26.6.2016

Midsummer 2016

Mun alkuperäset juhannussuunnitelmat meni osittain vähän mönkään, mutta siitä huolimatta mun juhannus oli suoraan sanottuna täydellinen. Perjantaina ajeltiin kotikotio Ikaalisiin ja loppujenlopuks mun juhannukseni sisälsi tasantarkkaan niitä asioita, joita mä halusinkin. Grillailtiin ihan älyttömän hyvää ruokaa, näin mun kavereita, päädyttiin uimaan rannalle, josta näki mun vanhalle koululle - ah sitä nostalgian määrää, pelailtiin uunoa ja mölkkyä, taiottiin kukkakimppuja kukkamerien keskellä, kalastettiin sellanen pieni kaheksan kilonen hauki, ajeltiin ympäri kyliä ja bongailtiin kokkoja tai ainakin yritettiin - siihen aikaan olikin jäljellä enää vaan sellasia epämääräsiä savun hippuja.

 photo juhannus1_zps6xa4xvd4.jpg  photo juhannus3_zpsj9smhl5b.jpg Siitä huolimatta, että mä omaks juhannusjuomaks hain laatikollisen Pepsi Maxia, päädyin myös tekasemaan ihan älyttömän hyvää minttu-mansikkavettä, jota muuten kannattaa testailla! Hyvä tapa käyttää viimesiä pakastemansikoita ja maistuu niin kesäiselle!

 photo juhannus4_zpskmyvk8or.jpg  photo juhannus5_zpsyct5wb0r.jpg photo juhannus6_zpsal9gdsqa.jpg photo juhannus7_zpswjv7kzsa.jpg Äiti oli kaupasta napannut ittelleen Puhdistamon kookosvettä tölkillisen ja mäkin olin tota kaupoissa aiemmin jo tutkiskellut. Onko kukaan muu maistellut tätä, sillä mun mielipiteeni tästä on lähinnä hyi... Terveellinen voi olla hyvää, mutta ei ainakaan tän juoman kohdalla - ei todellakaan!

 photo juhannus8_zps8dz5cibd.jpg Pienenä mulla oli tapana aina keräillä heinän varteen metsämansikoita. Viimevuosina meillä ei oo pahemmin noita herkullisia marjoja ollut ennen kuin nyt bongasin niitä metsän varresta ja ei vitsit, kuinka hyviä noi on. Niin ja maistuu vielä paremmalle heinästä syötynä.

 photo juhannus2_zps70fur1hm.jpg  photo juhannus9_zpsfoswtypt.jpg  photo juhannus10_zpsuoixzgoy.jpg Toivottavasti teillä kaikilla oli hauska juhannus. Mä ite pidin vapaata suurinpiirtein kaikesta, enkä tainnut tietokonettakaan avata kertaakaan koko viikonlopun aikana. Välillä on vaan niin rentouttavaa vaan olla ja tehdä tasan niitä juttuja, mitä mieleen tupsahtaa sillä hetkellä sen kummempia miettimättä. Mä taidan vielä loppuillan käyttää täydelliseen rentoutumiseen, unohtaa kaiken ylimääräsen ja uppoutua Orange is the new blackin maailmaan ison hedelmäkulhon kera.

6 kommenttia:

  1. Olipa ihania juhannuskuvia, kuulostaa kyllä huipulta viikonlopulta! :) Metsämansikat on kyllä parhaita ja nimenomaan tollain heinään kerättynä :) Tota minttu-mansikkavettä täytyis itekin testata! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Oli kyllä niin ihana viikonloppu. Ja joo, ne on kyl yks kesän parhaimmista asioista ja tota vettä todellakin kannattaa testailla. :)

      Poista
  2. Kuulostaa tosi ihanalata sun juhannus, ja kuvatkin on upeita :) Grillailu juhannuksena on niin parasta, ja meilläkin oli grilli kuumana useempana iltana ^^

    ♥: Linda/Revontulipalo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Grillailu tosiaankin on niin parasta - myös muulloinkin kuin juhannuksena! :) Kaikki ruoka maistuu grillattuna niin paljon paremmalle. :D

      Poista
  3. Ihania kuvia ja mukavalta kuulostaa teidän juhannus! +tutut maisemat, sillä itse asun Ikaalisissa ja käynyt myös samaa koulua :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heii kivaa kuulla, että täällä on myös lukijoita, jotka on samois maisemis liikkunu mun kans! :) Selailinpas myös sun blogias ja hassua todeta, että sähän taisit olla mun pikkuveljen kans samalla Nizzan matkalla! :D Kyllä maailma on pieni paikka... :D

      Poista