5.6.2016

Saturday with me

Oon viimeaikoina pyöritellyt pidemmän aikaa mielessä päivä kanssani -postauksen toteuttamista ja monesti oon aamulla ruvennut kellonaikoja kirjaamaan ja kas kummaa, puolessa välissä päivää oon yleensä aina unohtanu suunnittelevani kyseistä postausta ja mulle on ainakin mahdotonta seuraavana päivänä muistaa, mitä tarkalleen ottaen edellisenä päivänä touhusinkaan mihinkin aikaan. Mutta nyt mä onnistuin kuitenkin saamaan koko eilisen ylös, joten nyt luvassa pientä katsausta mun eiliseen lauantaipäivään!

myday blogi 8

7:12 Puhelimen herätys pärähtää käyntiin ja mä ajatuksissani sammutan sen. Kyllähän sitä nyt voi aina kerran torkuttaa hetken aikaa.

7:20 Kello herättää uudelleen ja päätän nousta. Outoa herätä, kun Eetu on Kankaanpäässä, eikä oo ketään vieressä. Hipsin vessaan aamupesulle ja herätän itteni roiskimalla naamalle jääkylmää vettä - niin virkistävää!

7:29 Mitähän sitä pukis päälle? Aina sama ongelma. Päätän kuitenkin vaan vetästä niskaan eilisen raitapaidan ja pinon päällimmäisenä olevat revityt farkut. Mitä sitä liikaa miettimään.

my day blogi 1

7:35 Mittaan purut kahvinkeittimeen ja laitan puuron mikroon pyörimään. Aamupalan aika siis! Heitän puuron päälle vielä jäisiä mustikoita, pähkinöitä ja kiiviä. Lisäks voitelen vielä puuron seuraks näkkärin. Nautin mun aamupalan rauhassa ja katson samalla yön aikana julkaistuja videoita youtubesta.

7:45 Tarkotus olis lähtee kauppaan metsästämään pikkuveljelle synttärilahjaa, mutta tajuan että nehän taitaa aueta vasta kasilta. Päätänkin siis sutia naamaan pientä ehostusta.

7:59 Metsästän mun tavaroita ja tarkistan ainakin viis kertaa, että mulla on avaimet varmasti mukana. Kammoon oikeesti sitä, että joskus jään lukkojen taa!

8:11 Sit menoks eli nokka kohti cittaria.

myday blogi 2

8:30 Vaeltelen aikani kaupan hyllyjen välissä ja pohdin ostaistako veljelle lahjaks vaan läjän herkkuja vai pelirahaa pleikkarille. Loppujen lopuks päädyn hankkimaan store-rahaa ja pienen suklaapatukan. Saapahan ainakin ite päättää osittain, mitä haluaa. Mietin mielessäni, että 16-vuotiaalle pojalle on todella vaikee hankkia lahjoja.

8:45 Takaisin kämpillä. Mun kauppareissulla meni odotettua vähemmän aikaa ja vetäsenkin sit jumppavaatteet päälle ja teen tunnin treenin.

9:49 Nyt on niin hyvä fiilis! Suoritan pikapesun, vetäsen jättisuuren t-paidan päälle ja palkitten itteni protskuletuilla sekä kasalla mansikoita ja lukasen syödessä muutaman sivun Potteria.

10:12 Seuraavaksi vuorossa askartelua. Pitäähän pikkuveljelle tietenkin kortti tehdä. Päädyn etsimään mahdollisimman hassun kuvan mun pikkuveljestä ja askartelen siitä kortin. Naureskelen aikaansaannokselleni. Mulle on tullut tavaks askarrella aina kortteja "epäonnistuneista" kuvista, sillä ne naurattaa niin antajaa kuin saajaakin!

my day blogi4

10:32 Räpsin muutamia kuvia postausta varten ja leikin kameralla.

10:43 Katsahdan ympärilleni ja toteen, että pakko pedata sänky ja siivota vaatteita lattialta, sillä sotkunen koti on yks ärsyttävimmistä asioista.

10:55 Apua! Kello juoksee ja mun pitäis pakata tavaroita, sillä aattelin illalla suunnata heti töiden jälkeen Ikaalisiin. Onneks oon edellisenä iltana pakannut suurimman osan ja selviydyn sen kummempia miettimättä.

myday3 blogi

11:08 Hmm... Pitäisköhän vielä syödä jotain ennen töihin lähtöö? Jep, eilistä kana-kasvis-cous cousia mikroon lämpenemään. Niin hyvää!

11:25 Vaihdan työhousut päälle ja alan taas suorittaa mun avaimet-rahapussi-puhelin -rituaalia noin kymmenen kertaa.

11:35 Noh, toivottavasti kaikki on mukana. Nappaan vielä mun eväät, pakatut tavarat ja laukun matkaan ja kävelen autolle. Sitten menoks taas!

11:55 Sitten töiden pariin.

myday blogi 5

15:32 Tauon paikka. Päivä on ollut todella rauhallinen ja nautin mun raakapatukan sekä banaanin välipalaks.

17:00 Päivä pulkassa. Juoksen ihan innoissani autolle ja käynnistän sen, kun tajuan, että mun kengät tuntuu oudolle. Ei perhana, taisinpa unohtaa vaihtaa mun työkengät tennareihin. Ei muuta kuin takaisin.

17:07 Uus yritys. Eiköhän nyt kaikki oo niinkuin pitää. Sitten auton nokka kohti Ikaalista.

17:37 Nautin siitä, että kerrankin ajelen yksikseni ja hoilaan täysillä iskelmä-hittejä. Hah!

18:42 Vihdoinkin perillä. Ihanaa olla taas kotikotona. Moikkaan kaikkia ja raahaan tavarat mun omaan huoneeseen.

18:55 Meen ettiskelemään päivänsankaria ja annan lahjan, joka ilmeisesti olikin mieluinen. Hieno homma!

myday blogi 7

19:07 Tajuan, että mulla on ihan kamala nälkä. Kotona ei oo mitään ruokaa, eikä jääkaapissa oo muuta kuin kakkuja ja muita herkkuja seuraavan päivän synttärijuhlia varten. Päädynkin paahtamaan pari ruisleipää, jonka päälle heitän kurkkua ja tomaattia.

19:30 Mun vanhin veli pesee autoaan ja mä toteen, että munkin auto näyttää siltä kuin sitä olis säilytetty jossain siitepölyluolassa. Haen kumihanskat käteen ja rupeen kuuraamaan. Mitä sitä turhaan autopesuista makselemaan, kun homman voi tehdä itekin.

19:50 Valmista. Paitsi, että auton lasit näyttää vielä jotenkin kumman töhnäsiltä. Ei muuta kuin ikkunanpesuhommiin.

20:05 Vihdoinkin oon tyytyväinen lopputulokseen. Hortoilen pihalla ja yritän houkutella meiän kisuja mun seuraks.

20:30 Taas mulla on kamala nälkä. Valitan äitille meidän jääkaapin tyhjyydestä ja päädyn taas tekasemaan puuroa. Tällä kertaa heitän sekaan banaania ja kanelia. Omnom! Nyt jaksaa taas hetken.

20:44 Kuljeskelen ympäri taloa ja ramppaan vähä väliä pihalla. Musta on niin ihanaa, kun on talo
täynnä ihmisiä ja kissoja ja joka huoneesta löytyy joku juttukaveri. Ajattelen, kuinka onnellinen oon siitä, että mulla on neljä pikkuveljeä, joiden kanssa touhuta!

myday blogi 6

21:15 Joku on laittanut saunan kuumaks ja nyt onkin mun vuoro mennä nauttimaan löylyistä. Mikä oliskaan parempaa kuin puusaunassa rentoutuminen lauantai-iltana?

22:15 Aika tuntuu menevän jotenkin kumman nopeesti hyvässä seurassa. Pilkon iltapalaks vielä hedelmälautasen.

22:27 Päätetään mun toisiksvanhimman veljen kanssa katsoo jakso Fear the Walking Deadia ennen nukkumaan menoa. Eka vartti menee ihan hyvin, mutta sitten meidän netti päättää tehdä kiusaa meille. No höh, ei sitten katsota mitään. 

22:35 Väsyttää ihan älyttömästi. Hiivinkin hammaspesulle ja sänkyyn lukemaan vielä muutaman sivun ennen nukkumaan menoa.

22:47 Vaikka kuinka yritän lukee, niin silmät ei pysy enää auki. Aika nukkua!

IMG_3122

8 kommenttia:

  1. Nää on ihan parhaita! Oon iteki pyöritelly samaista ideaa päässä jo muutaman päivän, mutta tuntuu olevan niin paljon menoa ettei kerkeä toteuttamaan...jospa ihan tavallisena vapaapäivänä kokeilis (sitkun sellanen tulee) vaikka parhaimpiahan ne olis kun kerkeis tehdä semmosesta "normi arkipäivästä" oli sit kiire tai ei :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! Vinkkinä semmonen, että jos ei oo aikaa kirjotella tekemisiä ylös, niin hyvänä apuvälineenä toimii snapchat ja siin se kellonaikajuttu! :) Itellänikin toi päivä oli aika kiirepäivä, mut jotenkin kummasti ehdin saamaan kaiken ylös! :)

      Poista
  2. Jeijj tämän tyyppiset postaukset on niin kivoja! Ja mistä, oi mistä tuo ihana Tylypahkamuki on, näin Potterheadina en pääse yli ♥.♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! :) Se on ostettu Tukholmasta vanhasta kaupungista sellasesta sci-fi -kirjakaupasta! :) Ite oon niin rakastunut tohon mukiin - se on niin täydellinen! ♥

      Poista
  3. Nää Päivä kanssani -postaukset on kyllä kivoja! Pitänee varmaan itsekkin pistää mietintää, jospa sellaisen toteuttaisin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin on. Nää avaa niin hyvin sitä oikeeta elämää! :) Kannattaa toteuttaa todellakin tällänen. Näitä on kiva itekin jälkeenpäin lukea ja kattoo mitä onkaan tullut tehtyä joskus vuosi takaperin tarkalleen ottaen! :)

      Poista
  4. Tämmöset postaukset on niin kivoja :))

    T: Sara :)

    VastaaPoista