15.2.2017

Tän hetken fiiliksiä

Fiilis on tällä hetkellä jotenkin todella helpottunut, sillä mä sain mun työharjottelun vihdoinkin eilen päätökseen. Mä tosiaan suoritin mun työssäoppimisen Ikaalisissa ja viimeset kolme kuukautta on ollut aika hektisiä. Oli ihanaa viettää aikaa enemmän Ikaalisissa kotikotona perheen kanssa, mutta loppujen lopuks oli aika rankkaa rampata täällä Seinäjoella päin aina viikonloppuisin töissä ja vapaapäivät kuukaudessa oli laskettavissa yhden käden sormilla. Ja tosiaan, vaikka oli kiva olla kotikotonakin, niin silti mä nautin siitä, että nyt taas kun oon virallisesti täällä Seinäjoella, saan pestä ihan omat pyykkini, tehdä just sitä ruokaa kun haluan ja olla just niinkuin huvittaa. Ei se kotikotona punkkaaminen pidemmän päälle ookaan niin hauskaa. Nyt saadaan taas Eetun kanssa elää sitä ihan omaa elämää kaksistaan. Olisittepa nähneet, kun eilen oltiin tekemässä ruokaostoksia, siis kyllä ihan vaan ruokaostoksia, mä hymyilin koko kauppareissun ajan onnesta soikeena, kun sain Eetun kanssa keräillä kauppakärryyn tavaraa pitkästä aikaa kunnolla. 

IMG_0595 Viimekuukaudet on opettaneet mulle sen, miten tärkeetä oma itsenäisyys onkaan mulle ja vaikka välillä oonkin potenut pientä inhoa koko Seinäjokea kohtaan, niin pakko myöntää, että jotenkin kummasti tästäkin paikasta ja etenkin meidän kodista täällä on tullut ihan mielettömän tärkeitä mulle. Usein sitä täytyy ottaa asioihin etäisyyttä ennen kuin näkeekään, miten tärkeitä ne on.
  IMG_0602IMG_0585 IMG_0615Tänään mä oon viettänyt vapaapäivää pitkästä aikaa. Siis sellasta vapaapäivää, jolloin ei tarvii stressata mistään. Mä oon siivonnut ihan intopiukeena kaikkia kaappeja ja laatikoita, leiponut raakakakkua ekaa kertaa ikinä, kierrellyt vähän kauppoja, kironnut alkavaa flunssaa, fiilistellyt kevättä, kokeillut ihan älyttömän hyvää uunibataatti-kikherneruokaa ja laittautunut kerrankin rauhassa. Tehnyt kaikkia ihanan arkisia ja tavallisia asioita siis. Eikä mulla huomisellekaan oo mitään pakollisia menoa. Niin luksusta! En edes muista koska mulla oikeesti olis ollut vapaata enemmän kuin yks päivä yhteen putkeen.

Nuoren naisen opas alxa dagmar 5 höntsyilyä 6 Kyllä näitä arkisia asioita osaa vaan arvostaa, kun on hetken aikaa majaillut kotikotona. On se vaan niin ihanaa pestä vessanpyttyä, järjestää kuiva-ainekaappia uuteen uskoon ja ruveta leipomaan sitä raakakakkua ihan just silloin kun huvittaa, eikä kukaan oo valittamassa, että mä sotken. Hah. Niin ja se, että nyt ollaan Eetun kanssa pitkästä aikaa kunnolla yhdessä. Toisista erossa vietetty aika on auttanut arvostamaan meidän suhdetta entistä enemmän.

höntsyilyä 7
Ei voi todeta muuta kuin, että kuinka ihanaa eilen olikaan palata tänne Seinäjoelle. Jotenkin kaikki arkinen ja tavallinen on tällä hetkellä niin parasta. Seuraavaks mä aionkin napsauttaa arkisesti meidän saunan päälle, tehdä jotain iltapalaa, tuijottaa muutaman jakson Skamia ja sitten nukahtaa Eetun kainaloon. Siinä on kaikki, mitä mä tällä hetkellä tartten ollakseni onnellinen. ♥ 

2 kommenttia: