12.5.2016

My morning routines

Jo joutui armas aika ja niin edelleen. Mulla on nyt tän lukuvuoden viimenenkin koulupäivä taputeltuna ja pakko varmaan hoilata suvivirttä oikein raikuvasti kovaan ääneen naapurien iloks, jotta varmasti pääsee siihen fiilikseen, että kouluun ei tarvikaan enää ensviikolla mennä. 

Mutta hei, mennääs aiheeseen. Mä sain päähäni raapustella ylös mun aamurutiineja ja vaikka mä oon aiemmin kirjotellut mun aamujen rutiineista täällä, niin aattelin, että nää todellakin vaatii päivitystä. Puolentoistavuoden takaisessa postauksessa mä selitän, kuinka oon kaikkee muuta kuin aamuihminen, torkutan miljoona kertaa ja aamupalankin oon ilmeisesti skipannut. Siis mitä!? Kuinka paljon ihminen voikaan elämäntavoiltaan muuttua vuodessa? Se selviääkin tästä postauksesta. 

Herätys. Kello pirahtaa mulla soimaan jopa vapaapäivisin viimeistään 7:30, sillä aikasissa aamuissa on sitä omaa tunnelmaa. Niinä päivinä, kun pitää aikasin aamulla lähtee jonnekin, mä yleensä herään tarkotuksella ihan liian aikasin, koska mä nautin hitaista eli laiskoista aamuista. Mä haluan nauttia mun aamupalasta ja ehtiä tekemään meikin rauhassa. Ei siinä tuu muutaku kiukkuseks, jos yrittää kaiken tehä tukka putkella. Sängystä mä kävelen aina suoraan vessaan hammaspesulle. 

aamurutiinit blogi 1 aamupala

Aamupalan mä valmistan nykyään yleensä jo heti heräämisen jälkeen tai muuten meinaan kuolla nälkään - siis oikeesti. Mun maha suorastaan huutaa ruokaa, isoo lasillista vettä sekä kahvia heti 5 minuuttia nousemisen jälkeen. Lemppariaamupalana mulla tällä hetkellä toimii veteen valmistettu mikrokaurapuuro, jonka sekaan mä heitän chiansiemeniä, kauramaitoo ja marjoja. Siihen kylkeen vielä palanen baanileipää, niin makunautinto on taattu. En vois enää kuvitella päivääkään ilman isoo aamupalaa.
  aamurutiinit blogi 2 tiskit

Yleensä sillävälin, kun mun puuro pyörii mikrossa, niin mä kilpailen mikron väheneviä sekuntteja vastaan ja yritän tyhjätä tiskikoneen ennen kuin mikro alkaa piippaamaan. Pieni kilpailu heti aamusta saa mielen virkoomaan. Muutenkin musta on jotenkin paljon parempi niin, että saa kaikki kertyvät tiskit aina koneeseen suoraan piiloon, eikä ne jää pöydille lojumaan.

aamurutiinit blogi 3 youtube

Okei, kyllähän sitä sanotaan niin, että kun syödään, niin keskitytään siihen syömiseen. mutta njääh... Mä tykkään tuijottaa yön aikana ilmestyneitä videoita ja mä ainakin saan positiivista virettä päivään siitä, kun katon hyväntuulisten ihmisten videoita heti aamutuimaan.

aamurutiinit blogi 3.2 sänky

Syömisen jälkeen mä suuntaan aina petaamaan sängyn ja oli sitten kiire tai ei, sänky pitää pedata aina! Mä en saa mielenrauhaa aamusin, enkä pysty keskittymään mihinkään jos sänky retkottaa aukinaisena.

aamurutiinit blogi 4 jumppa

Seuraavaks mä istuskelen koneen ääressä hetken ja sulattelen mun aamupalaa. Sit mä vetäsen jumppakimpsut ja -kampsut päälle ja suuntaan joko lenkille tai vetäsen aamujumpan. Aamu lähtee niin paljon paremmin käyntiin liikunnalla ja se saa viimesetkin unihiekan rippeet kaikkoomaan hyvinki tehokkaasti. Ja mä oon todellakin sitä mieltä, että jos päivän alottaa hyvällä treenillä, niin siitä ei voi tulla huono!

aamurutiinit blogi 5 letut

Treenin jälkeen mä vetäsen taas ruokaa naamaan. Joskus musta tuntuu, että kulutan suurimman osan mun vuorokaudesta pelkästään syömiseen. Treenaamisen jälkeen on kuitenki hyvä aina syödä jotain ja nää suklaan makuset protskuletut on jotain, mihin tuskin tuun koskaan kyllästymään. Lettujen päälle vielä vähän banaaninsiivuja ja marjoja, niin ei voi sanoa muuta kuin om nom nom! Niin hyvää!

aamurutiinit blogi 6 meikkaus

Jumpan jälkeen pikanen suihku ja sit naamaa laittamaan paikoilleen (eiku häh?!). Hiuksiin mä en nykyään oikeestaan jaksa edes panostaa. Ne kun sattuu roikkumaan oudosti - laitto niitä sitten tai ei eli mitä sitä turhaan hermoilemaan niiden kanssa. Meikkiin mä tykkään nykyään panostaa enemmän, mut yleensä vartissa oon valmis.

aamurutiinit blogi 7 höntsyvaatteet

Usein mä aamusin hillun joko jumppavaatteet päällä tai sit mulla on yllä jotkut lattialta löytyneet mahdollisimman mukavat yksilöt. Kas kummaa, tässäkin mulla on jalassa sukat, jotka olis pitänyt aikapäiviä sitten heittää pois, mutta kun opiskelijana ei raaski ostaa uusia ja eihän tota reikää kukaan kenkien sisästä nää.  Eihän?

aamurutiinit blogi 8 vaatteiden valinta

Vaatteiden valittemisen mä jätän aina ihan vihoviimeseks, koska se on se vaikein vaihe. Voi että mä odotan sitä päivää, kun mun vaatekaappi tulee olemaan sillä mallilla, että ei tarttis aina puolta vuotta ihmetellä, että mitähän sitä tänään pukis ja loppujen lopuks tulee vetämään ne eiliset vaatteet päälle.

Ja nyt, koulun päättymisen kunniaks mä suljen bloggerin, avaan wordin, syvennyn viestinnän kirjaan ja raapustan mun kahdeksan sivun esseen valmiiks ennen kuin deadline tänään menee umpeen. Vähän ehkä harmittaa tää koulujuttujen paljous tässä vaiheessa, sillä tänään olis ollut yks kiva blogi-juttu, mut pakko joskus laittaa asioita tärkeysjärjestykseen. Ehkäpä tää postauksen kirjottaminen anto sen pienen tarvittavan hengähdystauon tähän päivään ja jaksan vielä opiskella loppuillan. Tehokasta torstaita kaikille!

14 kommenttia:

  1. Kiva postaus :)
    Oon yrittäny opetella olemaan enemmän aamuihminen nyt kevään aikana, koska tykkään itsekin todella paljon just näistä laiskoista aamuista :)

    Oon huomannu nyt keväällä/alkukesästä että niinä harvoina kymmenen aamuina lukiossa herään automaattisesti kuuden aikoihin, vaikka herätys olisi vasta puoli kahdeksan. Sitten taas kun on pakko herätä kuudelta kahdeksan aamuina, ei meinaa millään päästä sängystä ylös.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :) Ja hei, vinkkinä voin antaa, että mee ajoissa nukkumaan ja herää joka aamu tismalleen samaan aikaan, niin johan pitäis unirythmin siirtyä aikasempaan. Kannattaa vaan tosiaankin muistaa se, että jos iltasin valvoo kovin myöhään, niin silloin ei jaksa noustakaan ajoissa. Ite oon usein jo kymmeneltä iltasin sängyssä viimeistää. :)

      Poista
  2. Ihana postaus ♥ Rupes kiinnostamaan nuo letut joita oli yhdessä kuvassa, löytyykö niiden ohjetta täältä blogistasi? Jos ei, voisitkohan jossain välissä sellaisen tehdä? :)

    anskukoo.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) ♥

      Ja joo, kyllähän tosta ohje on olemassa. Eli kyseisessä postauksessa ohje on nimellä banaanivohveli, mutta samaisella ohjeella saa tehtyä lettutaikinan. :)

      http://sonjatuuliak.blogspot.fi/2016/01/5-x-healthy-breakfast-snack-ideas.html

      Poista
  3. Ihana blogi mutta voisitko oikeasti kiinnittää huomiota tohon kirjoittamiseen? Valmiiks, puuroo, isoo... Kirjoitat muuten käyttäen niin pilkkuja kuin muuten kielioppi on kohdallaan mitä nyt normaalia puhekieltä löytyy, niin ärsyttää että sitten muutama sana on tollasta teinikieltä. Teet toki niinkuin parhaaksi ja omimmaksi näet, lähinnä ajattelin parannusehdotuksen antaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista ja parannusehdotuksesta. :) Musta olis vaan jotenki todella outoo kirjottaa puuroa, isoa ja valmiiksi yms. Ne ei vaan jotenki mun tekstiini sovi, sillä mä kuitenkin haluan kirjottaa suunnillee puhelikielellä ja tuoda omaa persoonaa sitä kautta esiin. :) Ite en pidä tota yhtään teinikielenä vaan ihan mun omana murteena. :)

      Poista
  4. Ihanaa jotenkin kun toisilla onnistuu nuo rauhalliset aamut. Itse torkutan liiankin monta kertaa kunnes on aivan pakko nousta ja sen jälkeen hommat hoidetaankin tukkaputkella, heh :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin oli ennen tapana torkutella miljoona kertaa ja sit piti hermoilla, kun aamun minuutit ei riittänyt mihinkään. Kannattaa kokeilla joskus viedä vaikka herätyskello viereiseen huoneeseen. niin on pakko kiskoo ittensä ajoissa ylös sammuttamaan se. :D

      Poista
  5. Todella ihana postaus jälleen kerran! Sängyn petaaminen on myös mulle tärkeä juttu, enkä pysty lähtemään kotoa minnekään jos sänky on petaamatta :)


    http://vilhelmiinalyydiaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Jep, ja kamalinta on jos tulee kotio jostain ja sänky on auki. Se kun nyt vaan pitää olla aina pedattuna! :D

      Poista
  6. Mä voisin syödä aamupalaa jokaisena ajankohtana päivästä, se on vaa parasta :) Tosi kiva blogi sulla, jään seurailemaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin minäkin! Voi kun voiskin syödä pelkästää aamupalaa viis kertaa päiväs! :D Kiitos! :)

      Poista
  7. Niin samaa mieltä tuosta, että aamu ei lähde käyntiin jos ei heitä treeniä/lenkkiä. On heti virkeämpi jo 15min treenin/lenkin jälkeen ja koko päivän on hyvä fiilis! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just näin! Ja vaikka mä nautinkin sellasista pidemmistä lenkeistä, niin jopa tollanen lyhytkin lenkki auttaa heräämään huomattavasti paremmin! :)

      Poista