2.12.2015

12 Christmas facts about me

Joko on oikeastikin joulukuun toinen päivä? Mä en oo vielä löytänyt edes sitä täydellistä joulukalenteria. Oon yrittänyt löytää jotain muuta kuin suklaakalenteria, mut sellasia ei oo tuntunut oikein kohtuuhinnalla tulevan eteen. Olisko jollain siis joulukalenterivinkkejä mulle? Mä taisin muutes jo marraskuun alussa päättää, että mä tuun alottamaan joulukuun mun blogissani jouluaiheisilla faktoilla, joten eiköhän aloteta.

joulukollaasi1 ❄ Pienenä mä kirjotin varmaan kymmeniä lahjalistoja ja vein ne illalla aina kuistille odottamaan tonttuja, jotka kuljettaa ne joulupukille. 

❄ Mun lempijoululaulu on Varpunen Jouluaamuna - se on niin ihana! 

❄ Jouluaattona mä herään aina todella aikasin ihan vaan siks, että en halua missata sekuntiakaan Joulupukin kuumasta linjasta. 

❄ En oikein tykkää puurosta, mut joulu ei olis mitään ilman aamuista riisipuuroa. Silloin mä pistelen sitä poskeen oikein mielelläni sokerin ja kanelin kera!
  joulukollaasi2❄ Kun mä ja mun pikkuveli oltiin pieniä, niin ennen joulua äiti luki meille Narniaa joka ilta. Yhtenä iltana meidän ikkunan taa ilmesty ihan oikeasti joulutonttu ja me ruvettiin veljen kanssa itkemään, sillä pelättiin sitä ihan älyttömästi. Mä en vielä tänäkään päivänä tiedä, kuka se joulutonttu todellisuudessa oli. 

❄ Äiti on kuvannut videolle meidän joulut viimeset 12 vuotta. Aina ennen joulua me katotaan läpi aina kaikki vanhat jouluvideot. On niin ihana muistella vanhoja jouluja ja nähdä, kuinka me ollaan kaikki kasvettu niin paljon.

❄ Rakastan joulukoristeita ihan älyttömästi. Kaupoissa mä tykkään aina hypistellä kaikenmaailman jouluvaloja, -palloja ja -naruja.

❄ Joulussa parasta on mun mielestä rauhallisuus ja yhdessäolo perheen kanssa. Ihan sama, vaikka kaikki lahjat jäis saamatta, mun mielestä perhe on silloin tärkein.

joulukollaasi3 ❄ Me koristellaan joulukuusi aina vasta jouluaattoaamuna. Joulupukin kuumalinja taustalla, joululaulut sekä kuusen koristelu aamutuimaan - takuuvarma joulufiiliksen käynnistäjä!

❄ Joulutortut on mun lempparijoululeivonnainen. Niitä jaksaa syödä loputtomiin. Piparit puolestaan mulla tulee jo korvistakin pihalle suunnilleen heti sen toisen jälkeen.

❄ Mä katon oikeestaan todella vähän elokuvia ja sarjat tuntuu olevan enemmänkin se mun juttu. Ennen joulua mä kuitenkin innostun aina joululeffoista. Maanantainakin katottiin Netflixistä 12 dates of Christmas ja se oli niin ihana!

❄ Joulupukin kuumalinja on pakko nähdä aina, mut ehdoton lempparijouluohjelma  on Lumiukko. 

18 kommenttia:

  1. Ihana postaus, kasvatti omaa joulufiilistä suunnattomasti! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Joulufiilistä nyt vaan ei voi jakaa liikaa tähän aikaan vuodesta! :)

      Poista
  2. Haha sama kalenteriongelma mulla! Suklaakalenterikin kyllä kelpais, mutta lähikaupoissa myydään vain kammottavan rumia yksilöitä. Enkä toisaalta tiedä miten kuljettaisin sen Suomeen ja puolen Suomen halki muutaman viikon päästä :D Kalenterittomuuden lisäks moni muukin tässä postauksessa täsmäs. Joulupukin kuumalinjaa en katso, mutta muuten tosi moni perinne menee yksiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että en oo ainut, jolla on ongelmia kalenterin kans! :D Ja sillä kalenterin ulkonäöllä ei niinkään oo välia, vaan sillä sisällöllä. En haluais suklaakalenteria, sillä oon nyt kuukauden ollu syömättä karkkia ja tavoitteena on olla syömättä niitä jouluun asti. Ja suurin osa paperikalentereista ja meikkikalentereista tuntuu jotenki kalliilta. :D Mut ehkä mä vielä jonkun löydän! Hah!

      Poista
  3. Kiva postaus! Jouluna sitä aina oikeen haluu nousta aikasin, et ehtii nähä ainaki osan lastenohjelmista, hah! : D Ja joulupuuroo on pakko saada heti aamusta. Rauhallisuus on mustakin tärkeetä ja mukavaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Niimpä, mitä olis joulu ilman aikasta nousua, lastenohjelmia ja joulupuuroa! :D

      Poista
  4. Ihana postaus! Mä löysin ihan täydellisen joulukalenterin mulle, mutta en sitä mitenkään saanut, kunnei kukaan suostunut sitä Suomeen toimittamaan :( noh, kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu!

    <3: Jasmin N | littlethingswithjassy.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No höh! Löytyisköhän mullekin täydelline joulukalenteri muualta kuin Suomesta? Hah! :D Mut eihän se kalenteri loppujen lopuks niin tärkee oo. :)

      Poista
  5. Ihana postaus :) joulufiilis nousi entisestään! Toi joulujen videointi on ihastuttava tapa :) kauniita muistoja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ihana nostattaa muiden joulufiilistä. :) Ja on kyl niin ihanaa, että äiti on videoinu meidän jouluja - niitä on niin kiva aina muistella. :)

      Poista
  6. Olipa kiva lukea tätä postausta :) Itsekin kuuntelin tänään tuota Varpunen jouluaamuna -biisiä, se on vaan joka vuosi yhtä ihana ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että tykkäsit. :) Se on paras! ♥

      Poista
  7. Ihana ja erilainen postausidea! Joulumieli tarttui väkisinkin :) Noi kaikki kuvatkin on ihan super ihania <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Ihanaa, kuinka moneen mä oon tartuttanu lisää joulumieltä! :)

      Poista
  8. Tästä postauksesta tuli jotenkin niin hyvä mieli sekä olit laittanut ihania kuvia tähän<3 Etenkin tuo kissa, en kestä miten suloinen! :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla ja kiitos paljon! :) ♥ Meidän pikku-Nami on kyl niin sulonen! :)

      Poista