29.4.2016

Voiko unelmalaukku olla merkitön?

Koittakaapa googlettaa unelmalaukku. Tuloksena on Louis Vuittoneita, Korsseja, Guesseja, Chanelia, Pradaa ja niin edelleen. Miks kaikki unelmoi näistä merkkilaukuista? Kyllä, onhan suurin osa niistä mielettömän nättejä, varmasti laadukkaitakin, mutta jotenkin mä en vaan osaa unelmoida niistä. Totta kai mä niistä ostaisin mielelläni yhden jos toisenkin ittelleni, jos sattuisin rikastumaan, mutta en mä niistä unelmoi. 
   Kuitenkin mulla on mielikuvia mun unelmalaukusta, mutta ennemminkin ne on piirteitä, jotka kyseisestä laukusta pitää löytyä, kuten kultaiset yksityiskohdat ja tarpeeksi yksinkertainen, mutta ei kuitenkaan liian tylsä. Yleensä, kun joltakulta kysyy, että hei, millanen tai mikä sun unelmalaukkus on, niin suusta syöksähtää joku kalliimpi merkki niin kuin apteekin hyllyltä. Ei siinä oo mitään pahaa, mutta voiko unelmoida ns. "merkittömästä laukusta"?

unelmalaukku blogi1 Oli miten oli, mutta mä bongasin vähän muutama kuukausi sitten Zalandon sivulta tän laukun ja täytynee myöntää, että en edes muista tän "merkkiä" enää. Tuskin olin kuullut siitä edes koskaan aiemmin. Noh, aikani tätä kattelin ja suoraan sanottuna melkeinpä unelmoin jo tän tilaamisesta. Mulla sattu olemaan 20 euron lahjakortti Zalandolle ja sainpas sitten vielä 10 euron alennuksen, kun tilasin yli 50 eurolla, joten laukulle jäi loppujen lopuks hintaa 25 euroa. Ei paha vai mitä ja sainpahan vetää taas yli yhen kohdan mun kevään ostoslistalta.

laukku blogi 4 lauku blogi details laukku blogi 3 Kaiken lisäks tässä laukussa toteutuu suunnilleen kaikki mun unelmalaukun kriteerit. Tässä on nätit kultaset yksityiskohdat, kantohihna on tarpeeks pitkä, tähän mahtuu mielettömän paljon tavaraa ja sisäpuolella on just sopivasti taskuja.  Tää on myös ihanan yksinkertanen, mutta samalla kaikki noi pienet yksityiskohdat tekee tästä mielenkiintosen. Pakko myöntää, että tykkään tästä ihan mielettömästi!

laukku blogi 2 Voiko unelmalaukku olla esimerkiks perus h&m:stä ostettu vai pitääkö sen kantaa kyljessään jonkun ison kihon nimeä? Mitä mieltä ootte? Ja hei, mitäs te tykkäätte tästä mun uudesta rakkauslaukusta?

24 kommenttia:

  1. Ompas ihana laukku, voisi täyttää jopa mun unelmalaukun kriteerit! Mielestäni unelmalaukun etsinässä merkillä ei ole väliä. Itsekään en ole niinkään merkin perään, vaan olen löytänyt monta kaunista laukkua ihan tavallisista laukkuliikkeistä. Ja muutenkin on kivaa omistaa laukku, mitä ei löydy joka toiselta vastaantulijalta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi mun laukku on kyllä niin täydellisyys! :) Ja asia todellakin on melkeinpä niin, että kun ostaa laukun jostain tavallisesta laukkuliikkeestä, niin silloin todennäkösesti ei samanlaista tuu kauheen usein vastaan, kun taas niitä merkkilaukkuja näkyy nykyään samanlaisia lähes jokatoisella vastaantulijalla.

      Poista
  2. Kyllä mun mielestä unelmalaukku voi olla perus henkkamaukan kassi, mutta kyllähan joka paikasta ne kalliit merkkilaukut tunkevat esiin niinä unelmalaukkuina. Veikkaanpa, että suurin osa haluaa ne vaan sen statuksen takia, eli se laukku on merkki vauraudesta ja jonkin sortin "onnistumisesta" elämässä. Nykyään kun kaiken tulee olla niin samasta muotista väänneettyjä, ja siihen muottiin kuuluu kaikki täydellisestä talosta etupihalla tiptop kuosissa oleviin ruohonkorsiin asti. Mukaan sitten iso vaatehuone täynnä kalliita kenkiä ja laukkuja, jokaisessa värissä ja kuosissa, niin kyllä sitten oot elämässäsi onnistunut! :)) Mutta joo, kyllä unelmalaukku voi olla myös joku ns merkitön laukku. :') Se on musta vaan tää nykyajan kulttuuri, jossa arvostetaan noita kalliita laukkuja, ja siksi ne kai ovat unelmalaukkuja. Mulla ei oikeastaan mitään unelmalaukkua ole, vaan katselen kyllä avoimin mielin kakkia ehdokkaita :D Toi sun laukku on tosi ihana!♥

    Tosi hyvä postaus muuten! Sopivan syvällinen, mutta kuitenkin kivan kevyt aihe :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä! Tosi kivan näköinen toi laukku, täytyykin nyt itekin mennä selaamaan noi nettikaupat läpi ;)

      Poista
    2. Mä oon kyllä niin samaa mieltä tästä asiasta. Merkkijutut on ihan kivoja, mutta kun niitä rupee oleen liikaa, niin sit se on vähän omistuista... Tyylikäs voi olla ilman kalliita merkkivaatteita ja -asusteita! Enkä mä ees ymmärrä miks jokus haluaa laittaa monta tuhatta merkkijuttuihin - pari juttua on ok, mut liika on liikaa.

      Ja heii, kiva kuulla Anniina, että tykkäsit tästä postauksesta. Kiva välillä yhdistää tällästä kevyttä aihetta syvempään pohdiskeluun. :D

      Kiitos! :)

      Poista
    3. Ja Essi kannattaa kyl käydä selailemas nettikauppoja - voi vaikka tehdä tälläsiä aarrelöytöjä! :D

      Poista
  3. Onpas tosi kiva laukku, oon etsinyt tollasta samantyylistä koululaukuksi! Toi sopii varmasti moneen erilaiseen asuun :) Ei tosiaan tarvitse unelmalaukun olla mikään kallis merkkilaukku, vaan sellainen mikä miellyttää omaa silmää. Munkin yksi suosikkilaukuista on ostettu muutamalla kympillä Gina Tricotista :'D

    http://jasminkauppila.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Toi kyllä menee niin hyvin koulussa, kun tonne mahtuu kirja jos toinenkin ja kaikki muu mukamas tarpeellinen, mitä on pakko kantaa aina mukana. :D Ja kiva kuulla sunkin mielipidettä asiaan. :)

      Poista
  4. Unelmalaukun merkillä ei ole minulle mitään merkitystä. Lähinnä sillä millainen se on (nahkaa <3).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla. :) Mulla on kyl haaveis ostaa joskus vielä aitoo nahkaa oleva laukku. Tää laukku on muuten täydellinen, mut aitoo nahkaa se ei sentään oo.

      Poista
  5. Todella nätti laukku! Mielestäni unelmalaukun ei todellakaan tarvitse olla merkkilaukku, vaan pääasia on, että se miellyttää omaa silmää. Itselläni monet lempilaukkuni ovat juurikin olleet todella halpoja ja jotain ihan perus merkkiä :). Tietysti haaveilen myös muutamasta kaliimmasta laukusta, mutten ainoastaan merkin takia.

    http://www.noraadler.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Jep, eihän sillä merkillä todellakaan oo mitään väliä. Ja kyllähän sitä itekin tulee joskus haaveiltua jostain merkkilaukusta, jos joku oikeesti nätti yksilö sattuu osumaan silmiin, mutta harvemmin mä niistä niin paljon sentään tykkään että olisin ainakaan vielä kotiuttanut yhtäkää. :)

      Poista
  6. Ihana laukku!! Eikä todellakaan ole väliä unelmalaukun merkillä tai merkittömyydellä, kyllä itselläkin on ne laukun piirteet eikä se logo joka ratkaisee ;)

    http://kiiainnanmaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja just noinhan se juttu on niinku sä sanoit! :)

      Poista
  7. Mulla on itelläni sellainen pieni ja näppärä musta H&M:n laukku, joka on yksi ehdottomista suosíkeistani.
    En oikeastaan edes pidä siitä, että puolet laukun ulkopuolen pinta-alasta täyttää jokin kalliin merkin logo. Eihän kukaan loppujen lopuksi "käytä" sitä merkkiä, vaan sitä laukkua.

    STREET SMART

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla sun kokemuksia aiheeseen liittyen. :) Ja välillä on kyl niin outoo, että joku haluu ostaa merkkilaukun, jossa tosiaankin se logo täyttää suurimman osan. Vaikka mulla oliskin merkkilaukku, niin haluisin todellakin, että se merkki on pienellä! :D Ja noinhan se on. :)

      Poista
  8. Oi, on kyllä upea laukku! ;o Erityisesti tykkään tuosta vetoketju-yksityiskohdasta!:) unelmalaukku voi hyvin olla minkä merkkinen vaan. En itse unelmoi mistään merkkilaukusta. Onhan ne varmasti laadukkaita, mutta en vaan vois millään laittaa laukkuun montaa sataa.:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, niin on! Toi vetoketju on myös mun mieleen! :) Mä oon kyl merkkilaukkujen laadusta kuullut yhtä sun toista - jotkut on hyviä, mut oon myös kuullut, että ne kalliimmatkin saattaa lahota tosta noin vaan.

      Poista
  9. Mielettömän kivannäkönen laukku!:)

    VastaaPoista
  10. Ei sen mun mielestä tarvii olla merkki-laukku mutta kyllä mä kuitenkin ymmärrän miks niitä just halutaan. Se on se brändi siinä tärkee ja se minkä fiiliksen se antaa :-D Mutta toi sun laukkus on kyllä ihan tosi nätti <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oishan se ihan siistiä omistaa joku hieno merkkilaukku, mutta njääh... Kyllä ne merkittömätkin on ihan yhtä hyviä. Kiitos! :)

      Poista
  11. Ihmiset ovat nykyisin niin kaikkien merkkien perään ja tuntuu että monet määrittävät omaa statustaan jollain kalliilla laukulla ja hommaavat niitä vaan koska muillakin on :D Merkkilaukuissa ei ole mitää pahaa, mutta tarviiko aina ostaa sellaista missä se merkki paistaa monen kilometrin päähän, eikö merkkilaukkua voi ostaa ilman että sitä merkkiä pitää näytellä kaikille. Mielestäni parhaat merkkilaukut on sellaisia missä merkki on pienellä eikä esim kuosista voi päätellä kenen suunnittelijan se on tai paljonko laukku on maksanut, tiedätkö mitä meinaan? :) Ja mitä tuohon sun esittämään kysymykseen tulee- unelmienlaukku voi olla millainen tahansa, ihan se ja sama hinnasta tai siitä onko se vaikka sieltä henkasta! Eihän se hinta voi määrittää voiko jostain asiasta unelmoida tai tykätä. Ps. Tuo sun laukku on aivan ihana<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Osuit kyl naulan kantaan! Etenkin vielä omaa tyyliä hakevilla teineillä tuntuu olevan sellanen pakko-hankkia-samaa-merkkiä-mitä-muillakin-on -mania. Onhan ne jotkut merkkituotteet oikeesti hyviä ja niitä käytetään paljon just niiden laadun takia, mutta siinä vaiheessa kun tavaraa ostetaan vaan sen merkin takia, niin menee vähän oudoks... Mut kiitos ihan mielettömästi tästä kommentista! :)

      Poista