12.3.2017

Muistot järjestykseen

Mä koin pienen herätyksen alkuvuodesta, kun mun kaikki muistikortit eksyi pesukoneeseen matkalaukusta purettujen vaatteiden mukana. Kun olin selvinnyt suuremmalta pelästykseltä ja todennut, että pesukoneessa pyörimisestä huolimatta, joka ikinen muistikortti toimi edelleenkin normaalisti, mä päätin ryhtyä tuumasta toimeen ja lähettää kehitettäväks jokasen kehittämättömän kuvan ja laittaa kuvat ansaitsemilleen paikoille. Eli siististi järjestykseen albumeihin.
 muistot talteen 1.1 Mulle tärkeimpiä kuvia ei oo ne, missä mulla on päällä tyylikkäimmät vaatteet, eikä ne missä aurinko laskee kirkkaimmin. Tärkeimpiä on ne kuvat, jotka herättää mussa muistoja ja jotka saa kyseisen kuvauspäivän nousemaan mun mieleen ja saa suupielet nousemaan ylöspäin. Mä rakastan kuvia, joissa mun pikkuveljet on pieniä ja joista näkee, miten me ollaankaan kasvettu. Mä rakastan myös niitä kuvia, joissa mä mulle tärkeimpien ihmisten kanssa väännän naamaa mitä oudompiin asentoihin. Kuvat, jotka herättää mussa positiivisia tunnetiloja ja tekee musta onnellisen, on niitä tärkeimpiä.

muistot talteen 1 muistot talteen 2 muistot talteen 3 Matkakuvat tuo mieleen kaikki kommellukset uusissa paikoissa, kuvat synttärikakuista saa mut muistamaan ne hetket, kun koko suku on ollut koolla laukomassa toinen toistaan tyhmempiä vitsejä ja esimerkiks kuvat musta ja Eetusta saa mut muistamaan, miten paljon me ollaankaan yhdessä koettu.
   Valokuvaus ei oo mulle vaan blogiin liittyvä harrastus. Mä rakastan ottaa kauniita kuvia sisustuksesta, lempparituotteista ja asuista, mutta ne kauniit kuvat ei oo niitä, jotka mä lähetän kehitettäväks. Mulle merkittävimpiä kuvia on juurikin ne, joihin liittyy tunteita ja muistoja. Mun mielestä nää muistot ansaitseekin arvoisensa säilytypaikan ja juurikin siks, mä sain vihdoinkin aikaseks järjestää kaikki mun valokuvat, joita valehtelematta on kertynyt satoja.

muistot talteen 5Monet kerrat oon kotikotona selaillu äitin valokuva-albumeja. Omien kuvien selailu on jäänyt todella vähälle juurikin siks, että ei oo ollut millään tavalla kunnon järjestyksessä ennen kuin nyt. Voin vaan kuvitella, miten monet kerrat tuun selailemaan noita albumeja. Ihmismuisti pystyy kerralla käsittelemään vaan ihan muutamaa hassua asiaa ja se säilyttää vaan oleelliset asiat. Kuvat kuitenkin herättää monia unohdettuja muistoja ja noi kannet sisältää niin paljon muistoja ettette arvaakaan.

Onko täällä vielä muita, jotka kehittää kuviaan ja laittelee niitä albumeihin vai ootteko kaikki jo ihan vaan tietokoneen kansioiden varassa?

6 kommenttia:

  1. Miulla on muuten kaikki kuvat (ainakin toistaiseksi) koneella, mutta minulle tärkeimmmät kuvat eli kesällä 2015 Yhdysvalloissa räpsityt olen teettänyt kaikki ja järjestänyt albumiin. :) Matkaa kokonaisuudessaan on kiva muistella ja näyttää kuvia muillekin ihan konkreettisesti!

    http://kanervaneuvonen.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mut hei, sekin on ihan hyvä että sentään ne kaikista tärkeimmät kuvat on ihan konkreettisessa muodossa!:)

      Poista
  2. Todella kiva postaus! Minunkin on pitänyt kehittää vanhat kuvat, mutta en vain saa sitä aikaiseksi :D välillä jopa stressailen asian suhteen, sillä pelkään, että kaikki poistuisivatkin!

    http://janitakristina.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kantsii vaan ruveta työntouhuun, sillä loppujen lopuks sekin on ihan älyttömän kiva prosessi, kun valitsee niitä kehitettäviä kuvia ja saa samalla miettiä niitä kuviin liittyviä muistoja. :)

      Poista
  3. Mulla menee vähän molemmilla tavoilla :D Pitäisi kyllä uusia näitä seinillä roikkuvia kuvia vähäsen.
    Oon kyllä tosi iloinen siitä, että mun vanhemmat otti niin paljon valokuvia ja videoita kun olimme pieniä :)

    ❀ Cinderella Days ❀

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä ihanaa, että vanhemmat on ottaneet paljon kuvia. Mieti nyt, jos omasta lapsuudesta ei olis yhtään kuvaa... Ois vähän hassua. On vaan jotenkin niin siistiä kuvien kautta seurata sitä, miten on muuttunut. :)

      Poista