27.4.2016

Kesäisen kirpeä marjasmoothie

Lauantaina on vappuaatto! Siis vastahan mä maalailin pääsiäismunia ja voisin vaikka vannoo, että joululahjaostoksien teostakaan ei oo kuukautta kauempaa. Mä oikeesti yks päivä mietin sitä, että kun mä olin pieni, niin aika kulu todella hitaasti ja vuosi tuntu kolme kertaa pidemmältä ku mitä se oikeesti oli. Nyt "vanhana" aika kuluu ihan mielettömän nopeesti verrattuna lapsuuden ajan kulkuun. En tiiä onko tää jotain mun kuvitelmaa vaan, mut ehkä vanheneminen saa todellakin ajan kulumaan nopeemmin. Mut nyt turhanpäiväset ajankulkuhöpinät sikseen ja mennääs aiheeseen.   

Mä yks päivä koulupäivän jälkeen kaipasin jotain pientä vaihtelua mun välipaloille ja päätin tekasta smoothien siitä, mitä nyt sattu jääkaapista löytymään. Ja ei vitsit, miten hyvää siitä tulikaan. Itse asiassa niin hyvää, että mä haluun jakaa tän ohjeen teillekin.
 kirpeä marjasmoothie blogi2

Tarvittavat ainesosat:
1 banaani
1 kiivi
n. 1 dl pakastevadelmia
n. 1 dl pakastemansikoita
1 rkl chian siemeniä
½ rkl lakritsijuurijauhetta
1 rkl lucumaa (tai hunajaa)
n. 1 cm pala tuoretta inkivääriä
2 rkl sitruunan mehua
kivennäisvettä

Leikkaa inkivääristä sopiva pala ja kuori se. Kuori myös kiivi ja banaani. Halkaise sitruuna ja purista siitä mehut. Laita sitten kaikki ainekset blenderiin ja sekoita tasaiseksi. Varmista, että tehosekottimesi kykenee pilkkomaan myös jäiset marjat. Kivennäisvettä kannattaa laittaa sen mukaan, kuinka paksua smoothieta haluaa ja vaihtelua saa myös käyttämällä halutessaan jotain makukivennäisvettä.

kirpeä marjasmoothie blogi 3 Ensinnäkin kivennäisveden hiilihapot tuo ihan mielettömän ihanaa kuplivuutta tähän smoothieen. Toiseks, mä rakastan kaikkee kirpeetä yli kaiken, joten tää smoothie on just mulle täydellinen ja kolmanneks, ripaus lakritsijuurijauhetta tuo tähän kivan makuvivahteen.

kirpeä smoothie blogi 1
Tätä smoothieta kannattaa testailla vaikka vappuna. Tää nimittäin maistuu ihan kesältä, auringolta ja ilolta. Juokoon muut simoja ja vettä vahvempaa viikonloppuna - mä ainakin aion taikoo tätä juomaa ittelleni. Tai no, voihan tänkin halutessaan terästää!

Aurinkoista ja rentouttavaa keskiviikkoiltaa teille kaikille! Nauttikaa illasta vaikkapa testailemalla tätä smoothieta!

5 kommenttia:

  1. Aion ehdottomasti kokeilla tätä, kuulostaa niin herkulliselta ja erityisesti kesäiseltä! ♥

    http://emmikristiinan.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kantsii kokeilla! Ja mulle ainakin kivennäisvesi smoothien seassa oli ihan uus tuttavuus ja sitä tuun todellakin käyttämään tulevaisuudessakin smoothieissa! :)

      Poista
  2. Hei tän reseptin mä laita kyllä heti testiin, näyttää ihan sika hyvältä!! Ja tällaiset resepti-postaukset on kyllä aina yhtä kivoja :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää kannattaa todellakin laittaa kokeiluun - on meinaan ihan mielettömän hyvää! Pitääpä jatkossa tehä sit entistä enemmänkin reseptipostauksia. :) Ja on muuten hyvä, että kun laittaa kaikki tälläset herkulliset kokeilut blogiin talteen, niin näitä on hyvä tsekkailla itekin tulevaisuudessa, kun tulee sellasia en-tiiä-mitä-kokkais-hetkiä! :D

      Poista
  3. Oi miten hyvältä kuulostaa! Kiitos kivasta vinkistä :) Tää menee testaukseen♥

    ♥: http://jeannays.blogspot.fi/

    VastaaPoista