7.6.2016

16 Random facts about me

Voi sitä nostalgian määrää, joka tulee sisällä itsekseen räpsityistä kuvista. Ei mitään hienoja nätillä bokehilla varustettuja ulkona otettuja asukuvia, vaan tälläsiä perinteisiä, ei ehkä niin hienoja, mutta jotenkin näissä on oma fiiliksensä. Ottaako kukaan ees nykypäivänä enää tällasia kuvia? No, minä ainakin ilmeisesti, mutta näitäkin on niin kiva jakaa välillä. Mutta mikäs olikaan tän postauksen todellinen tarkotus? Ennen kuin se pääsee unohtumaan, niin mennääs aiheeseen. Luvassa on siis faktoja, nimittäin faktoja musta! Mikä oliskaan parempi tapa jakaa pieniä mielenkiintosia paloja itsestään kuin pienten outojen tapojen, hassujen tapahtumien ja asioiden jakaminen?
  IMG_3699

1. Rakastan älyttömästi raakaa kiiviä. Kypsänä taas se on lähinnä hyi. Mutta ah, raa'an kiivin kirpeys, koostumus ja maku - niin täydellistä!

2. Usein postauksia kirjottaessa ja etenkin englannin kielisiä otsikoita naputellessa, mulla on tapana tarkistaa yksittäisten sanojen oikeinkirjoitusta monen monta kertaa eri lähteistä. Oon jotenkin todella tarkka sen suhteen, että kaikki on kirjoitettu varmasti oikein. Usein selaillessa vanhoja postauksia mä jäänkin kauhistelemaan mun kirjotusvirheitä.

3. En oo koskaan syönyt sushia. Melkein hävettää myöntää, koska hei, mä sentään opiskelen ruokaan liittyvää alaa...

4. Mä en oo viimeseen puoleen vuoteen nukkunut aamulla puol yheksää pidempään. Jopa toi puol ysi kuulostaa kauheen myöhäseltä. Jotenkin kummasti musta on kuoriutunut aamuihminen, joka nauttii siitä, kun saa nousta kukonlaulun aikaan, ihailla aamun ensisäteitä ja hörppiä kahvia naamaan rauhassa.

IMG_3720

5. Aiemmin katoin todella paljon kauhuleffoja, enkä säikkynyt niistä yhtään. Nykyään ei tartte ku kattoo vähä jotain pelottavampaa, niin en uskalla mennä vessaankaan yksin. Mulle on myös tullut joku suihkuverhopelko kauhuleffojen myötä ja pelkään aina, että meiän suihkuverhon takana lymyää joku.

6. Mun lempinimi ala-asteella oli Sonkku. Todella outoo nykyään ajatella, että joskus joku on oikeestikin kutsunut mua tolla nimellä.

7. Mä oon todella huono aloittamaan siivoamista, mutta kun mä alotan, niin mä myös siivoan! Kuuraan lattiat, imuroin hulluna, pesen vessan, pyyhin pölyjä mitä ihmeellisimmistä väleistä, järjestän suunnilleen kaikki laatikot uudelleen ja päädyn puhdistamaan jotain tiskikoneen sisustaakin lisäks. Tää kaikkihan on aina pakko tehä kerralla, eikä voi jakaa eri päiville mitään.

8. Mulla pyörii joka aamu telkkarista lastenohjelmat samalla kun laittaudun, vaikka todellisuudessa en ees seuraa niitä. Jotenkin vaan prätkähiiret sun muut kuuluu mun aamuihin, sillä niiden ollessa taustahälynä tulee kummasti lapsuus mieleen ja hyvä fiilis välittömästi.

faktoja

9. Aina kun mä ajan yksin autolla, niin joko mä hoilaan täysillä radiosta tulevien biisien tahtiin tai sit mä kiroon liikennevaloja ja muista autoilijoita. Koskaan en osaa olla vaan hiljaa. Usein myös, jos radioista tulee jotain keskusteluohjelmaa, niin kommentoin kaikkiin juttuihin ääneen ja "juttelen" niille radiotyypeille.

10. Olin pienenä ihan hulluna playstation 2:een. Saatoin heti koulusta tultua napauttaa pleikkarin päälle ja pelata jotain Crash Bandicootia iltaan saakka tai ainakin niin kauan kunnes äiti tuli nyppäsemään johdon irti. Niin ja voitte vaan kuvitella millasen porun mä aikoinaan väänsin, kun pikkuveli rikkoi meidän pleikkarin vahingossa.

11. Mua ei oo koskaan pistänyt ampiainen. Ilmeisesti en oo koskaan osunut kiukkusen ampparin tielle tai sit vaan ne tykkää musta.

12. Pienenä mä löysin jostain haavottuneen sudenkorennon ja mä yritin hoitaa sitä kuntoon. Rakensin sille kodin ja kannoin sille vettä juotavaks ja jotain ruohoa ruuaks. Ei muuten mun hoitoni auttanut, vaan se kuolla kupsahti.

IMG_3723

13. Ala-asteella olin innokas heppatyttö. Kävin ratsastustunneille ja vaadin iskää hankkimaan mulle hevosen, sitten kun olisin ratsastanut kaks vuotta. Välitunneille leikittiin kavereitten kans ratsastajia ja hypittiin esteiden yli.

14. Rakastan kukkia, mutta en koskaan raaski ostaa niitä itte. Yritänkin yleensä aina Eetulle vihjata, että kukat ois kivoja, mutta eihän noi miehet ymmärrä vihjeitä, vaikka kuinka suoraan sanois. Onneks näin kesällä saa myös kauniita luonnonkukkia ilmaseks!

15. Aina ambulanssin äänen kuullessani mä rupeen pohtimaan mitäköhän jollekin on nyt sattunut ja tuun surulliseks, mut sitten yritän ajatella asian valoisaa puolta, että sentään se henkilö on saamassa apua.

16. Yläasteella käytin todella paljon aikaa mun hiusten laittoon, enkä panostanut meikkiin juurikaan. Nykyään on ihan toisinpäin. Meikin pitää olla tip top, mutta hiuksista en oikeestaan jaksa välittää - eläkööt omaa elämäänsä.

Mitäs tykkäsitte välillä tällasesta faktapostauksesta? Pystyttekö samaistumaan johonkin kohtaan?

4 kommenttia:

  1. Mulla on ihan sama juttu ambulanssin kanssa...tuli aina myös hieman surullinen olo :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuorempana sitä oli aina siistii nähdä hälytysajoneuvo vilkut päällä ja pillit vinkumassa, mut nykyään ei enää niinkään... :(

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :D En oo ilmeisesti siis yksin noiden juttujen kans! :D hah

      Poista