11.1.2017

Herkullinen Puolukkasmoothie

Mikä onkaan talvisen makuista, sorbettimaista ja sisältää mun inhokkimarjoja samalla ollen silti niin herkullista? Tietenkin puolukkasmoothie. Mulla on pakkasessa pyörinyt muutama mummulta saatu puolukkapussi, enkä oo oikein tiennyt, mitä niistä olisin tehnyt. Eetulle oon pyöräyttänyt pari kertaa ruis-marjapuuroa, mutta ite oon aina ollut sitä mieltä, että ainut oikea tapa syödä puolukkaa on tuoreena suoraan metsästä, sillä muuten se on pahaa. Noh, päätinpä heittäytyä villiks ja kokeilla Virpi Mikkosen innoittamana puolukkasmoothieta. Epäilyksiä sen herkullisuutta kohtaan oli enemmän kuin paljon, mutta kas kummaa, mä löysinkin yhden uuden lempivälipalan ittelleni. Oi puolukkasmoothie, miten herkullista oletkaan! Halusinkin tulla jakamaan tän ohjeen myös teille, jos satutte olemaan samanlaisia kuin minä, ettekä oikein tiedä, mihin niitä puolukoita tunkisi.

puolukkasmoothie 1  
Herkullinen puolukkasmoothie

1 banaani
reilu desi puolukoita tai enemmänkin
2 tuoretta taatelia
1 rkl hunajaa
1 rkl chian siemeniä
pieni loraus (kaura)maitoa

Poista taateleista kivet. Heitä kaikki aineet blenderiin ja surauta tasaiseksi. Lisää maitoa sen mukaan, minkä paksuista halua lopputuloksesta. Ite tykkään jättää tän smoothien todella paksuks. Sellaseks, joka koostumukseltaan on hieman sorbettimaista, mutta jonka saa kuitenkin just ja just imettyä pillin läpi. Ai niin, tärkeää on myös nauttia tää pillillä - tekee ehdottomasti tästä smoothiesta talven luksusvitamiinipommin!

paras puolukkasmoothie 2 puolukkasmoothie blogspot 3 Seuraavaks mun pitääkin varmaan kohta taas rientää mummun pakkaselle, sillä jotenkin kummasti, niitä mun inhokkimarjoja ei mun pakkasesta enää juuri löydykään...

5 kommenttia:

  1. Nam! Mulla on tuolla melkein pakastimellinen puolukoita jälellä, voisinkin tehdä tätä vaikka heti aamupalaksi niin josko lähtisi päivä pikkuhiljaa käyntiin :D

    ♥ Jasmin N
    Little Things With Jassy
    Bloglovin’

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kantsii todellakin testata! Niin hyvää! :)

      Poista
  2. Uu tää menee kyllä testiin! Pitää vaan kipaista kaupasta pari taatelia ni sais väsättyä tätä vaikka aamupalan kaveriks ^^ Oon kans miettinyt että mitähän kummaa tekis noilla pakastimessa lojuvilla puolukoilla :D Mut eipä tartte miettiä enää.

    ♥: Linda/Revontulipalo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja heii semmonen vinkki, että tän voi ihan hyvin tehdä ilman taateleitakin, jos ei raaski ostaa niitä. Esim. tupla-annnos hunajaa korvaa taatelit hyvin tai jos ei ekstrasokeri haittaa, niin voi ihan rohkeesti korvata taatelit lusikallisella sokeria. :)

      Poista
  3. Tää menee ehdottomasti testiin. Oon puolukkapuuron ystävä itse! :-) ihan sairaan hyvän näköinen! <3

    VastaaPoista