9.10.2015

Drawing: Harry Potter

Mä otin pitkästä aikaa toissailtana lyijykynät esiin ja vietin muutaman tunnin laatuaikaa kuunnellen mun lempibiisejä ja ihan vaan piirtäen. Yleensä mulla on kauhee ongelma keksiä mitä piirtää, mutta tällä kertaa idea iski nin kuin salama (haha) kirkkaalta taivaalta - vois piirtää koko Potter-kaartin!

potterdrawing1
Eilenillalla saadessani tän valmiiks tää näytti poikkeuksellisen hyvältä. Mut niin se vaan on, että oma silmä on aina turhan kriittinen ja tänään rupesin vielä miettimään, et oisko tää kuitenkin tarvinnut lisäviimeistelyä ja olisko sittenkin pitänyt lisätä se salama ottaan, vaikka sitä ei mallissa ollutkaan. Jotenkin mulla kuitenkin on sellanen periaate, että kun kuva valmistuu ja lykkään ton nimeni tonne kuvan reunaan, niin sen jälkeen siihen ei myöskään enää kosketa!

potterdrawing4 potterdrawing3 potterdrawing2 Välillä mä mietin, että miks mä en vaan piirrä joka ilta. Jotenkin piirtäminen on ihan täydellistä terapiaa - se rentouttaa ja kirkastaa ajatukset. Minkä ihmeen takia se netissä istuminen kuitenkin vie yleensä voiton, vaikka mä tiedän nauttivani piirtämisestä paljon enemmän? Taidankin siis tehä ainakin yhen lupauksen loppuvuodelle - mä piirrän enemmän!

10 kommenttia:

  1. Aivan upea! Oon jotenkin kateellinen ihmisille, jotka osaa piirtää muotokuvia, tai ylipäätään realistisella tyylillä jotain. Itselt ei koskaan onnistu! :D Kerran yritin kun oma mummu pyysi, että piirtäisin hänet. Puolikuvaa onnistui hyvin, sitten mummu unohti mallinhommansa ja pää rupesi heilumaan :D
    Itselle sopii enemmän sarjakuvamainen tyyli :) Mutta aivan uskomaton! :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Eikä, haha! :D Mut elävästä mallista piirtämistä mä en ees uskaltais lähtee kokeilee - siitä tuskin tulis yhtään mitään. :D Ja hei, harjoittelemalla oppii. En mäkään uskonut muutama vuosi sitten osaavani piirtää ihmistä, mut pikkuhiljaa ne taidot karttuu. :)

      Poista
  2. No siis ihan rehellisesti, niin mun mielestä toi ei ihan näytä Harrylta, en sitten tiedä mikä on vikana. Älä käsitä väärin, oot tosi taitava ja toi on upea piirustus. Mä en osaa piirtää ollenkaan, mutta jotenkin yhdennäköisyys jää hieman huomaamatta. Ehkä mallikuvakaan ei näyttänyt Potterilta. Mutta toistan nyt vielä itseäni, että annoin vaan rakentavaa kritiikkiä ja arvostan suuresti sun taitoja, jatka samaan malliin :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva saada rakentaavaakin kritiikkiä välillä! :)
      Kiitos siitä. :) Mut hei, mähän aattelin ihan samaa, että joku tässä tekee sen, että tää ei ihan näytä Harrylta! Voi johtua siitä, että mun mallikuvana oli nuori Harry, jolta mahdollisesti puuttuu ne Harrymaisimmat piirteet vai voiko näin ees sanoo. :D Mallikuvana oli siis tämä:
      https://www.google.fi/search?q=harry+potter&newwindow=1&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIzJbIi_-3yAIVwtwsCh0jpAJ4&biw=1600&bih=775#imgrc=t4vNYE_i7APYCM%3A

      (linkkihirmu! :D)

      Poista
    2. Ne on hei varmaan noi silmät, tossa sun piirtämässä ne on pyöreämmät, sekä otsa vois olla aavistuksen korkeampi :)

      Poista
  3. Upea piirustus :) Mitä nuo harmaat kynät ovat?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Tarkotatko noita mustia lyijykyniä vai valkosia häivytys"kyniä"? Mut siis noi häivytyskynät on ebausta ja lyijykynät on ostettu ihan vaan Tokmannilta. :)

      Poista
  4. Miten joku voikaan osata piirtää noin hyvin, tosi hieno!!
    bymaijuu.blogspot.fi

    VastaaPoista
  5. woww ihan sika hieno! Näyttää ihan harryltä! :D Oot kyllä superhyvä piirtämään :>!

    VastaaPoista