4.1.2016

Sequins + Goals for 2016

Mä en koskaan tee uudenvuodenlupauksia, sillä mitä järkee. Kun ne jää toteutumatta, tulee vaan paha mieli. Mä asetan paljon mieluummin ittelleni tavotteita - ei haittaa jos ne jää saavuttamatta, mutta kun ne saavuttaa, fiilis on mahtava! Päätinkin listata mun tän vuoden tavotteita, koska hei, listojahan ei voi koskaan olla liikaa. Hah!

Pyri kokeilemaan uusia ruoka-aineita ja kokkaile uusia ruokia. Viimeks kirjastossa mun mukaan tarttu raakaruoka -kirjoja ja ne oli täynnä reseptejä, joita mä haluaisin kokeilla. Ainut ongelma on vaan se, että ne sisältää paljon aineita, joiden käyttöä mä en vielä hallitse. Haluaisinkin tarttua entistä rohkeammin uusiin tuotteisiin kaupassa ja kokeilla erilaisia reseptejä.

♥ Osta vaatekaappiin klassisia ja laadukkaita yksilöitä, jotka tulee kestämään monta vuotta. Mä oon nyt jo ruvennut kaupassa katsomaan enemmän vaatteiden materiaalia. Mitä järkeä ostaa akryylinen neule, kun se kahden pesun jälkeen on kuitenkin ihan nukassa? Pitäis myös oppia ostamaan sen tyylisiä vaatteita, jotka ei näytä pelkästään kaupassa kivalta, vaan tuun käyttämään niitä vielä vuoden päästäkin. Ensimmäisenä ostoslistalla oliskin nahkahanskat.


sequins7 sequins6
neule: jc | hame: bik bok | kengät: h&m

Panosta blogiin entistä enemmän. Mielestäni mä oon kehittyny tässä hommassa ihan mielettömästi viimeaikoina. Mut hei, ainahan voi vielä parantaa.

♥ Pyri lisäämään ravintotietoutta oman hyvinvoinnin ja opiskeluiden tueksi. Ensinnäkin mun opiskelut vaatii sitä, että mä tiedän mitä vitamiineja saa mistäkin ja kuinka paljon on suositeltu päivittäinen suolansaanti. Nää asiat kiinnostaa mua ja haluaisinkin käyttää entistä enemmän myös omaa aikaani näiden asioiden opiskeluun.

Elä hetkessä. Mulle käy usein niin, että mä haluaisin olla jossain ja sit kun mä vihdoinki oon siellä, niin mä haaveilen ihan jostain muusta jo. Mä aion oppia olemaan enemmän läsnä ja nauttimaan siitä, mitä mulla on just sillä kyseisellä hetkellä, enkä haikaile muiden asioiden perään.

sequins1 sequins5

Kokeile ottaa entistä enemmän kuvia pihalla. Musta tuntuu, että mä oon viimeaikoina kuivaillut todella paljon sisällä. Jotenkin kynnys lähteä kuvaamaan kaupungissa asuessa. 

Ole positiivisempi äläkä jää valittamaan asioista, joille ei yksinkertaisesti voi mitään. Esimerkiks sateesta tulee urputettua vähän liiankin usein. Mut minkä ihmeen takia, kun mä en kuitenkaan voi säähän vaikuttaa. Se oman vitutuksen purkaminen turhien asioiden takia ei tee kellekkään parempaa mieltä. Harmi, kuinka joskus on vaan niin paljon helpompi keskustella paskasta säästä kuin eilisen mukavista hetkistä.

♥ Pyri treenaamaan ainakin 4 kertaa viikossa ja panosta aiempaa enemmän käsien harjoittamiseen. Koko viimevuoden mä treenasin ainakin sen kolme kertaa viikossa ja parhaimmillaa jopa viiskin. Säännöllinen liikunta on siis iskostettuna erittäin hyvin mun päivärytmiin ja elämäntapoihin. Se mihin mä haluan tänävuonna panostaa on kädet. Punnerrukset onnistuu kyllä ja käsien lihakset on ihan ok kunnossa, mut silti muutama päivä sitten puolentunnin käsitreeniä tehdessä kolmen kilon painoilla tuntu tekevän pikkasen tiukkaa ja viimeset sarjat tuli tehtyä hampaat irvessä ja kädet tuntu lähinnä pletkumadoilta treenin jälkeen. 

sequins3
Avaa uusi tili ja heitä kaikki ylimääräset rahat säästöön. Tää on se asia, jonka mä haluan pyrkiä toteuttamaan heti ensimmäisenä. Jotenkin se pankkiin meno vaan tuntuu jotenkin ylivoimasen hankalalta. Haha! Mut mä haluan alkaa säästää entistä enemmän rahaa, jotta sitä on sitten, kun sitä joskus oikeesti tarttee, enkä pääse tuhlailemaan turhuuksiin.

♥ Kohtele elektroniikkaa ystävällisemmin. Tää tavote on sellanen, jota mä haluaisin oppia oikeesti toteuttamaan. Mulla on tapana pitää tietokonetta aina horrostilassa, enkä koskaan sammuta sitä tai edes auki olevia ohjelmistoja, sammutella pleikkareita pelkästään johdosta irti vetämällä, heitellä kameraa kuinka sattuu ja säilyttää puhelinta sängyllä eli todellisella vaaravyöhykkeellä. Voi kuinka paljolta säästyis, kun kohtelis elektroniikkalaitteta vähän oikeeoppisemmin.

Millaisia lupauksia te teitte tälle vuodelle vai asetitteko tavoitteita niinkuin minä? Ja hei, mitäs tykkäätte kuvissa esiintyneestä asusta? Mä oon ainakin ihan totaalisen ihastunut paljetteihin tällä hetkellä.

10 kommenttia:

  1. Mun ainoo lupaus on kattoa tänä vuonna kaikki Star wars leffat, koska en oo kuin yhden niist nähnyt :D Hehe toi on kyllä semmonen lupaus, jonka tiedän pitäväni. Muuten sitten tavoitteena on opetella käyttämään kameran manuaalisia asetuksia vielä paremmin :) Sulla on kyllä hyviä tavoitteita, ja ton vikan voisin itsekin ottaa omien tavoitteideni joukkoon :>
    http://anskisss.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Munkin pitäis varmaa kattoo ne ihan alusta asti järjestyksessä, mut mulla vaan sattuu olemaan muutaman katsotun pätkän perusteella semmonen käsitys, että ne on tuhottoman tylsiä, mut ehkä vois yrittää edes... :D

      Poista
  2. Tilin avaaminen onnistuu ihan verkkopankissa ;)

    Piristävää lukea tämmöistä parikymppisen blogia, jossa "ei ole huolta huomisesta" ja saa elää vain itselleen. Näin kolmekymppisenä opiskelevana 3 pienen lapsen äitinä sitä elää melkoisen erilaista elämää :) hyvältä kuulostaa sun tavoitteet, niiden asettelua itsekin kannatan. Mulla suurimpana tavoitteena ois saattaa maaliin mun maisteriopinnot :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oii, ihana kuulla, että tykkäät lukee mun höpinöitä. :) Ja hei, tsemppiä sulle sun opiskeluiden kans. :)

      Poista
  3. Itsekin asetin muutamia tavoitteita lupausten sijaan, sillä ne toteutuvat luultavasti 10x paremmin :'D
    Aivan ihana tuo sun valkoinen neule♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niimpä! Tavotteet on vaan jotenkin paljon parempia kuin lupaukset. :) Kiitos! ♥

      Poista
  4. Toi pankkitili on kyllä tosi toimiva!! Mä en oo koskaan osannut säästää ees kahta euroa, mut nyt oon onnistunut muutamia satasia heittää säästöön, ihan huippuaaa! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Käyttötilillä olevat rahat tulee niin helposti käytettyä ruokaan tai sit johonkin turhaan, mutta kun tajuu siirtää sieltä suurimman osan toiselle tilille, niin joutuukin vähän miettimään tarkemmin rahankäyttöö ja rikastuu samalla! :D

      Poista
  5. Oi mikä asukokonaisuus♥ Kuulostaa tosi kivalle suunnitelmat! :)

    VastaaPoista