17.3.2017

Miten sisustaa ilmaiseksi?

Mä en ees muista, milloin olisin viimeks ehtinyt avaamaan tietokonetta - ennen kuin nyt ilmeisesti. Noh, välillä onkin ihan hyvä ottaa vähän etäisyyttää näihin teknisiin laitteisiin. Terveisin nimimerkki viimeillat pleikkarin ääressä legopeliä pelannut. Köh. Köh. Mutta mutta, mennääs asiaan. Mä halusin tulla höpöttämään teille vähän sisustuksesta. Nimittäin ilmaisesta sellaisesta. Usein sisustaminen mielletään niin, että mennään kauppaan ja ostetaan uudet tyynynpäälliset, pari verhot ja niin edelleen. Mutta ei. Ei sen sisustamisen tartte aina maksaa mitään. Mä päätinkin tulla jakamaan teille muutaman vinkin ilmaista sisustamista ajatellen.
 ilmaista sisustamista 1 ilmaista sisustamista 2 Käytä muille hyödyttömiä asioita. Esimerkiks tää meillä sohvapöydällä oleva kannon pala on löytynyt meiltä kotikotoa ja siitä on alunperin pitänyt tulla seinäkello. Kas kummaa seinäkelloa siitä ei ikinä tullut, mutta sitäkin ihanempi pikkutarjotin meille. Myös kaikki lasipurnukat sun muut kannattaa hyödyntää esimerkiks maljakkoina. Kekseliäisyyttä vaan!

ilmaista sisustamista 3 ilmaista sisustamista 4 Etsi sisustuselementtejä luonnosta. Maahan pudonneita oksia, luonnonkukkia kesäisin ja jos joku tuttava omistaa metsää, voi luvan kanssa mennä esimerkiks poimimaan sammalta asetelmiin koristeeks. Mä ainakin rakastan kaikkia luonnonjuttuja sisustuksessa!

ilmAISTA sisustamista 5 ilmaista sisustamista 6 Kasvien jakamismahdollisuus. Kasvit jos mitkä tuo sisustukseen sitä jotakin. Meillä ne ainakin toimii ihanana väripilkkuna ja tuo  raikkautta. Jotkut kasvit saattaa olla kalliita ostettaessa, mutta kantsii muistaa, että monilla kasveilla on jakamismahdollisuus. Mun äiti ainakin usein jakaa useampaan ruukkuun isoks kasvaneita kasveja ja kun näitä kukkapuskia rupeaa kertymään yks jos toinenkin joka nurkkaan, niin mä ainakin kyselen, että saisinko viedä pari ittelleni. Kantsii siis kysellä viherpeukaloilta, jos heillä olis ylimääräsiä kukkasia tai opetella itte jakamaan sellasia kasveja, joissa on se mahdollisuus. Helppo tapa saada entistä enemmän viherloistoa!

ilmaista sisustamista 7 ilmaista sisustamista 8 Käytä roskaa. Mä oon kukkapurnukan päälle taitellut ihan tavallisesta paperista "suojaruukun" sen ruman ruskean ruukun päälle. Lopputulos on niin sympaattisen ruma, että tykkään siitä ihan sikana. Verhot mulla puolestaan on sidottu h&m:n mattojen mukana tulleilla naruilla. Tässäkin asiassa vaan luovuus on rajana. 

Ei sisustamisen tarvitse aina tehdä lovea rahapussiin. Niin ja kannattaa muistaa, että usein jo pieni järjestyksen vaihtaminen tekee paljon!

6 kommenttia: