12.9.2015

Autumn shopping list - home & clothing

Syksyisin tekee mieli aina täydentää vaatekaapin sisältöä ja saada sisustukseen jotain uutta. Tai no, koskapa naisen nyt ylipäänsä ei tekis mieli shoppailla jotain kivaa? Hah. Semmosta hetkeä harvoin tulee eteen. Listasinkin juttuja sekä sisustuksen, että pukeutumisen osalta, joita mulla on tällä hetkellä ostoslistalla. 

fallshoppinglist1 1. Neuleita - siis oikeasti, paaaaljon neuleita. Mun neulevarastot suorastaan huutaa tällä hetkellä tyhjyyttään. Tumman- tai viininpunanen neule olis todella täydellinen väriltään syksyä ajatellen. En omista yhtäkään harmaata perusvillapaitaa, joten sellanen tarttis saada ehdottomasti, sillä eiköhän harmaa neule pitäis löytyä jokasen vaatekaapista. Tänäsyksynä on ollut esillä paljon erilaiset ponchot ja neuletakkimaiset huivit, joihin oon ihan totaalisen ihastunut.

2. Nahkahanskat. Mä kuljen tavallisesti mummon kutomat tumput kädessä aina. Ja vaikka mummun kutomat hansikkaat tulee aina olemaan ihan ykköset, niin nahkahanskat olis silti ihan kivaa vaihtelua.

3. Iso laukku. Joku jämäkkä musta iso laukku kantamaan mun omaisuuttani olis kätevä. Tän hetkiseen laukkuun tuntuu hukkuvan aina kaikki tavarat, joten tämmönen jämäkämpi malli sais mun kouluroinat pysymään paremmin järjestyksessä.

4. Saapikkaat. Jokin kenkien kultasissa yksityiskohdissa vetoo muhun tällä hetkellä todella lujaa. Etenkin tommoset koron yläpuolella olevat yksityiskohdat on niin nättejä mun  silmissä. Mulla ei myöskään oo kunnon saapikkaita tällä hetkellä, joten tän tyyppiset on ainakin must have -listalla!

5. Huiveja ei voi olla syksyllä tai talvella liiaa. Eihän? Joku tumma kivalla kuviolla varustettuna olis kiva.

6. Rahapussi. Voi kun näkisitte mun tän hetkisen lompakon - se on suoraansanottuna loppuunkulutettu. 

7. Lämpimät tossut. Mä oon todellinen vilukissa. Pakko hankkia kunnon lämpövarusteet aina syksysin, jotta selviää elossa kevääseen! Mä oon jopa harkinnut hankkivani pilkkuhaalarin ihan vaan siks, että koulus tuntuu olevan aina jääkausi.


fallshoppinglist2 1. Tyynynpäällisiä syksysissä tylsissä väreissä, kuten harmaana ja rusehtavana. Mä muuten rakastan erilaisten materiaalien yhdistelyä. Voi kuinka hyvältä voikaan näyttää pino erilaisia tyynyjä - neuletta, hohtavaa, puuvillaa... Ah, rakastan!

2. Kynttilöitä. Tarviiko tätä kohtaa edes sen paremmin selittää?

3. Sohvapöytä. Tällänen arkku sohvapöytänä olis niin täydellinen. Muutenkin meidän Ikeasta parillakympillä hankittu sohvapöytä on ruvennut mun silmiin näyttämään halvalta ja tylsältä, eikä se juurikaan oo mun tyylinen.

4. Mattoja. Kaikki meidän matot on äidiltä lainattuja, enkä todellisuudessa omista yhtään omaa mattoo, jos ovimattoja tai kylppärin mattoa ei lasketa. Oliskohan siis aika ostaa omia?

5. Lipasto. Oon jo pidemmän aikaa miettinyt hankkivani meidän kettiön ikkunan alle lipastoa. Ensinnäkin, se sopis siihen niinku nenä päähän, eikä säilytystilaa voi olla koskaan liikaa. Nytkin meillä tuntuu joka kaappi olevan niin täyteen ahdettu, että hyvä kun niitä uskaltaa avata ilman pelkoa räjähdyksestä. 

6. Yhtenäinen astiasto. Suurin osa mun astioista on ihan erilaisia keskenään ja muiden lahjoittamia. Eiköhän olis siis aika ruveta keräämään omaa astiastoa ja luopua pikkuhiljaa muiden vanhoista naarmusista astioista.

7. Tyynyliinoja. Jostain kumman syystä mä en omista kovinkaan paljoo tyynyliinoja ja niitä pitäis olla koko ajan pesemässä, että sais vaihdettuu tarpeeks usein tyynyliinat sänkyyn. 

8. Lyhty. Tää taitaa olla myös semmonen juttu, jota ei sen paremmin tarvi näin syksyllä selitellä.

Olis kiva myös kuulla, millasia juttuja teidän syksyn ostoslistoiltanne löytyy ja oliko näissä yhtään samoja juttuja? Ja hei, mukavaa viikonloppua kaikille!

7 kommenttia:

  1. Löyty monia samoja asioita kun munkin syksyn ostoslistalta! :p

    VastaaPoista
  2. Voi, pystyn niin hyvin samaistumaan noihin! Ite oon ihan kauhee kynttilä- ja vilttihullu syksyisin ja talvisin, ja nytkin omaan vain pari pientä tuoksukynttilää. Ihan ehdoton ykkönen on kyllä uusi seinämaali, kun jo moonta vuotta sitten maalattu vaaleanpunainen ei ehkä ole enää mun juttu. Ihania kuvia täällä sun blogissa, ja näitä postauksia on aina kiva lukea! :)
    http://classyschoolgirl.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muakin houkuttais uus seinämaali, mut vuokrakämpän seiniä ei noin vaan lähetäkkään maalailemaan! :D Syksy ei kyl olis syksy ilman kynttilöitä ja vilttejä. :D Kiitos. :)

      Poista
  3. Ihan samanlaisia juttuja oon itsellenikin ostoslistalle kirjoitellut :) pakko kysyä, millä ohjelmalla teet noi kollaasit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :) Polyvoree ja Adobe photoshop Elements 7:ää oon käyttänyt näiden tekoon. :)

      Poista
  4. Hei pitääpä nyt kommentoida näin "vanhaan" postaukseen, kun tänne asti selasin! :D Löysin sun blogin äksen ja piti äkkiä vain tsekata, mutta löysin itseni selailemasta ja lukemasta näitä postauksoa pitemmälle ja pitemmälle, koska nää on kaikki niin ihania! Oli pakko liittyä lukijaksikin,, jotta pääsen jatkossakin lukeen näitä sun postauksia :)

    http://kiiainnanmaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei yhtään haittaa, vaikka joku kommentoi näihin vanhempiinkin postauksiin. :) Mut ei vitsit, niin ihanan piristävä tää sun kommenttis! ♥ Kiva kuulla, että joku ajattelee näin mun blogistani. :) Kiitos todella paljon! :)

      Poista