6.7.2016

My Summer Essentials

Mitä onkaan ne välttämättömät jutut, joita ilman ei kesällä pärjäis? Vaikka sää pihalla ei tällä hetkellä ookaan ihan kesäsimmästä päästä, niin ajattelin silti tulla höpöttelemään mun kesän olennaisista jutuista.

summer essentials 1 tuoreet marjat

Tuoreet marjat marjat on mun ehdottomia lemppareita kesäisin ja ilman niitä kesä ei tuntuis kesältä. Sen jälkeen, kun on koko talven vetänyt naamaan pakastettua mustikoita, mansikoita ja vadelmia, tuoreet marjat maistuu suorastaan taivaalliselta.

summer essentials 3 meikin kiinnityssuihke 
Meikin kiinnityssuihke on yks niistä jutuista, jotka pelastaa ne kaikista kuumimmatkin ja hikisimmät päivät. Kesäisin tulee kuljettua paljon ilman meikkiäkin, mutta silloin kun tulee tarve vetästä pakkelia naamaan kesähelteellä, niin meikin kiinnityssuihke on ihan ehdoton. Ainakin Avonin suihke toimii mulla ihan täydellisesti, eikä naama rupee kiiltelemään päivän aikana hiestä, eikä meikit sula pois tän ansiosta.

summer essentials 6 vaaleat kynsilakat

Talvisin mä käytän todella paljon tummia kynsilakkoja, mutta kesän tulle mä kaivan esiin kaikki hempeen vaaleet kynsilakkasävyt. Mä käväsin eilen Keskisellä ja sieltä mukaan tarttu Essien vaaleen pinkki kynsilakka sävyssä ballet slippers, johon oon ihan totaalisen rakastunut.

summer essentials 7 kosteutus ja kuorinta  
Kosteutus ja ihon kuorinta on yks tärkeimmistä jutuista ainakin mulle kesäsin. On niin kamalaa huomata esimerkiks rannalla, kuinka sääret näyttää kuivalle ja iho suorastaan elottomalle. Mulla tänä kesänä hyvänä kompona on toiminut granaattiomenalle tuoksuva Freemanin kuorinta ja kookosöljy. Jo pienellä määrällä kookosöljyä saa sääristä silkkisen pehmeet ja siitä saa myös taiottua täydellisen kuorinnan sekottamalla sekaan kahvinporoja tai sokeria.

summer essentials 4 nopeasti jalkaan vedettävät kengät ballerinat 
Nopeasti jalkaan vedettävät kengät on ihan ehdottomat nyt kun pihalla tulee juoksenneltua vähän väliä. Nellyn ballerinat onkin ollut viimeaikoina siis kovassa käytössä, eikä mulle tulis mieleenkään ostaa mitään niru-naru-kenkiä, joita saa kiskoo jalkaan ikuisuuden.

summer essentials 2 pino kirjoja 
Just eilen Eetu totes mulle, että onko mun pakko mennä taas kirjastoon ja no myönnettäköön, että onhan tota luettavaa vähän kertynyt. Ihan ehdotonta mulle kesällä onkin se, että mulla on vinot pinot luettavaa. Kirjastosta kun saa ilmaseks lainattua vaikka millä mitalla kirjoja, joten miks mä en sitä hyödyntäis. Niin ja totta kai jokaselle mielentilalle pitää olla oma kirjansa - välillä vähän tyttöhömppää, sit taas Potteria, iltasin ennen nukkumaan menoo jotain jännäriä ja kokkausinspiraation tullessa pitää olla reseptikirjoja tottakai! Tällä hetkellä meneillään onkin viides Potteri ja Beth Revisin Across the Universe, joka on ainakin tähän mennessä ollut tooodella hyvä!

summer essentials 8 letit ja rakennesuihkeet  
Letit kuuluu ainakin vahvasti mun kesään kuin myös rakenne- ja suolasuihkeet, sillä ilman niitä mun leteille sais heittää hyvästi alta aikayksikön, sillä tässä kuontalossa ei mikään pysy ilman kunnon pitoa antavaa suihketta. Herbinan letitys- ja rakennesuihke sekä Wellan Ocean Spritz -suolasuihke on ainakin mulla hoitanut hommansa erittäin loistavasti.

summer essentials 5 kevyt meikkivoide

Lumenen CC-voidetta oonkin tainnut täällä jo aiemmin hehkuttaa, mutta se nyt yksinkertasesti tekee ihosta todella kauniin näkösen ja on muutenkin ominaisuuksiltaa aikas oivallinen, sillä se kestää hyvin, sulautuu täydellisesti ihon sävyyn ja peittää ne pienet virheet. Mutta mikä tärkeintä, tää on ihanan kevyt! Kesähelteillä ei tee mieli lykätä naamaansa mitään kovin paksua, mutta tää on just sopivaa! Kevyt meikkivoide onkin kesäsin ihan ehdoton.

Mitäs tykkäsitte tästä postauksesta ja millaset jutut teille on olennaisia näin kesällä?

10 kommenttia:

  1. Kivoja kuvia :) tuoreet marjat on kyllä jotain niin parasta... :P Tosi jännä, että tykkäät tosta CC:stä niin paljon! Mun iholle se ei sopinut yhtään eikä sulautunut nätisti :D Tässä taas näkee mite jokaiselle sopii eri tuote..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Niin on todellakin - niitä vois vedellä kilotolkulla! :D Jännä juttu kyllä... Mut eri ihotyypeille menee kyl täysin erilaiset tuotteet. Joku tuote voi olla toisella unelma ja toiselle taas täys floppi.

      Poista
  2. Oi sun listalta löytyy vaikka mitä kivaa <3 Pitää itsekin kokeilla tuota meikin kiinnityssuihketta!

    www.lauraheinikki.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! ♥ :) Kannattaa kokeilla! Paras tuote meikin nättinä pitämiseen pitkienkin päivien läpi! :)

      Poista
  3. Tuoreet marjat kuuluu kyllä kesään, vaikka vielä en oo niitä kauheesti syönyt.. Pitäiskin mennä tässä joku päivä ostamaan iso satsi tuoreita mansikoita! :-D Mäkin tykkään tuosta Lumenen cc-voiteesta, se on ollut kovassa käytössä nyt parin kuukauden ajan. Ennen sitä mulla oli abouttii kolme vuotta käytössä Garnierin bb-voide, mutta halusin kokeilla jotain muuta haha :)

    http://olderthanyesterday.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellakin kuuluu! Itekin oon ostanu vaan pari kertaa tuoreita mansikoita ja vedelly metsämansikoita kotikotona tien pielestä, kun pakkasessa on edelleenkin vielä viimevuotisiakin marjoja. Mutta eiköhän sitä vielä ehdi kunnolla nauttia niistä tuoreista marjoista! :) Ja heii, mäkin käytin ennen garnierin bb-voidetta! :D Mutta se ei oo kyllä mitään ton cc-voiteen rinnalla. CC voittaa ihan täysin kaikilta ominaisuuksiltaan! :)

      Poista
  4. Lumenene CC-voide on todella hyvä!♥ Tykkään itsekkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! Kiva kuulla, että se sopii sullekin hyvin! :)

      Poista
  5. Tosi kivoija juttuja<3 Meijänkin pitää ehottomasti kokeilla tota meikin kiinnityssuihketta!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kantsii todellakin testata! :)

      Poista