17.4.2017

Mun kuvauskalustoni (+apua objektiivin valintaan)

canon eos 600d 1

Kamera. Se bloggaajan tärkein työväline. Mä muistan, kun mä yläasteella ostin mun ensimmäisen kameran. Tais olla joku Canonin Powershot, jolla sitten kuvasin kaikkea mahdollista maan ja taivaan välillä. Ton pokkarin ohella mä kuvasin todella paljon äitin Canon 1000D -järkkärillä. 2012 mä sitten päätin mun kesätyörahoilla ostaa ihan oman järkkärin. Ja pitkien pohdintojen jälkeen päädyin tähän Canonin kroppikennoseen 600D:en, joka todellakin on palvellut mua ihan täydellisesti jo viitisen vuotta. Mitä nyt Canonin merkki on lohjennut pois, mutta siitä huolimatta toi on mulle edelleenkin tosi käypä. Toki muutamia ominaisuuksia oon kaivannut, mutta tän manuaaliasetuksillakin pääsee jo todella pitkälle. Vielä joskus olis haaveissa panostaa vähän ammattimaisempaan kameraan, mutta ehkä sitten vasta, kun tää sanoo sopimuksensa irti. Mulla kuitenkin on syntynyt tähän joku tosi outo kiintymyssuhde...

kameranjalka 2 
Ihan korvaamaton kaveri mulle on ollut kameran jalusta. Monet vähän hämärämmässä pidemmällä valotusajalla otetut kuvat oli epäonnistunut ilman tätä. Tää on alunperin äitin ja jotenkin vaan sattunut kulkeutumaan mulle...

sälää 3 
Kaikkee sälää mä kuljetan Victoria's Secret pussukassa. Siellä pyörii yleensä vara-akku, joka on ihan pakollinen aina kuvausreissuilla mukana, laturi, (pesukoneessakin käyneitä) muistikortteja sekä itselaukaisin.

canon kaukolaukaisin 4

Miten näin pieni kapistuis voikaan olla niin kätevä. Itselaukaisimella oon ottanut ties kuinka monet kuvat. Välillä tulee tän ja jalan avulla otettu ite asukuvia ja tähtikuvissa tää on ollut tosi kätevä, kun kameraan ei tarvitse koskea ollenkaan ja näin estetään kaikki pienimmätkin tärähdykset.

objektiivit 5

Kaks vähemmälle käytölle jäänyttä objektiivia mulla on kameran mukana alunperin tullut 18-55mm f/3.5-5.6 IS II ja Canonin 50 mm f/1.8.
 canon 50mm f1.4 blogi 6

Se mikä mulla kameran nokalla yleensä keikkuu, on tämä Canonin 50 mm f/1.4. Mä bongasin tän viimesyksynä tosi hyvässä tarjouksessa Rajalassa, enkä miettinyt sekuntiakaan, että klikkaanko tän kotio päin vai en ja onhan tää nyt osottautunut paljon paremmaks kuin 50 mm f/1.8. Tää on ollut niin paljon hiljaisempi, tarkempi, nopeampi ja rakenteeltaan vankempi.

Nyt mä kuitenkin kaipaisin täydennystä mun objektiiveihin ja kaipaisin valovoimaista objektiivia, joka kävisi yleiskuvaamiseen luonnossa, matkoilla ja ihan arjessa. Mä oon kattellut Sigman Art -sarjan 24mm/f 1.4 -objektiivia. Se on nyt melkein lukkoon lyöty, että laajakulman tuun hankkimaan, mutta haluaisin vielä kuulla, onko teillä jotain kokemusta juuri tosta mun miettimästä objektiivista vai olisko teillä suositella jotain muuta. Tiedän, että sieltä ruudun toiselta puolelta ihan varmasti löytyy asiantuntijoita ja olis hieno kuulla teidän mielipiteitä.

Olisin siis todella kiitollinen, jos saisin apua tähän asiaan! ♥

2 kommenttia:

  1. Mä oon miettinyt ton saman ostoa, mutta jokin on vielä estänyt mua klikkaamasta sitä ostoskoriin. Innolla siis luen tähän tulevia kommentteja! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon yrittänyt googletella kaikki mahdolliset arvostelut ja katsonut ties kuinka monta kyseiseen objektiiviin liittyvää videota tosta objektiivista, mutta tuntuu, että siitä ei vaan kovin paljoa tietoa löydy... Mutta kommentteja odotellessa. :D

      Poista