30.12.2015

Ikuisuusprojekti nimeltä kodin sisustus

Ei oo pitkä aika, kun mä huokailin onnesta ja aattelin, että nyt meidän koti alkaa vihdoinkin olla valmis viimeistä pisaraa myöten. No kas kummaa mä hankin uuden peilin käytävälle ja Ikean pikkuhylly ei enää näyttänykkään hyvältä sen alapuolella. Pitääpä ostaa siis uus senkki/lipasto, mä aattelin. Aika kului ja mä kyllästyin myös meidän kämpän väreihin - yhtäkkiä mä haluankin jotain sinistä ja kuparia. Voiko sisustuksen suhteen koskaan olla oikeesti valmis? Tuskinpa! Ainakaan mun kohdallani... Hah!

Uus vuosi on likellä ja eikö uutena vuotena oo ihan ookoo vähän myös uudelleensisustaa kämppää ja piristää sen ilmettä. Totta kai, jos multa kysytään. Mä oon viimepäivinä suunnitellut "pikkureissua" Ikeaan ja haaveillut vähän kaikesta tiskirätistä metallikoriin. Noh, päätinpä koota pienen inspiraatiokollaasin tän sisustusinnostuksen ansiosta ja listata vähän, mitä oon suunnitellut.
   HOME PLANS
Käytävään matto. Okei, tää oli mun edellisessäkin kollaasissa ja en edelleenkään oo saanu aikaseks hankittua sitä uutta mattoo, mut hei, uus vuosi on toivoa täynnä eli ehkä sit silloin... Meiän käytävä on siinä mielessä haasteellinen, että se vaatii pitkän maton. Sellasta ei ihan noin vaan löydetä kohtuuhinnalla, eikä varsinkaan sellasta joka miellyttäis mun silmää. Joskus musta tuntuu, että oon vähän liian vaativa etenkin kenkien, laukkujen ja mattojen suhteen.

Senkki käytävälle. Kuten sanoin, meidän käytävä on haastava. Edellinen asukas oli liimannut käytävän seinään ruman peilin, jota en uskaltanut ruveta kiskoon pois eli minimoidakseni vahingot mä ostin isomman peilin ja peitin sillä ne rumat liimatut peiliruudut. Noh, ongelmaks tulikin sit se, että mulla on siinä alapuolella tällä hetkellä Ikean Kallax-hylly näyttää tooosi pienelle ja surkeelle, joten tarkotus olis korvata se isolla senkillä ja heivata Kallax keittiön ikkunan alle. Sit meiän käytävä olis perfekto - ainakin hetken aikaa. Haha!

Turkoosia ja kuparia. Onneks meidän kämpän perussävyt on vaaleet, sillä mä muutan mieltäni värien suhteen tosi usein ja värimaalimaa on niin helppo lähtee muuttamaan tekstiilien ja pienten yksityiskohtien kautta. Mä en oo yleensä edes tykännyt sinisestä, mut tällä hetkellä mä himoitten vaaleensinistä - johtuneeko se sitten naisen ajatusmaailman ailahtelusta vai mistä!

Kerrostarjotin hedelmille. Normaalit ihmiset pitää näissä kaikkia herkkuja, mut mä haluaisin sellasen hedelmätelineeks. Mulla kun tuppaa olemaan aina kilotolkulla hedelmiä kerralla, niin tohon ne mahtuis just eikä melkein. 

Meikkipöytä. Tästä projektista mä innostuin, kun luin She grew up -blogista Jennan suunnitelmista laittaa meikkipöytäprojekti pystyyn. Eka ajatus oli vaan, että hei, mäki haluun! Totta kai joka naisella pitää olla oma meikkinurkkaus. Ja ton sais kuitenkin suht halvalla toteutettua, sillä tolla kolmiojalalla olis hintaa noin 10 euroa, pöytälevyllä pari-kolmekymppiä ja kalliimmaks jäis toi laatikosto noin 70 euron hinnallaan. Mut silti, ei paha! Mun myös kuvassa näkyvä Ikean peili sais myös arvoisensa paikan, eikä sen tarttis kyhjöttää ylväässä yksinäisyydessään meidän tv-tason nurkalla enää. Saas nähä mitä mieltä Eetu on tästä mun projektista. Voinko mä vaan sanoo, että hei, sä saat säilyttää pleikkarias aitiopaikalla meidän olohuoneessa ja vieläpä jalustalla, joten mä oon oikeutettu meikkipöytään. Hah!

Keittiön tuolit. Näkisittepä meidän Jyskistä ostetut tuolit. Ne tais olla halvimmat mitä silloin puoltoista vuotta sitten löydettiin ja on ne sen näkösetkin - täynnä naarmuja ja kuluneet. 

Tätä listaa olis voinut jatkaa ja paljon. Ja vaikka, mä hankkisinkin nää kaikki nyt, niin varmaan puolenvuoden päästä mulla olis taas samansuurunen sisustushaaveilukollaasi pystyssä. Mut ei tälläsenä sisustushulluna nyt vaan voi ikinä kyllästyä kodin piristämiseen ja uusien juttujen suunnitteluun. Vai mitä mieltä ootte - onko kodin sisustaminen ikuisuusprojekti vai voiko se joskus ihan oikeesti olla kokonaan valmis? Ja mitäs tykkäätte näistä mun haaveilemista jutuista? Ottaisitteko ittellennekin?

6 kommenttia:

  1. Kuulostaa niin tutulta! Meillä on tosin keittiön kaapit harmaat samoin sohva ja olohuoneen iso matto, jotka vähän kontrolloi tätä sisustusta enkä ihan täysillä pääse sooloilemaan, mutta tietyn väliajoin tulee vähän vaihdeltua sävyjä ja muotoja :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! Kiva kuulla, että en oo ainut jolla on tälläsiä pieniä sisustusongelmia. :D

      Poista
  2. Täälä myös yksi ikuinen sisustaja... Ollaan asuttu tässä yli vuosi ja silti aina jotain uupuu. Aluksi olin tosi tyytyväinen kaikkeen ja ylipäätään siihen että saatiin näin kiva kämppä, mutta pikkuhiljaa nälkä kasvoi vaan! :D Haaveilin kanssa Ikean reissusta, mutta tällä hetkellä se tulisi liian kalliiksi reissuksi lähteä yksistään kun ei sieltä tarvita mitään akuuttia. Tyydyin nyt aluksi Tuurin reissuun ja sieltä löytyi uusi eteisen matto ja lamppu yöpöydälle. Ostin vielä tuolta nimenomaisesta Jyskistä tv-tason vanhan kamalan hyllyn tilalle, joten tällä hetkellä oon aika tyytyväinen :)! Toki olkkarissa ei oo ollut verhoja kesän jälkeen, koska mitkään ei vaan kelpaa, haluaisin myös muutaman uuden sohvatyynyn ja olkkari kaipaisi kattoon lamppua, mutta ehkä ajallaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, aina sitä vaan kuvittelee saavansa kämpän valmiiks kun on hankkinu sen ja sen mut ei... :D Ikean reissut on kyl siinä mielessä pahoja, että vaikka sieltä kuinka lähtis hakeen jotain paria juttua niin kotio tullaan suunnilleen rekkalastillisen kans eli ehkä ihan hyvä, että oot löytäny vähä lähempää noita sisustusjuttuja. :D HAh!

      Poista
  3. Kyllä sitä vaan aina jostain kumman syystä haluaa sisustaa lisää ja vähän tuunata sisustusta, eipä se oma koti taida koskaan olla täysin valmis :D
    Aivan ihania juttuja tuossa kollaasissa!

    minttusblog.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No just näinhän se on! :D Kiitos :)

      Poista