5.5.2017

The Alphabets of happiness

Aamukahvi. Mun päivän paras ja ainut kahvikupillinen kaatuu mun suuhun heti aamusta. Enempää en päivän aikana tartte ja ehkä se, että sen kahvikupillisen jättää siihen yhteen päivässä, tekee siitä niin hyvää.

Banaani. Serotoniinia, eli mielihyvää lisäävä aine, sisältävä hedelmä, joka kuuluu lähes mun jokaisen päivään. Toimii niin leivonnassa, välipalana kuin myös jäätelönä.

Canon. Se rakas väline, joka kiikkuu mun touhuissa mukana todella usein.

Dakryo. Sivustyssanakirjan mukaan kyynel. Välillä tekee oikeesti mielettömän hyvää itkeä.

Elämä. Niin ihmeellinen asia. Miettikää nyt, miten pienestä on kiinni, että me edes ollaan täällä. Siitä ei vois olla kiitollisempi.

Fantasia. Mulle tärkeä kirjallisuuden laji, johon on ihana uppoutua.

Galaksi. Mä rakastan kaikkea avaruuteen liittyvää ja kaikki avaruusjutut saa mut pohtimaan maailman ihmeellisyyttä ja suuruutta ja muistamaan, miten pieni osa me ollaan kaikkia ja miten tästä tulee olla onnellinen.
    onnellisuusaakkoset 1

Harry Potter. Kirjasarja, jonka lukeminen tekee mut niin onnelliseks. Paras ikinä. ♥

Ikaalinen. Kotikaupunki, jonne on aina yhtä ihana palata. Vaikka mä en sinne haluis enää virallisesti muuttaa, mutta silti, onhan se mielettömän kaunis paikka ja kaikki tutut paikat herättää miljoonia muistoja.

Jumppa. Äitin aikoinaan nauhoittamat jumppaohjelmat on ihan parhaita silloin, kun ei jaksa miettiä treeniä sen tarkemmin. 

Kirjoittaminen. Mä rakastan kirjoittamista. Pienenä kirjoittelin ties mitä tarinoita ja äidinkieli oli ehdottomasti yks mun lemppariaineista. Kirjoittamalla pystyy jakamaan ajatuksiaa ja tää blogi on ollut oiva väline siihen.

Liikunta luonnossa. Voisin väittää, että tääkään päivä ei olis lähtenyt niin hyvin käyntiin ilman aamuista kahdeksan kilsan lenkkiä. En voi olla muuta kuin kiitollinen, että meidän kodin läheisyydessä on tosi ihania lenkkipolkuja keskellä luontoa.

Matkustelu. Mä haluan nähdä niin paljon maailmaa kuin mahdollista. Se on ihan käsittämätöntä, miten paljon tuolla on kaikkea! 

Netflix. Kulta kainalossa ja molempien lempparisarja pyörimässä. Voisko parempaa ollakaan? Kahdenkeskiset hetket on supertärkeitä ja me ainakin joka ilta yritetään unohtaa kaikki muu ja syvennytään yhdessä johonkin sarjaan hetkeks aikaa.

onnellisuusaakkoset 4

Onni. Mun rakkaan jo kaun sitten menehtyneen lemmikin nimi ja tärkeä asia, jota kaikki tässä maailmassa haluavat tavoitella ja nauttia sen tuomasta tunteesta.

Perhe. ♥

Quinoa. Lemppariraaka-aine salaattien seassa tällä hetkellä. Tekee salaatista heti paljon ruokaisamman ja on kivaa vaihtelua perus riisille.

Raakasuklaa. Parasta ikinä. Tällä hetkellä kaapista löytyy mustikalla ja puolukalla maustettua sekä mantelia sisältävää. 

Spotify. Mä rakastan kuunnella ihan vaan luonnon ääniä, mutta musiikki tulee hyvänä kakkosena ja spotify on yks niistä jutuista, joista en luovu.

Terveellinen ruokavalio. Terveellinen ruoka on mun mielestä oikeesti superhyvää, kun vaan viitsii opetella tekemään sitä ja eron jaksamisessa todellakin huomaa, kun todellakin jaksaa panostaa syömisiin. Energinen ja ilonen arki lähtee todellakin ruoasta.

Unelmointi. Asia, joka auttaa jaksamaan ja saa viemään asioita eteenpäin. Ei elämä ois mitään ilman unelmia ja haaveilua. Ja niiden toteuttaminen, vitsit sitä fiilistä.

onnellisuusaakkoset 3

Valokuvaus. Metsässä liikkuminen kameran kera, hetket toppatakkiin kietoutuneena tähtiä bonggaillen, bloggaaminen, hassuttelu linssin edessä, onnistumisen tunteet... Näitä valokuvaamiseen liittyviä ihania juttuja ja muistoja on loputtomiin. Valokuvaaminen on niin monipuolinen harrastus, että ei sitä voi kun rakastaa.

Wellness. Hyvinvointi, yks niitä elämän tärkeimpiä osa-alueita.

Xylitoli. Purkka on aina hyvää ja hammastahna aamuisin tekee täydellise raikkaan olon.

Yksinolo. Mulle on tärkeetä saada viettää aikaa ihan vaan itteni kanssa välillä. Mä viihdyn itteni seurassa ja todellakin tartten paljon omaa aikaa.

Zalando. Lempparinettikauppa, joka valikoimansa laajuudella sekä ilmaisilla toimituskuluillaan aina tekee mut tyytyväiseks, silloin kun on tarvetta jollekin uudelle.

Åbo. Kaupunki, johon on pakko päästä pian takaisin, sillä sieltä löytyy yks mulle mielettömän tärkee ihminen ja onhan paikan miljöökin ihan uskomattoman kaunis. 

Äiti. ♥

Öiset hetket. Kaikki on yöllä niin tunnelmallista ja jännittävää. 

2 kommenttia: