17.2.2016

Superfoodeja

Kaikki mun blogia seurailevat tietää varmaan mun ruokainnostuksestani ja mä oon aina intopiukeena aina testailemas kaikkee uutta. Mä sain mahdollisuuden testailla Luontaistukun tuotteita ja tiettekö, mä oon tainnut löytää yhden uuden lempparikaupan! Ensinnäkin Luontaistukku eroo siinä mielessä muista, että se myy tuotteet suoraan kuluttajalle ilman kaupan välikättä. Mulle on ainakin maatilalta kotosin olevana tärkeetä, että yritys saa suurimman osan tuotteen hinnasta, eikä kauppa vedä välistä ittelleen suurinta osaa.

Valikoimaan kuuluu yli kolmesataa laadukasta tuottetta kuten superfoodeja, luomuruokia, luontaisvalmisteita sekä urheiluravinteita ja mä pääsinkin vapaasti valitsemaan muutaman tuotteen kokeiluun. Ette muuten arvaa kauanko mä puntaroittin eri vaihtoehtojen välillä. Haha! Ja pakko vielä mainita, että tää kauppa saa todellakin pisteet nopeasta toimituksesta. Mä laitoin pari viikkoo sitten torstai-aamuna tilauksen menemään ja saapumisilmotus tuli jo perjantaina - eli jos tarttee nopeasti jotain, niin täältä ainakin saa!

luontaistukkugoji luontaistukkugoji2Goji-marjat on mulle vanha tuttavuus ja näitä mä tykkäät napostella ihan tälläsenäänkin, mut parhaiten nää toimii mun mielestä raakasuklaan seassa sekä tuorepuuron tai smoothien päälle ripoteltuna. Nää kaiken lisäks sisältää paljon vitamiineja ja antioksidantteja, kivennäis- sekä hivenaineita ja runsaasti aminohappoja.
  luontaistukkuinkaInka-marjoja oon myös maistellut joskus aiemminkin, mutta halusin silti ottaa näitä uudelleen kokeiluun. Mä rakastan kaikkee kirpeetä ja nää on sellasia kivan kirpsakoita. Jotenkin mä en silti oo vielä osannut päättää tykkäänkö mä näistä vai en. Vaikka mä suosinkin yleensä ihan suomalaisia marjoja (jotka on myös mun mielestä todellista superruokaa!) niin kaikki tälläset kuivatut vähän erikoisemmat marjan on tosi kiva lisä ruokavalioon.

luontaistukku psyllium optimsmPsyllium-kuitu ja Opti-MSM oli mulle kokonaan uusia tuttavuuksia. Psylliumia voi käyttää ruoanlaitossa ja mä oon laittanut sitä esimerkiks kastikkeen joukkoon. Sitä voi myös käyttää leivonnassa antamaan sitkoa. Opti-MSM:n pitäis olla hyväks kynsille ja hiuksille sekä pitää nivelet kunnossa. Mä oon sekotellut tota aamuin illoin vedenjoukkoon ja saas nähdä tuottaako tää tulosta jatkossa.

superfoodnäkkäri2 Mä oon pidemmän aikaa halunnut testailla yhtä näkkärireseptiä, mut jostain kumman syystä pellavansiemenien hankkiminen on jotenki jäänyt aina. Monesti mä oon niitä kaupas hypistelly, mut sinne kaupan hyllylle ne on myös jäänyt, vaikka niiden hintakin on suhteellisen matala. Nyt kuitenkin klikkailin kotiin päin sekä pellavansiemeniä että auringonkukansiemeniä, joista on muuten tullut mun kaappien vakiovaruste viimeaikoina. Niitä on ihan mielettömän ihana ripotella salaattien  ja chiatuorepuuron päälle.

superfoodnäkkäri

Popcornin makuinen siemennäkkileipä
1 dl chian siemeniä
1 dl auringonkukan siemeniä
0,5 dl pellavansiemeniä
2 dl ruisjauhoja
1 tl suolaa
0,5 tl leivinjauhetta
0,5 dl öljyä
4dl vettä

Sekoita kaikki ainekset keskenään ja anna turvota noin 5 minuuttia. Levitä pellille ja paista 200 asteisessa uunissa ensin 5 minuuttia. Leikkaa näkkäri paloiksi ja laita takaisin uuniin vielä 40 minuutiksi. Nauti!

Jostain kumman syystä, tällä ohjeella tehty näkkäri maistu ihan popcornille! Kannattaa testailla - on muuten ihan hitsin hyvää!

luontaistukkuchia Ja viimeisimpänä, mutta ei vähäisimpänä, chian-siemenet, jotka on tainnut vilkkua mun blogin puolella kerran jos toisenkin. Näihin ei vaan voi olla rakastumatta. Nää sisältää paljon hyviä omega-3 ja omega-6 -rasvahappoja, kuitua, vitamiineja, antioksidantteja ja mineraaleja. Mä en vois kuvitellakaan aamuani ilman näitä - mähän kuolisin muuten koulussa aamusin nälkään. Mä yks aamu ihan huvinvuoks kokeilin syödä ruisleipää kananmunalla ja tadaa, meni varmaan tunti ja maha huusi lujempaa ku seittemän karhua yhteensä. Chian-siemeniä syödessä ei todellakaan pääse nälkä iskemään ihan heti.

Ja hei, nyt te saatte vieläpä Luontaistukusta -10% alennuksen koodilla SONJAKOSKENSALO

Ootteko te testaillu superfoodeja aiemmin ja mitäs tykkäsitte tästä postauksesta? Haluatteko kuulla jatkossa enemmänkin aiheesta?

6 kommenttia:

  1. Itse olen löytänyt kaikki superfoodit vasta hiljattain, joten kiva lukea tällaisia postauksia! :) Chiansiemeniin tykästyin heti, ja nykyään aamuisin tuleekin vedeltyä vain chia-tuorepuuroa :D Täytyykin käydä kurkkaamassa nuo Luontaistukun sivut, josko sieltä vaikka löytyisi jotain kivaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että tykkäsit tästä postauksesta! :) Chiansiemenet on kyl niin parhautta! Ja hei, kannattaa kyl selailla noita sivuja. Mä tääl harkitten, että pitäsköhän mun iteki laittaa pian tilausta menee, sillä tuol on niin monii juttui mitä tekis mieli. :)

      Poista
  2. En oo aikasemmin edes harkinnut superfoodia mutta tää sun postaus sai kyllä harkitsemaan sellaisten kokeilua. :) Sait myös uuden lukijan, tosi kiva blogi!

    Mun blogin löydät osoitteesta http://kultakehykset.blogspot.fi/ :) Olisin tosi kiitollinen jos kävisit tsekkaamassa ja varsinkin jos kommentoit tai liityt lukijaksi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heii, ihana kuulla, että tykästyit mun blogiin. Taidanpa mennä selaileen sunki blogias. :) Superfoodeja kannattaa kyl testailla ottaa ruokavalioon - niillä on niin helppo lisätä ruoan ravintotiheyttä. :)

      Poista
  3. Pitää testata noita inka-marjoja, vaikuttaa mulle passeleilta :D Vähän kirpsakka maku saa mut tuntemaan et oikeesti popsin jotain hyödyllistä, en tiedä miks. Toinen vielä varmemmin kokeiluun päätyvä juttu on noi chiansiemenet, joita on nyt toitotettu vähän joka tuutista. Ei varmaan olisi pahitteeksi kokeilla itsekin.

    ps mun ei tartte enää kuolata sun pottermukia, kun mulla on nykyään omakin, vähän erilainen tosin ku sulla, mut pottermuki anyway :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi inkamarjat on kyl niin kivan kirpsakoit, että kannattaa hankkia testailtavaks ja noi chiansiemenet on sellanen juttu, että niitä pitäs mun mielestä löytyy jokasen ruokakaapista - ne on niin helppoja käyttää ja terveellisiä. :)

      Haha! :D Ihana, että sullaki on vihdoin ja viimein Potter-muki! :D

      Poista