21.3.2016

Q&A part. 1

Nyt seuraa teidän lähettämiin kysymyksiin vastauksia ja niitä ropisikin ihan kiitettävä määrä, joten mä päätin jakaa kysymykset vastauksineen kahteen osaan. Eli nyt vuorossa on kysymyksiä sellaisiin aiheisiin liittyen, joista kysyttiin enemmän ja seuraavassa osassa vastaankin sit loppuihin sekalaisiin. Mutta sen enemmittä höpinöittä mennääs asiaan!
  Vastauksia1OPISKELU, TULEVAISUUS & MENNEISYYS
Mitä opiskelet?
Mä opiskelen SeAmkissa restonomiks eli käytännössä se on palveluiden tuottamisen ja johtamisen koulutus ja me opiskellaan ravitsemisalaa.
Mitä opiskeluiden jälkeen?
Tiedän, että Seinäjoelle en ainakaan tuu jäämään, ellei sitten jotain tosi hyvää työpaikkaa satu eteen näiltä kulmilta. Todennäkösesti muutetaan Eetun kanssa Tampereen suunnille ja yritetään löytää sieltä suunnilta töitä. Haaveissa olis myös säästää rahaa ja lähtee matkustelemaan.
Missä näet itsesi 10 vuoden kuluttua?
Kymmenen vuoden kuluttua mä oon 30-vuotias (apua!) ja voisin kuvitella, että mulla on silloin 2 lasta, ollaan naimisissa Eetun kanssa ja meillä olis oma iso talo sekä hyvät työpaikat molemmilla.
Paras lapsuudenmuisto?
Tähän on vaikea vastata, sillä näitä on monia, enkä mä todellakaan osaa valita yhtä. Mieleen on kuitenki jäänyt erityisesti matkat särkänniemeen, kaikki leikit pikkuveljien ja serkkujen kanssa sekä yökyläilyt mummulassa kun hihiteltiin salaa yömyöhään.
Mistä saavutuksestasi olet erityisen ylpeä?
Siitä, että mä valmistuin ylioppilaaks! Oli upee tunne saada lakki päähän kolmen vuoden uurtamisen jälkeen.
Mitä olisit halunnut nuoremman itsesi tietävän viisi vuotta sitten?
Ei kannata stressata asioita niin paljon. Kaikki kyllä järjestyy, eikä kannata ottaa liikoja paineita tulevasta.
Mitä kaipaat eniten lapsuudestasi?
Sitä huolettomuutta ja että kaikki oli niin suurta ja hienoa. Lapsena joku pieni lumikasa näytti vuorelta ja jollain risukasallakin sai vaikka millaset leikit aikaan. Se oli siistiä.

Vastauksia2
RUOKA
Lempiruoka? 
Mun lempiruoat vaihtelee tooodella paljon. Mä saatan huomenna nimetä lempiruuakseni ihan jonkun muun ku tänään. Lapsena mun lemppariruoka oli makaronilaatikko ja myös letut oli ihan mielettömän hyviä! Tällä hetkellä mun lemppariruoka taitaa olla bataatti-peruna-kukkakaali -muusi, kanakastikkeella ja siihen kylkeen vielä iso kasa pannulla paistettuja kasviksia. Nam! Myös joku lämmin kanasalaatti on ihan äärettömän hyvää!
Lempijälkkäri?
Tykkään ihan mielettömästi erilaisista juustokakuista. Brownie-juustokakku on ainakin yks parhaimmista!
Tykkäätkö juustonaksuista?
Itseasiassa en. Ne haisee pahalle! Hah!
Kahvi, tee vai kaakao? 
Ei aamuakaan ilman kahvia eli se! Tee on ihan hyvää silloin tällöin ja kaakaota en oo juonut moneen vuoteen. 
Suosikki ravintola?
Näin restonomi-opiskelijana melkein hävettää myöntää, että mä en oikeestaan koskaan käy ravintoloissa... Pikaruuat on pahoja ja kaikki muut taas on liian kalliita ja mä tykkään mieluummin valmistaa ruokani ihan itte. Viking Linella kuitenki oli ihan mieletön buffetti - voinko sanoo sen lemppariks? hah!

Vastauksia3KIRJAT, MUSIIKKI JA ELOKUVAT
Kaikkien aikojen suosikkikirjasi?
Tätä ei tartte miettiä kahta kertaa. Harry Potterit totta kai ja niistä etenkin ensimmäinen sekä viimenen osa.
Mikä on sinulle sellainen kirja, joka on jäänyt aivan erityisesti mieleen ja miksi?
Ali Shawin Tyttö joka muuttui lasiksi. Tarina oli todella surullinen ja kaunis samaan aikaan, mikä teki siitä todella mieleenpainuvan.
Kirja josta itse pidit, mutta jota muut inhosivat?
Kaverit väitti Isabel Abedin "Luciania" huonoks, mutta mä ainakin tykkäsin siitä paljon! Pitääpä varmaan lukee se pian uudelleen, sillä mulla ei oo enää mitään muistikuvia mitä siinä tapahtu - muistan vaan tykänneeni siitä.
Biisi, joka saa sinut aina hyvälle tuulelle?
Vaikka Imagine Dragonsin Demons ei ookkaan ehkä sieltä ilosimmasta päästä, niin sanon silti sen. Mä rakastan sen biisin säveltä ja rakennetta ihan yli kaiken ja jotenki se on niin hieno kappale, että sen kuuluessa ei voi muuta kuin nauttia.
Lempikirja?
Potterin totta kai! Myös Riikka Pulkkisen raja, Siiri Enorannan Nokkosvallankumous sekä Emmi Itärannan Teemestarin kirja lukeutuu mun suosikeihin.
Lempielokuva?
Theory of Everything on ihana!

Vastauksia5
TYYLI JA PUKEUTUMINEN
Mikä on kaikista kallein vaate jonka olet ostanut, ja paljon se maksoi?
Varmaan joku juhlamekko, jonka hinta on ollu jotain 60 euron tienoilla. Mä en oikeestaan omista mitään uberkallista vaatetta. 
Mistä saat inspiraatiota tyyliisi?
Blogeista, pinterestistä, kaduilla vastaan tulevista ihmisistä, lehdistä eli oikeastaan vähän jokapuolelta.
Lempi vaatekauppa?
Tykkään etenki Gina Tricotin vaatteista ja myös Vero Modalta löytyy usein mun tyylisiä kuteita.

Vastauksia 4
Toivottavasti teille aukes jotain uusia juttuja musta tän postauksen kautta! Lisää vastauksia luvassa viimeistään ensviikolla. Mä taidan siirtyä seuraavaks saunan lauteille rentoutumaan. Ihanaa maanantai-iltaa kaikille!

14 kommenttia:

  1. Aukes kyllä uusia juttuja, en nimittäin tiennyt sun opiskelevan restonomiksi! Oon jostain syystä luullut sun olevan yhä lukiossa blogitekstien perusteella, enkä tiedä mistä tää harhaluulo on peräisin :-D Kiva kuitenkin, että selkiintyi sekin asia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi apua! Haha! :D Hyvä, että selkis nyt. Onneks en sentää enää näin parikymppisenä lukion penkillä istu. Mut enpä mä mun opiskeluista sen kummemmin oo täälä kirjotellukaan, joten ei ihme jos sul on vähä väärät kuvat niistä. :) Hah!

      Poista
  2. Ihanaa, että jonkun muunkin lempparikirja on Potterit! :) pienestä pitäen ollu pakko lukee ne kirjat joka kesä läpi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luen tälläkin hetkellä Pottereita! Oli pakko alottaa niiden lukemine taaas miljoonatta kertaa alusta kun tuli kauhee Potter-ikävä. :D

      Poista
  3. Ihania kuvia tässä postauksessa! Rakastuin tuohon tähtitaivas kuvaan <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voii kiitos! Mäki tykkään ihan älyttömästi tosta mun tähtikuvasta ja haluaisinki lähipäivinä päästä taas kuvailemaan tähtiä - se kun on niin mielenkiintosta hommaa! :)

      Poista
  4. Lucian on ihana! Tekis munkin mieli lukea se uudelleen, mutta tuntuu et muistan siitä liikaa, joten se saa vielä odotella tovin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! :) Onneks mun muistikuvat siitä on niin hatarat että voisin melkein ottaa sen luettavaks seuraavaks. :)

      Poista
  5. Tyttö joka muuttui lasiksi on jäänyt minullekin mieleen. Hieman liian avoimeksi jäänyt loppu kummittelee vieläkin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se loppu oli kyl sellanen, että ei perhana... Olisin halunnu lukee vielä jatkoo, mut just tollaset avoimet loput saa todellakin ajattelemaan! :)

      Poista
  6. tuli tosta kirjasarja kohasta mieleen! ootko lukenu laila hirvisaaren Sonja - sarjaa :-) ? mää oon tykänny siitä ja ainut kirjasarja minkä oon ikinä lukenu! jos yhtään tykkäät siis päiväkirjamaisista kirjoista niin suosittelen , osa tekstistä ihan täyttä totta , osa taas lailan ite keksimää :)
    teerkuin kaksoiskaima!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kuullut kyseisestä sarjasta, mutta en oo koskaan lukenut sitä. Pitääkin laittaa muistiin seuraavaa kirjastoreissua varten! :) Kiitos vinkistä ja terveisiä sullekin! :)

      Poista