulevaisuudessakin, vaikka sitä ei oo viime aikoina paljon kaivattukaan. Oikein hyvä vehje siis!

hairprod10

Muotovaahdot
Muotovaahtoja käytän todella harvoin - ehkä noin kerran kahdessa kuukaudessa jos silloinkaan. Got2b.:n vaahto on ainakin siitä hyvää, että sen saa suihkuttaa suoraan hiuksiin, joilloin käsiä ei tarvitse sutata - muotovaahdot kun tuppaa usein olemaan ällöttävän tahmeita. Niinä päivinä, kun mua alkaa lapsettaa ja haluankin sutata käteni, niin käytän herbinan superhyper hyvän tuoksusta muotovaahtoo. Oonko muuten ainut joka ei huomaa muotovaahdoissa mitään eroja? Kaikki ne on mun mielestä ihan samanlaisia vaikutuksiltaan.

hairprod4

Hiuslakka
Hiuslakka - mun kaveri, josta en ikinä luovu. Tällä hetkellä käytössä on Got2b.:n Rise 'n shine -lakka, joka ajaa asiansa just niin kuin pitääkin. Hiuslakkojen kanssa mulla on myös just niin kuin muotovaahtojenkin - en mä huomaa niissä mitään eroja. Kunhan vaan ostan aina jotain eri tuotetta, jos joskus sattuis joku tavallista ihmeellisempi kävelemään vastaan.

Kertokaapa muuten, millasia luottotuotteita teidän hiustenhoitoon kuuluu! Entä löysittekö tästä postauksesta jonkun tuotteen, jota on pakko päästä kokeilemaan?

2 kommenttia:

  1. Itse olen myös aivan rakastunut Tange Teezereihin! Näistä tuotteista voisin pitää mielessä tuon Herbinan letitys- ja rakennesuihkeen, voisi olla tännekin hyödyllinen! :D

    Lea - Kuviakin kiinnostaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on kyl niin hyviä! :) Tota Herbinan tuotetta kannattaa kyl testata. Se on kyl todellinen huonojen hiuspäivien pelastus. :)

      Poista