24.3.2017

Mun kevättyylin kulmakivet

Mä rakastan niin paljon kevätpukeutumista, kun ei tarviikaan enää pukeutua michelin ukoks selviytyäkseen elossa paikasta a paikkaan b. Päätinkin tulla listaamaan muutamia juttuja, jotka on ehdottomasti mun tyylin kulmakiviä tänä keväänä, joiden ympärille on kätevä rakentaa asukokonaisuuksia.
  kevättyylin kulmakivet 1 Kultaiset yksityiskohdat asusteissa. Kuvitelkaa tän kuvan nilkkurit ilman noita kultaisia yksityiskohtia. Ei ainakaan mun silmissä näyttäis yhtäkivoilta. Kultaset yksityiskohdat tekee asusteista ja varsinkin kengistä heti paljon mielenkiintosemman näköset.

kevättyylin kulmakivet 2 Raidat. Mä en tiedä, miks pari vuotta sitten en yhtään tykännyt raidoista. Ehkä se oli se harhaluulo, että ne saa näyttämään jotenkin pyöreemmältä... Talvisin raitojen käyttö jää yleensä vähemmälle, mutta näin kevään tullen mä voisin hautautua raitoihin ja vaikka ryhtyä seepraks. Tai noh, ehkä ei ihan, mutta kuitenkin raidat vaan on mun juttu!

kevättyylin kulmakivet 3 Yksinkertaiset asusteet. Aiemmin asusteiden suhteen mun motto tais olla enempi on parempi ja mitä erilaisempia niin edelleenkin vielä parempi. Nykyään mä panostan ennemmin vähän laadukkaampiin harvoihin juttuihin kuin niihin miljooniin h&m:n rihkamakoruihin. Snö of Swedenin pienet ruusukultaiset korvikset löytyy nykyään lähes poikkeuksetta mun korvista, Daniel Wellingtonin kello näyttää vieläkin yhtä täydelliseltä kuin vuosi sitten mun saadessa sen ja sitten tietenkin kihlasormus. Ne on ne mun luottokorut tällä hetkellä. Vielä olis haaveissa löytää joku just mulle tehty ranne- ja kaulakoru.

kevättyylin kulmakivet 4 Vaaleanpunainen. Eli se väri mitä oon hehkuttanut jo tässä ties kuinka monta kertaa. Tuskin tätä kohtaa tarvitsee sen paremmin edes selitellä. Vaaleanpunainen nyt vaan sattuu olemaan itse täydellisyys tällä hetkellä ja väripilkku mun vaatekaapissa niin asusteiden kuin vaatteidenkin muodossa.

kevättyylin kulmakivet 5 Nahkatakit. Joka kevät vaate, jonka mä kaivan ensimmäisenä heti säiden  salliessa esiin, on nahkatakki. Yleensä ei tartte vetästä kuin nahkarotsi päälle, niin asu kuin asu saa heti tietynlaista särmikkyyttä.

kevättyylin kulmakivet 6Sporttisuus. Aiemmin kaikki lenkkarit ja trikoot on kuuluneet ehdottomasti vaan lenkkipoluille ja jumppahetkiin, mutta nykyään kuljen urheiluvaatteissa melko tiuhaan tahtiin. Ensinnäkin ne on älyttömän mukavia ja toiseks, kyllähän jotain supersiistejä trikoita voi ihan hyvin esitellä vaikka kauppareissuillakin, koska miks ei.

Jotenkin kummasti onnistuin listaamaan tosi klassisia juttuja mielestäni. Tän kevään virallisia muotijuttujahan taitaa olla verkkosukkikset ja röyhelöt jokapaikassa, mutta njääh, vaatekaapin kestävyyden kannalta kuitenkin taitaa olla parempi, että todellakin rakentaa näitä tukipilareita klassikoiden varaan. Toki niitä muotijuttujakin on ihan hyvä välillä hankkia hetken piristykseks pienissä määrin.

6 kommenttia:

  1. Täällä kans ilmottautuu yksi urheiluvaatteita rakastava - etenkin juoksuhousut. Ennen vierastin jopa kauppaan lähtöä urheiluvaatteissa, mutta nyt niiden astuttua katukuvaan kulkee ne jalassa enemmän kuin mielellään! Ja vaaleanpunainen on ehdottomasti tän kevään väri <3

    http://sofia-emilia.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Urheiluvaatteet vaan sattuu olemaan jotenkin tosi käteviä arkivaatteita. Musta ainakin tuntuu, että ennen en viittinyt urheiluvaatteissa kulkea, sillä en omistanut muuta kuin jotkut mustat capripituiset trikoot ja collegepöksyt, mutta kun on panostanut niihin urheiluvaatteisiin vähän enemmän, niin niitä haluaa käyttääkin! :)

      Poista
  2. mistä noi ihanat aurinkolasit on? :)

    VastaaPoista
  3. Tää oli kiva postaus! Raidat ja sporttivaatteet kuuluu mun kevään suosikkeihin myös :)

    VastaaPoista