7.7.2015

Kirppishaukka

Voi kuinka mä ihailenkaan niitä ihmisiä, jotka tekee kirppiksiltä mahtavia löytöjä ihan parilla eurolla. Vähän aikaa sitten mäkin toivoin kuuluvani tohon ihmisryhmään, mutta aattelin olevani liian nirso voidakseni tehdä kirppikseltä yhtään minkäänlaisia löytöjä. Nyt on kuitenkin pakko myöntää, että oon vihdoinkin löytänyt tieni syvälle kirppistelyn ihmeelliseen mailmaan ja tehnyt ihan mielettömästi hyviä löytöjä. Vois melkeinpä sanoo, että kirppisten kiertely on paljon hauskempaa kuin vaatekaupoissa seilailu - siinä on oma jännityksensä ja tunnelmansa.

kirppistely4 Kukkamekko tarttui mukaan neljällä ja puolella eurolla. Tässä mun huomion kiinnitti ensinnäkin kuosi - kukkakuvio nyt vaan sattuu olemaan ihaninta ikinä. Tykästyin myös ihan mielettömästi tän mekon olkapäiden leikkaukseen.

kirppistely5 Tän tyyppisen hameen ostamista oon suunnitellu jo pitkään, mutta enää näitä ei oo tuntunut olevan myynnissä missään. Eipähän tarvinnut kahta kertaa miettiä, että otanko vai en kun tää tuli vastaan vitosella.

kirppistely6 Tällä bleiserillä oli hintaa 2 euroa. Mulla ei ennestään ollut kunnollista perus mustaa bleiseriä, joten pitihän tääkin napata mukaan sovituskoppiin ja mä vieläpä yllätyin siitä, kuinka tää istu päälle ihan täydellisesti!

kirppistely3 Tällä unisieppari t-paidalla köyhdyin kokonaiset kaks euroa. Ihan täydellinen paita kotona pidettäväks sekä yöpaidaks.

kirppistely7 Omistan tän samaisen topin ennestään jo oranssina ja se oli yks mun lempparikesätopeista niin kauan kunnes onnistuin sen jossain iltariennoissa hajottamaan. Hyvä etten päästellyt riemunkiljahduksia, kun tää tuli kirppiksellä vastaan! Sama täydellinen toppi hieman neutraalimmassa sävyssä ja hintaakin oli vain 4 euroa.

kirppistely1Omistan ennestään jo Gossip Girlin neljä ekaa kautta, joten nyt mun pitäis vielä metsästää jostain vitoskausi, jotta mun gg-kokoelma olis täydellinen. Tällä hintaa oli 5e.

kirppistely8 Alkaa vihdoin ja viimein mun takkikokoelma olemaan täydellinen. Enää puuttuu vaan joku kiva trenssi, mut ehkä metsästän sellasenkin vielä tulevina viikkoina kirpputorilta. Tällä  takilla hintaa oli 6 euroa. Ei paha vai mitä!

kirppistely2
Mun rakkaus kirjoja kohtaan ei ota laantuakseen. Sekä Yön Talo -sarjan ekalla osalla ja Kinsellan kirjalla oli hintaa molemmilla pari euroa. Nyt kun vielä ilmat lämpeis niin pääsis biitsille pötköttään mun kertyneen kirjakokoelman kans. Hah.

Oonko täällä muita kirppishaukkoja, jotka rakastaa kirppisten kiertelyä yhtä paljon kuin minä nykyään?

24 kommenttia:

  1. GG:stä on 6 kautta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin! :D Mä ostin 6. kauden ja mulla on ennestään kaudet 1-4, joten multa puuttuu vielä 5. kausi. :)

      Poista
  2. Ihan huippuja löytöjä! Ite oon samassa tilanteessa kun sä aiemmin. Tuntuu etten ikinä löydä mitään! Täytyis varmaan käydä useammin kuin muutaman kerran vuodessa, niin tulis näitä ihanuuksiakin vastaan :) Kontissa käyn usein, siellä on tosi hyviä keittokirjoja, niitä olenkin kotiuttanut jo pari hyllyllistä!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon ainakin ruvennut aktiivisemmin kiertämään kirppareita etenkin aamusin, jolloin tavaraa tuntuu löytyvän paremmin ja kaikki paikatkin on siistimmässä järjestyksessä. :) Ja kannattaa ainakin vaatteita kiikuttaa ihan rohkeesti sovituskoppiin, myös sellasia joista ei oo ihan varma tykkääkö - ite en ennen jaksanu, koska aattelin että ne on kauheen vaivalloista kiikuttaa takas paikoilleen! :D

      Poista
  3. Ootpa tehnyt kivoja löytöjä! Ootko sä käynyt missä kirppareilla? Mä en oo päässyt kun ykkösbasaarille asti, täytyis varmaan tutustua muihinkin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos - iteki tykkään mäistä kaikista ihan mielettömästi! :) Ykkösbasaarilla kävin jossain vaiheessa melko aktiivisesti, mutta sen jälkeen kun siel vaihdettiin järjestystä ja siitä tuli jotenkin tosi ahdas, niin en oo siellä käynyt enää. Nyt oon kiertänyt Ullakolla ja Lakeuden shoppiksessa monia kertoja ja niistä lähden tosi harvoin tyhjin käsin eli niihin kahteen kannattaa ainakin tutustua. :)

      Poista
  4. Ihania löytöjä oot tehnyt! :-) http://aliisannika.blogspot.fi/?m=1

    VastaaPoista
  5. vitsi miten kivoja löytöjä! mun suosikki on näistä on toi kukkamekko ja nahkatakki, vois toimii hyvin yhdessäki ne ;-)

    www.tthekidult.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Kieltämättä ne vois kyl näyttää superhyviltä yhessä. :) Pitääpä kokeilla. :D

      Poista
  6. Apua, miten hyviä löytöjä oot tehnyt!! :-D

    VastaaPoista
  7. Toi bleiseri on tosi hyvännäköinen ja muutenkin oikein kivoja löytöjä :) Kirppistely on kyllä ihan parasta ja harmittaa kun Helsingissä ei ole enää perinteisiä kirppiksiä kun kaikki syrjäytetään itsepalvelukirpputoreilla. Mutta laita ihmeessä lisää kirppisostoksia blogiin esille, jos vaan sellaisia pääset tekemään, näitä on kiva katsella ulkopuolisenkin silmin :)

    http://justsayinghianne.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kyl oikein yllätyin, kun löysin täydellisesti istuvan bleiserin ihan parilla eurolla! :) Kirpistely on kyl niin ihanaa! ♥ :) Ja joo, todellakin tulee blogissa näkymään vielä tulevaisuudessa paaaljon kirppislöytöjä, sillä nyt mä oon oikein päässy kirpistelyn makuun ja aion kierrellä niitä entistä aktiivisemmin. :)

      Poista
  8. Rakastan kirpputoreilla pyörimistä :-) En ole käynyt vähään aikaan kirpparilla ku tavaraa ja vaatetta on hyllyt ja laatikot täynnä. Pitäis saada tavaraa pois että vois taas käydä kirpparilla, mul on nimittäin jo pahat vierotusoireet :-DD

    Ps. Kivoja löytöjä olet tehnyt :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirpputoreilla pyöriminen on kyl kieltämättä parasta ajanvietettä ikinä! :D Mul on suunnitelmis ainakin laittaa tavaraa kirppikselle piakkoin myyntiin ihan vaan sitä varten että sais kans ylimäärästä roinaa pois ja pääsis täyttää hyllyjä uudelleen kaikilla kirppislöydöillä. :D

      Poista
  9. Kirppiskuume nousi just huippuunsa :'D Pakko päästä taas joku pv kiertelemään! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! :D Kannattaa kyl mennä kiertelemään! :)

      Poista
  10. Kirpparit on parhautta! Ihan mahtavia löytöjä olet tehnyt :)

    VastaaPoista
  11. Tosi hyviä löytöjä oot tehnyt, varsinkin toi valkoinen takki on aivan ihana! ♥

    VastaaPoista
  12. Pitkästä aikaa tulin selaileen blogeja ja tää teksti osu silmään kun just itekin mietein tota kirppistelyä :D Sieltä kyllä löytää vaikka mitä kivaa kun vaan jaksaa ettiä. Ja toi mekko on ihana!

    Ainiin! Kannattaa käyd kattoos Keskiseltä noita dvd:itä, itte oon sieltä löytänyt mun koko gg kokoelman ja greyn anatomian. Oli mun mielestä ainakin halvempia ku netistä kattelin (paitsi greyn anatomian uusin:D)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirppiksil on kyl vaikka mitä aarteita, kun vaan jaksaa kierrellä! :) Iteki tykkään tosta mekosta tooosi paljon. :)

      Keskisellä viimeks, kun poikkesin niin enpä ees huomannu käydä koko leffa-osastolla, kun niitä on muutenkin jo kotona hyllyt täynnä. Mut pitää enskerralla muistaa kattella. Sex and the city boxin nappasin sieltä noin vuosi sitten ite tosi halvalla. :)

      Poista