17.12.2015

Christmas TAG

Tasan viikko jouluun! Joko te ootte kaikki ihan joulufiiliksissä vai onko joulun tunnelma vielä vähän hukassa? Mä aattelin yrittää nostaa mun joulufiiliksiä kattoon vastaamalla muutamaan jouluaiheiseen kysymykseen.

IMG_9487 sunset

On joulun aika, mitä luet? 
Yritän kovasti ettiä jotain jouluista luettavaa, mut toteen, että kaikki ne on kirjastossa jo lainassa. Loppujen lopuks päädyn yleensä lukemaan vaan jotain perinteistä tyttöhömppää tai fantasiaa. Niin tai sit mä vaan luen Pottereita miljoonatta kertaa, sillä niihin nyt ei vaan voi ikinä kyllästyä ja hei, onhan niissäkin jokakirjassa aina jossain kohtaa joulu! 

Suosikki joululeffa? 
Tää ei varsinaisesti oo elokuva, mutta Lumiukko. Se on niin kauniisti tehty. Mutta jos on pakko sanoo jokin elokuva, niin ehkä Joulupukki ja noitarumpu. 

Missä vietät mieluiten juhlapyhät? 
Ehdottomasti kotikotona Ikaalisissa. Mä en ymmärrä ihmisiä jotka lähtee jouluks jonneki lämpimään. Mun mielestä joulu kuuluu viettää kotona omien rakkaiden kans. 

Lempi joululaulu? 
Varpunen jouluaamuna. Tällä hetkellä taustalla soi Anttu Tuiskun esittämä Sydämeeni joulun teen ja sekin on ihan mielettömän ihana. Ja nyt kun tarkemmin aattelen, niin tykkään myös Jari Sillanpään Lumilinnasta. Tätä listaa voi oikeesti varmaan jatkaa loputtomiin. Hah!
  IMG_9438IMG_9496

Milloin avaatte lahjat? 
Jouluaattoiltana sen jälkeen, kun iskä on tullut navetolta ja kaikki on käyneet joulusaunassa.

Osaatko nimetä kaikki joulupukin porot? 
Hmm... Mietitääs... Petteri Punakuono ja...? No en!  

Mitä joulun traditiota odotat eniten tänä vuonna?
Piparkakkutalon tekoa. Suuntaan huomenna kotikotiin Ikaalisiin ja ootan ihan mielettömästi sitä, että pääsen tekemään taas piparkakkutaikinaa ja tekemään piparkakkutaloa. Kaikki leipomiseen liittyvä on mun juttuni jouluisin. 

Oikea vai feikki joulukuusi? 
Oikean kuusen tuoksua ei voita mikään eli se.
  IMG_9464dftgyhujiko

Kaikkien aikojen suosikkisi jouluherkuista? 
Porkkanalaatikko ja joulutortut. 

Rehellisesti: onko lahjojen antaminen vai niiden saaminen parempaa?
Jos tätä olis kysyny multa kymmenen vuotta sitten niin olisin sanonut, että saaminen. Musta on kivaa saada lahjoja (kuka nainen nyt ei tykkäis lahjoista! Hah!) mut nykyään musta on kuitenki niin paljon paljon ihanempaa miettiä, kuinka lahjan saaja ilahtuu mun saamista lahjoista. 

Oudoin saamasi lahja? 
Hassua, mut mä en oo koskaan saanut outoja lahjoja. Ei ku hei nyt mä muistan! Tiettekö, kun on semmonen koirien possu-purulelu, joka vinkuu. Kaveri anto yks joulu kaikille vitsillä jotkut älyttömät joululahjat ja mä sain tommosen koirien purulelun. 

Millainen lahjojen paketoija olet? 
Mulla on aina hienot visiot siitä, kuinka hienosti aion paketoida lahjat. Loppujen lopuks ostan vaan jonkun ihan kivan lahjapaperin ja halvinta nauhaa, mitä kaupasta saa. En oo kovin tarkka siis lahjojen paketoinnin suhteen, kunhan ne nyt näyttää suht kivoilta, niin hyvä on. 

Miten sait tietää totuuden joulupukista? 
Pakko myöntää, että mä en muista. Jotenkin mä vaan aina tiesin, että oikeesti äiti, iskä ja sukulaiset on niitä, jotka ne lahjat hankkii. Olin fiksu lapsena!
  IMG_9441IMG_9500

Teetkö uuden vuoden lupauksia? Pysytkö niissä? 
En tee ja vaikka tekisin, niin tuskin ne pitäiskään. Mun mielestä lupauksia ei pidä tehä, koska hei uus vuosi ja uudet kujeet -periaatteella. Eli ei mitään tyyliin alotan terveellisen elämän tammikuussa, vaan jos haluaa tehä tälläsiä muutoksia, niin ne pitää tehä mun mielestä nyt heti, eikä vasta silloin tammikuun eka päivä.

Tykkäätkö viettää juhlapyhät pukeutuneena vai yökkärissä?
Yleensä mä tykkään laittautua jouluna, koska laittautuminen on kivaa. Mut myös yökkäreissä haahuilu on mun juttuni eli vastaan tähän molemmat. Vois ehkä laittaa jouluna hiukset ja meikit nätisti ja olla yökkäreis. Hah!

Lempi joulun tuoksu?
Kuusen tuoksu, piparit, kaneli, joulusauna... Näitä on paljon!

Mitä tilaat Starbucksissa tähän aikaan vuodesta?
Tiettekö, mä en oo käynyt starbucksissa ikinä. Mut jos sinne eksyisin, niin ehkä jonkin jouluisen kahvin. Mulla ei meinaa oo mitään käsitystä starbucksin tuotevalikoimasta edes. Oonko ainut, jolta puuttuu tällänen "suuri" kokemus? Haha.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti