4.3.2016

In love with Coconut Oil

Mä oon edelleenkin täällä flunssan kourissa ja pakko myöntää, että väsymys pukkaa pahasti päälle. Mut kunnon opiskelijahan tietenki sairastaa lomalla, joten ei voi muuta kuin toivoo, että paranen tästä maanantaiks, sillä en viikolla ei ois varaa olla päivääkään pois koulun penkiltä. Oonpahan ainakin ehtinyt kattoo kaikki rästiin jääneet sarjat, lukee paljon kirjoja, pelaan pleikkarilla ja tekeen ylipäänsä kaikkee tommosia laiskottelujuttuja, mille ei muuten olis aikaa eli jotain hyvää tässäkin. 

Mutta hei, mennääs postauksen aiheeseen. Mä lupailin jokin aika sitten raapustella teille paremminkin juttua kookosöljystä ja here we go!

kookosöljy1

Kookosöljystä on tullut ihan mun ykköslempparituote viimeaikoina. Siitä kun on niin moneks ja se on pelastanu mut moneen kertaan. Mulla on viimekuukausina ollut käytössä Cocovin kookosöljy ja pakko myöntää, että toi on ollu ihan mielettömän riittosaa, vaikka oon käyttänyt tota vaikka  mihin. Nyt vasta on alkanut purkin pohja häämöttää monen kuukauden jälkeen. Hintaa ainakin tolla purkilla oli noin kymppi ja muidenkin merkkien purnukat taitaa huidella hinnoillaan siellä kympin tienoilla. Saattaa kuulostaa kalliilta, mutta toisaalta taas toi kestää suunnilleen ikuisuuden, sillä sitä ei tartte käyttää kuin ihan pieni nokare kerralla.

kookosöljy3

Mihin kaikkeen sitä kookos öljyä sit voikaan käyttää?

Meikinpoistoaineena. Kookosöljy toimii ihan mielettömän hyvin meikinpoistoaineena ja on vieläpä mielettömän hellävaranen sellanen ja se myös hoitaa ripsiä ja ihoa siinä samalla. Mä en omista ollenkaan vedenkestävän meikin poistoainetta, mut tääpä ajaa myös sen asian!
Paistorasvana. Mulla on tullu tavaks paistaa mun letut aina tällä rasvalla, sillä tää antaa kivan kookoksen maun niille. Kookosöljy toimii myös hyvänä paistorasvana ihan yleensäkin, sillä se kestää hyvin korkeita lämpötiloja
Kasvo-, vartalo- ja käsivoiteena. Mä oon monesti iltasin levittäny tätä mun kasvoille normaalin rasvan sijaan ja oon aamusin ihmetelly, kuinka tasaselle ja tavallista hehkuvammalle mun iho näyttää. Tää kosteuttaa ihan täydellisesti! Päivävoiteeks tää kuitenki on vähän liian rasvasta. Tää korvaa täydellisesti myös vartalo- ja käsivoiteen.
Hiusnaamiona. Kun levittää tätä ennen pesu muutamaks minuutiks hiuksiin niin lopputuloksena on ihanan sileet ja pehmeet latvat.

kookosöljy4

Leivonnassa. Mä oon käyttänyt kookosöljyä mun banaanileivässä ja raakasuklaan valmistuksessa. Tällä voi myös korvata osittain tai kokonaan esimerkiks voin/margariinin.
Sheivausaineena. Kookosöljyllä voi korvata sheivausvaahdon kokonaan ja se myös kosteuttaa sääriä mukavasti siinä samalla!
Vartalon-/kasvojenkuorinta-aineena. Kun sekottaa kookosölyn sekaan teelusikallisen sokeria tai kahvinpuruja niin saa ihan mielettömän ihanan ja luonnollisen kuorinnan.
Finnienkarkottajana. Kookosöljyn avulla mä oon saanut karkotettua suurimman osan mun finneistä.

kookosöljy2

Kookosöljy on siis todellinen ykköstuote niin keittiön kuin kylppärinkin puolella. Millasia kokemuksia teillä on kookosöljystä? Ja hei, TÄNNE voi laitella vielä kysymyksiä ainakin tän viikon loppuun asti.

9 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Mä oon muistaakseni tilannu tän nu3:lta, mut tätä saa ainakin isommista ruokakaupoista ja nykyään jopa lidlikin näytti myyvän jonkun merkin kookosöljyä. :)

      Poista
  2. Kookosöljy on kova suosikki täälläkin, aivan täydellisen makuista aamupuuron seassa! Ja tosi monikäyttöistä muutenkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitääpä joskus kokeilla puuron sekaan tota! :)

      Poista
  3. Siis meikinpoistoaineena, nyt tuli ihan uus käyttötarkoitus josta en ole ikinä kuullut!

    elamanikuvina.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Meikinpoistoaineena toi on just tooosi hyvää. :)

      Poista
  4. Käytän kookosöljyä päivittäin ruuanlaitossa, naamarasvana ja aamukahvissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on kyllä niin monikäyttönen tuote, että ei tota voi muuta ku kehua! :)

      Poista
  5. Vaikka kaikki kookosrasvaa hehkuttaakin, en oo vieläkään saanut ostettua sitä itselleni :-D Ehkä mä nyt tsemppaan ja hommaan vihdoinkin tota itselleni, just ton monikäyttöisyyden takia.

    http://notttwice.blogspot.fi/

    VastaaPoista