8.11.2016

The Two Most Important Places in the World ♥

Mikä onkaan se paikka, jonne palaa aina mielellään? Paikka, jossa voi olla just niin kuin tykkää ja jonne sisään astuessa tuntuu aina hyvältä, vaikka ympärillä olis muutama puoliks juotu kahvikuppi, petaamaton sänky ja vaatteita hujan hajan. Se on koti. Mulla näitä paikkoja on ehdottomasti kaks. Seinäjoen koti, jossa todellakin voin tanssia vaikka alasti jos huvittaa, elää yhteistä elämää oman kullan kanssa, jättää tiskit tiskaamatta ja syödä vaikka joka aterian sohvan ääressä. Sitten on kotikoti Ikaalisissa, jonka jokaisen nurkan mä tunnen paremmin kuin omat taskuni, jossa äiti varmastikin älähtää, jos se kahvikuppi unohtuu sohvapöydälle ja joka suorastaan huokuu miljoonia muistoja ja josta mä löydän kaikki ne mun elämässä pisimpään olleet rakkaimmat ihmiset. 

homesweethome 1 Molemmat kodit on mulle mielettömän tärkeitä. Vaikka Seinäjoki ei paikkana varsinaisesti mun lemppari ookaan, niin silti meidän koti siellä on yks maailman parhaimmista paikoista. Se on kuitenkin paikka, jossa mä saan tehdä asiat just niinkuin mä haluan. Se on myös mun ensimmäinen oma kämppä kuin myös mun ja Eetun yhteinen eka oma paikka. Jo reilussa kahdessa vuodessa sinnekin on kertynyt miljoonia muistoja. Muisto siitä kun ei osattu käyttää meidän suihkua ja meinattiin peseytyä hanan alla. Se kun ekoina päivinä syötiin muuttolaatikon päältä tai se kun maalaisina ihmeteltiin kaupungin menoa takapihalla viinipullon kera. Eikä mua ainakaan yhtään haittaa se, että oon jopa saanut sisustettua mun ja Eetun yhteisestä kodista just meille mieluisen.

homesweethome 2 Ikaalisten koti on taas paikka, jossa mä en ehkä saa aina tehdä just niin kuin huvittaa. En voikaan yhtäkkiä vaihtaa mattoja eri huoneiden kesken, tehdä omia mieliruokia, sillä talossa asuu kuusi muutakin, joiden pitäis ehkä syödä jotain, enkä voi lähteä kello seittemän aamulenkille ilman, että joku tulee silmät pyöreenä ihmettelemään, että onko toi ihan normaalia. Kuitenkin mä nautin siellä olemisesta ihan mielettömästi.

homesweethome 3 Tällä hetkellä mä vietän aikaa Ikaalisissa kotikotona, sillä alotin mun työharjottelun täällä tänään. Asustelen seuraavien viikkojen aikana lähinnä täällä ja Seinäjoella tulee todennäköisesti käytyä vain silloin tällöin töiden perässä, tarkistelemassa postilaatikkoa ja ehkä kyläilemässä. Aluks mua mietitytti ajatus siitä, että haluanko mä todellakin asua kotikotona 12 viikkoa. Mä kuitenkin nautin omasta rauhasta ja itsenäisyydestä, mutta toisaalta, tää taitaa olla viimenen kerta mun elämässä, kun mulla on mahdollisuus viettää näin paljon aikaa tässä mun elämän merkittävimmässä paikassa. Kolme kuukautta menee loppujen lopuks todellisuudessa hyvin nopeaa ja luultavasti ennen kuin mä huomaankaan, jatkuu taas arki Seinäjoella.

homesweethome 4
homesweethome 5 Koti, niin arkinen asia, että joskus sitä unohtaa täysin arvostaa. Olin mä sitten suuntaamassa kumpaan tahansa kotiin, niin palaan niihin aina mielelläni. Mä en voi olla muuta kuin onnellinen, että mulla on kaks ihanaa paikkaa, joita voin kutsuu kodiks.  Monilla tässä maailmassa ei oo edes sitä yhtä.

5 kommenttia:

  1. Kirjotat kyllä niin ihanasti! Ja niin kotosia kuvia ((:

    thatsentirelyoriginal.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. Oi miten ihana postaus!♥ Tästä tuli hyvä fiilis :)

    http://jeannays.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. Ihanasti olet kirjoittanut :) Ja niin ihanat kuvat! :)

    VastaaPoista