10.11.2016

New Objective: Canon EF 50mm f/1.4

Viikko sitten mun rakas valokuvausperheeni kasvoi yhdellä jäsenellä. Mä bongasin Rajalasta mielettömän hyvällä alennuksella varustettuna Canonin EF 50mm f/1.4 objektiivin ja klikkailin sen melko nopeasti kotio päin, koska hei, mullahan on synttärit ihan muutaman päivän päästä ja pitäähän itselleen ostaa synttärilahja tai ehkä jopa lahjoja monikossa. Okei, myönnettäköön, että ehkä tilasin ittelleni lahjaks vielä täydellisen talvitakin. Hups. Mut mä oon ne ehdottomasti ansainnut.

canon 50 mm f1.4 objektiivi1Mua oli jo pidempään ottanut päähän mun 50mm f/1.8 -objektiivi, joka on oikeestaan siis se halvempi ja muovisempi versio tästä. Tarkennus ei vaan koskaan pelannut just niin kuin mä halusin.

canon 50 mm F1.4 objektiivi Tää objektiivi on niin paljon hiljaisempi, tarkennus toimii just niin kuin mä haluan,  tää on paljon valovoimaisempi, tosta näkee tarkennuksen tilan eikä muuten haittaa yhtään, että toi on vähän jämerämpi, eikä todellakaan sellanen muovilelu kuin 50mm f/1.8 on. Jo muutaman testailukerran jälkeen on pakko todeta, että kyllä kannatti päivittää vanha objektiivi tähän. Viikonloppuna toivon mukaan pääsen valosan aikaan kokeilemaan tätä tositoimissa. Ootan niin innolla!

canon 50 mm objektiivi 1.4 uusi Tän postauksen kuvat on vielä napsittu luonnollisestikin vanhalla objektiivilla, mutta jatkossa tulee ehdottomasti näkymään tällä otettuja kuvia. Niitä voittekin siis bongailla seuraavista postauksista! Myös seuraava objektiivihankinta on mulla jo kiikarissa. Ehkä mä hankin sen sitten vuoden kuluttua taas synttärilahjaks ittelleni. Tai sit oon kärsimätön ja palkitten itteni joululahjalla... Rakkaaseen harrastukseen ei vaan voi koskaan panostaa liikaa. Eihän?
    canon objektiivi

5 kommenttia:

  1. Ooi vitsi, mäkin haluaisin ostaa tuon itselleni! Mulla on ollut nyt muutaman kuukauden ajan vähän väliä kaikenlaisia ongelmia mun 1.8-objektiivin kanssa, se ei vaan enään halua tarkentaa ja oon sen myös kerran avannut, kun se meni ihan lukkoon... :-( Ehkä pitäis oikeasti satsata ja ostaa just tuo jämäkämpi versio siitä! :-)

    http://olderthanyesterday.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on kyllä niin paljon parempi siihen 1.8 verrattuna. Eilen kunnolla kokeilin tolla ottaa asukuvia, eikä yhtäkään epätarkkaa kuvaa ollut. Kantsii kytätä tarjouksia! :)

      Poista
  2. Hei! Olisin tekemässä blogin joulukalenteriin postauksen mun lempiblogeista ja sun blogi on siinä yhtenä lempparina, niin saanko käyttää sun blogin kuvia kollaasina tässä postauksessa? :)

    Jenni's lullaby

    VastaaPoista