24.9.2015

Potterholist

Paljonko maksaa kolme lisätuntia vuorokauteen? Pari semmosta tänne heti nyt kiitos. Koulujutut tuntuu painavan pikkasen liikaa päälle, eikä aika tunnu yksinkertasesti riittävän mihinkään. Meen kouluun, treenaan, syön, teen koulujuttuja, syön, nukun ja hyvällä tuurilla ehin just ja just illalla kattomaan jakson jotain hyvää sarjaa netflixistä. Mut ehkä mä selviän. Syyslomakin häämöttää jo nurkan takana. Luojan kiitos. 
   Mutta asiasta toiseen. Jotain positiivistakin on mahtunut mun viimepäiviin ja yks postiin kolahtanut paketti on todellakin piristänyt mua viimepäivinä. Tilasin adlibrikseltä ylimmässä kuvassa olevat Potter -kirjat sekä Viisasten kiven englanniksi. Mun Potter -kokoelma sen kun kasvaa kasvamistaan ja mulle paras tapa rentoutua kaiken stressin keskellä on hypätä ihan toiseen maailmaan. On niin kiva opiskella petoja, lueskella huispauksen historiaa ja päättää päivä satuun Tanili Kanilin käkättävästä kannosta.
potter1 potter2 Silloin, kun äiti mulle ensimmäisiä Pottereita luki mulle ääneen, niin kuka olis uskonu, että jaksaisin innostua samoista tarinoista vielä parinkympin kieppeilläkin. Mitkään muut kirjat ei oo vedonnu muhun koskaan niin paljon kuin Potterit. Jaksan aina vaan uudelleen ja uudelleen lukee samoja tarinoita ja katsoa samat leffat läpi, vaikka ennalta muistankin melkein kaikki vuorosanat ja tapahtumat.
potter4potter6 potter5 potter3 potter8 Mihinkään muuhun kirjaan en pysty liittämään niin paljon muistoja kuin Pottereihin. Muistan  kuinka 12-vuotiaan kaikki luokan Potter -fanit tilas viimesen osan ennakkoon ja heti sen saavuttua luettiin kaikki rivissä koulun penkillä Kuoleman varjeluksia kilpaa. Ja voi, kuinka monta kertaa oonkaan näitä lukenut kesällä aurinkoa ottaen ja mummulassa, kun ei oo ollut parempaakaan tekemistä. Nää tuo mieleen auringon lämmön ja kissat, joiden viereen oon käpertynyt lukemaan.

potter7 Voi, kun joskus vois vaan pyyhkii muistinsa ja lukea Pottereita aina vaan niin kuin ensimmäistä kertaa. Toisaalta taas on kuitenkin ihana lukea näitä uudelleen, kun tietää kuinka kaikki ratkeaa ja kuinka Rowling on Viisasten kivestä lähtien antanut vinkkejä loppua ajatellen.

Mitä oliskaan maailma ilman Pottereita? Ja hei, kahvikin maistuu paljon paremmalta Hogwarts -mukista juotuna.

14 kommenttia:

  1. Täällä toinen ikuinen Potterfani! Muistan kun luin sen ekan kirjan joskus toisen luokan lopussa ja yhä tälleen 18-vuotiaana ne tarinat vie mukanaan ja on ihan yhtä koukuttavia kuin silloinkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ku kiva, että muutkin jaksaa vielä vuosien jälkeen fanittaa Potteria! :) Jep, noihin tarinoihin ei vaan voi kyllästyä. :)

      Poista
  2. Täällä kans yks Potter -fani! Muistan kans ku viimenen osa tuli kirjakauppoihin niin juoksin siellä kaupassa melkei kilpaa kahen muun asiakkaan kanssa ja olin niin onnellinen kun sain napauttua sieltä sen viimesen kappaleen.. :D Aattelin just et voisin alkaa lukemaan niitä kirjoja uudestaan englanniksi ja varmaan noi ekassa kuvassa olevat kirjatkin pitäs lukea! Oon kyllä niin kade tosta sun mukista.

    Mitä muuten opiskelet? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, eikä! :D Vähä hyvin! :) Kannattaa kyl lukee englanniks eli ihan alkuperäiskielellä noi myös. Toi mun muki on kyl niin paras! ♥ :D

      Mä opiskelen restonomiks Seamkissa. :)

      Poista
  3. Ihana postaus ♥ Toine potterholisti ilmoittautuu täällä. Sulla on ihanan paljon kaikkea potterkamaa, ton mukin ainakin voisin pölliä omaan keittiöön vaikka heti (oon kyl tainnu jo sanoa tän jo aiemmin?). Mulla ei ole edes täyttä kirjasarjaa vielä, mutta ehkä sit kun palaan Suomeen..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! ♥ :) Jotenkin, kun näitä kuvia kattelee, niin näyttää et mul olis paljon potter-kamaa, mut silti vaan himoitten lisää. Hah. :D

      Poista
  4. Samaistun suhun ihan täysin!! Potter on niin nerokas ja mukaansatempaava maailma, että en varmasti kyllästy koskaan. :) Isona haaveena ois joskus päästä Lontooseen sinne kuvausstudiolle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot kyl niin oikeessa! Ja mun haaveisiini lukeutuu myös ehdottomasti käyti warner bross studiolla. Olis niin ihana päästä kiertämään suureen saliin, nähdä minitylypahka ja päästä näkemään kaikkia lavasteita. Ehkä vielä jonain päivänä... :) Toivottavasti!

      Poista
  5. Kivoja kuvia! Ja kyllä, Pottereista jaksaa innostua aina - after all this time :D.

    VastaaPoista
  6. Mihis tupaan kuulut? 8)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miellän itteni ehkäpä rohkelikoks, vaikka en asiaa yleensä sen kummemmin ajattele. :D

      Poista
  7. Ei liity tähän postaukseen, mutta mistä hankit nuo viininpunaiset farkut? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on ostettu h&m:stä. Ja hintaa oli vaan 19,90 eli kannattaa käydä siellä kattelemas. :)

      Poista