28.1.2016

My Favourite Netflix Series

Pihalla tupruttaa räntää ja kauppareissullekkin pitäs suunnilleen varautua nastoilla kengänpohjissa. Muhun on kaikenlisäks iskeny jonkin sortin flunssa - mä jo ehinkin aatella, että täs on oltu terveenä vähän liian pitkään. Noh, mikäs siis oliskaan sen parempaa kun laittaa Netflix pyörimään ja pysytellä sohvan nurkassa peiton alla? Tulinkin jakamaan muutamia Netflix-sarja-vinkkejä niille, jotka tekee tällä hetkellä niinkuin minä - röhnöttää sohvalla, eikä aio poistua muutakuin korkeintaan jääkaapille. Haha!

ORPHAN BLACK Orphan Black. Miltä kuulostais, jos kadulla alkais tulla vastaan saman näköisiä ihmisiä kuin sinä? No, tää sarja kertoo just siitä. Sarah näkee täsmälleen itsensä näkösen naisen tekevän itsemurhan ja alkaa esittämään tätä kuollutta naista. Suurin osa Netflixin alkuperäissarjoista on hyviä ja jos Orange is the new black on jo nähty, niin kannattaa kokeilla Orphan Blackia! Tän juonenkäänteet todellakin pitää otteessaan.

SLEEPY HOLLOW Sleepy Hollow. Ichabod Crane kuolee tappaessaan päätöntä ratsumiestä ja herää yli 200 vuotta myöhemmin nykypäivään. Mä rakastan historiaa, kaikkea yliluonnollista ja hassuja hahmoja ja ne kaikki yhdistyy tässä sarjassa. Crane on niin rakastettava hahmo, että tätä sarjaa vois kattoo pelkästään sen takia.

CARRIE DIARIES netflix The Carries Diaries. Must see sarja kaikille Sinkkuelämää -faneille! Sarja kertoo Carrien teinivuosista ja siitä, kuinka kaikki alkoi.
  NEW SHERLOCKNew Sherlock. Sherlock Holmes 2000-luvulla. Tarviiko edes perustella miks tää löytyy mun lempparilistalta. Sherlockin järjenjuoksua on mielettömän mahtavaa seurata. Melkeinpä harmittaa, että katsoin nää kaikki jaksot niin nopsaan. Joskus mä toivon, että vois poistaa aivoista jonkun nähdyn sarjan tai leffan ja katsoo sen uudelleen muistamatta edellisiä katselukertoja!
  MODERN FAMILYModern Family. Musta tuntuu, että mulla on aina kauheet ennakkoluulot kaikkia sarjoja kohtaan. Luulin, että tää Modern Family olis joku tyhmä päälle naurettu hömppäsarja. No, hömppäähän tää on, mutta yks hauskimmista sarjoista ikinä - niin ja koukuttavimmista! Modern Familyn hahmot on niin samastuttavia ja persoonallisia, joten tätä jaksoo katsoo aina vaan jakso toisensa jälkeen.
  doctorDoctor Who. Me haluttiin Eetun kans löytää joku sarja, jota voitais iltaisin kattoo yhdessä ja päädyttiin tähän. Siis miten mä oon aiemmin missannu kokonaan Doctor Whon? Kai mä oon vaan aatellu, että tää on joku ihan lasten sarja, sillä mun pikkuveljet kattoo tätä, mutta ei. Tää sarja on ihan mielettömän nerokas ja täydellinen kaikille Sci-Fi -faneille, jotka haluaa nähdä aikamatkustusta, tulevaisuuden eri muotoja ja outoja olioita.
  LIFE UNEXPECTEDLife Unexpected. Lux on elänyt kasvattiperheessä, kunnes päättää etsiä käsiinsä biologiset vanhempansa, jotta saisi heiltä allekirjoitukset paperiin anoakseen tuomarilta täysivaltaisen aikuisen oikeuksia. Tuomari ei suostu Luxin anomukseen, vaan sen sijaan biologisille vanhemmille annetaan tilapäinen huoltajuus. Tätä sarjaa mä aloin katsomaan, koska oli tylsää ja halusin vaan katsoo jotain todella hömppää ja tää kuulosti just sopivalta. Mä katoin ekan jakson loppuun ja kas kummaa, oli pakko nähdä heti seuraava jakso ja kaikki loputkin vielä. Hah!
  GRIMM NETFLIXGrimm. Ne jotka tykkää Supernaturalista, ihastuu myös varmasti Grimmiin. Grimm eli tarkemmin sanottuna Nick kokee suuren elämänmuutoksen ja aloittaa taistelun yliluonnollisia olentoja vastaan. Mä jaksan aina vaan katsoo kaikkee yliluonnollista. Mikäs sen paremmin antais pakomatkan arjesta kuin yliluonnolliset tv-sarjat?

THE100 NETFLIXThe 100. Tätä mä oon tainnut hehkuttaa aiemminkin täällä blogin puolella, mutta tää on niin hyvä, että pakko hehkuttaa taas. Lyhyesti sanottuna maapallo on ollut elinkelvoton lähes 100 vuotta ydinsodan vuoksi ja 100 nuorta päätetään lähettää maapallolle selvittämään sen elinkelpoisuutta ja sitten alkaa tapahtua. Tää kannattaa tsekata jos rakastaa yhtä paljon erilaisia tulevaisuuteen liittyviä leffoja kuin minä.

Mun mielestä nykyään on niin paljon sarjoja, että uutta sarjaa etsiessä on mahdotonta tarttua mihinkään yhteen tiettyyn ja unohtuu vaan selailemaan sarjoja, kunnes huomaakin, että olis jo nukkumaanmenoaika. Toivottavasti tästä postauksesta olis jollekin jotain hyötyä Netflix -sarjojen viidakossa. Vai miten on? Löysittekö näiden joukosta yhtää mielenkiintoista, jonka voisi katsastaa vai oliko nää kaikki teille etukäteen tuttuja?

7 kommenttia:

  1. Orphan Black on tullut katsottua, ja se on kyllä superhyvä! Muita en oo katsellut ja tästä postauksesta sai kyllä paljon hyviä vinkkejä ja oli kiva kun avasit aina jokaista sarjaa vähän! :) Ikinä ei voi olla liikaa katsottavaa, haha! Yks aivan älyttömän hyvä sarja on Olipa Kerran (Once upon a time), mutta sitä ei kyllä oo netflixissä, viaplayssä kyllä! Siinä pompitaan kanssa nykyajan ja "menneisyyden" kanssa ja siinä on kaikkia satuhahmoja. Ekat kaudet oli ihan älyhyviä, nelosessa ja vitosessa mennään jo ehkä vähän pitkälle, mutta kun kerran on alottanut niin pakkohan sitä on katsoa :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan mielettömän hienoo kuulla, että löysit tästä postauksesta jotain mitä voisit jopa ruveta kattomaan. :) Ja tosi juttu muuten toi, että katottavaa ei voi vaan koskaan olla liikaa. :D Mä muuten oon joskus kattonu Once Upon a Timea ja sit se jäi multa vähän niinku kesken ajanpuutteen takia ja nyt just pari päivää sitten hankin Viaplayn ja suunnitelin kattovani sitä uudelleen. :D Haha! Mut pakko kyl ruveta seuraamaan tota sarjaa uudelleen. :)

      Poista
  2. Orphan Black jäi mulla vähän kesken, ei lopulta vaan iskenyt, vaikka eka kausi oli kyllä hyvä. Carrien päiväkirjat, Sherlock ja The 100 on tullut katsottua :) Grimmiä oon nähnyt telkkarista muutaman jakson, mutta olis kiva kyllä katsoa se ihan kunnolla kokonaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaks ekaa Orphan Blackin kautta oli kyl ihan huippuhyviä, mut tais olla kolmoskausi, kun se rupes meneen vähä yli jo... :D Ja kanttattaa kyl ruveta kattomaan Grimmiä ihan kunnolla - ihan huippusarja. :)

      Poista
  3. Hei tää oli ihan huippu hyvä lista, tässä oli monta sarjaa joistä en ole ollut varma että haluanko/jaksanko alkaa niitä katsomaan, mutta nyt ajon kyllä aloittaa! :-D Muutenkin tässä listassa oli paljon "uusia" sarjoja eikä niitä samoja mitä suurimmaksi osaksi kaikki ovat jo nähneet. :-) Pakko yhtyä että Moderni perhe on kyllä niin huippu sarja!! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että tän postauksen kautta sait kipinän alottaa kattoon uusia sarjoja. :) Ja joo, mä jätin kokonaan listaamatta Pretty Little Liarsit ja muut sarjat, jotka kaikki varmaan on nähneet jo. Vaikka ne onkin tooosi hyviä, niin halusin vinkata tässä vähän niitä tuntemattomampia sarjoja. :) Moderni perhe on kyl suurta rakkautta! ♥ :D

      Poista
  4. Puolet noista oonkin jo kattonu kokonaan, niin hyviä! :D Yllättävän sama maku sulla, niin varmaan loputkin noista kannattaa tsekata!

    VastaaPoista