4.6.2017

Why am I blogging?

Kun tätä hommaa on tehnyt jo useamman vuoden, pysähtyy sitä välillä pohtimaan, että miks mä ees teen tätä. Ihan niin kuin useamman muunkin asian kohdalla. Miks mä käyn koulussa, miks mä meen töihin, miks mä vien roskat tai mitä merkitystä oikeastaan millään on? Kaikella kuitenkin on vaan se oma merkityksensä, se jokin pieni asia, joka saa tekemään juttuja. 

kirsikankukkia1-3213

Mä oon rakastanut valokuvata niin kauan kuin muistan. Pienempänä luokkaretkille sain mukaan kameran, jossa oli kiekko, jota piti ruuvata ennen kuin filmille pystyi ottamaan uuden kuvan, laivareissulla ostin kertakäyttöisen pingviinikameran, äitin järjestelmäkamera mulla oli lainassa vähän väliä ja oma ensimmäinen digikamera oli siisteintä ikinä, siitä huolimatta, että se imi patterit loppuun noin 20 minuutissa. 
   Ala-asteella mä kirjotin toinen toistaan kummallisempia tarinoita satuvihkoon, äidinkieli oli mulla aina vahva aine ja yläasteella taisin salaa haaveilla olevani kirjailija ja kirjotin tarinoita, joita näytin vain mun parhaalle kaverille luettavaks. 

ajatuksia 2-3694

Bloggaaminen yhdistää nää kaks mulle supertärkeää asiaa. Sen lisäks musta on siistiä antaa inspiraatiota, jakaa vinkkejä, paljastaa pieniä palasia mun elämästä ja ennen kaikkea saada vuorovaikutusta. Ette tiiäkään, miten siistiltä tuntuu saada kommentteja, joissa kerrotaan, miten mun höpinöitä jaksetaan lukea kerta toisensa jälkeen ja miten tästä jotkut saa todellakin jotain irtikin. Bloggaaminen on kuitenkin vuorovaikutteista, sillä vaikka mä rakastankin tätä hommaa, niin ilman teidän kommentteja, voisin jopa väittää, että en ois jaksanut jatkaa näin pitkään. Hyvän postauksen julkaiseminen saa aikaan upean fiiliksen ja se koko valokuvienottamis- ja kirjoittamisprosessi tuottaa mulle iloa, mutta ne siitä saadut kommentit, ne on myös ihan supertärkeitä.  

ajatuksia 3-3723

Vaikka tätä hommaa rakastaakin, niin ei aina oo helppoa tuottaa tekstikenttään kirjaimia kokonaisista sanoista tai lauseista puhumattakaan. Kun lähtökohtaisesti haluaa kirjoittaa blogia positiiviselle fiiliksellä ja pitää sen iloisena inspiraation lähteenä, muutaman huonon päivän aikana tuntuu helpommalta sulkee koko some pois mielestä. Ei sitä aina halua nähdä niitä siloteltuja kuvia arjen ihanuudesta, miten vaan matkustetaan, shoppaillaan, juodaan vähän skumppaa ja koko ajan tapahtuu jotain uutta ja jännää. 
   Koko viimeviikon mä halusin pitää pientä taukoa sosiaalisesta mediasta ja olla vaan julkaisematta mitään. Sillä ihan sama vaikka me kuinka rakastettais jotain, pieni breikki todellakin antaa uutta puhtia. Tarvitseehan esimerkiks keho treenin jälkeen lepoa, lapsiaan rakastava äitikin haluaa joskus lomailla yksin, eikä ammatistaan nauttivakaan halua välttämättä työtänsä kantaa aina mukanaan. 
  ajatuksia 4-3201

Välillä tekee hyvää ottaa etäisyyttä rakastamiinsa juttuihin. Ei aina tartte jaksaa tehdä kaikkea. Nyt mulla on kuitenkin miljoona ideaa taskussa, jota lähden entistä suuremmalla innolla toteuttamaan.
   Haavena blogin kanssa mulla olis joskus ottaa tästä ammattimaisempi ote, mutta njääh, en nyt ainakaan jaksa siitä ottaa paineita. Ehkä joskus, jos sellainen ovi sattuu aukeamaan, mutta tätä hommaa ei vaan voi tehdä sen takia, että haluais menestyä. Mulle riittää teiltä saatu ihana palaute ja se ilo, mitä mä tästä hommasta saan. On parasta, kun todellakin uskaltaa tehdä jotain, jossa ne asiat, joista oikeasti nauttii, yhdistyvät!

Kiitokset erityisesti teille, jotka jaksatte mun matkassa blogin kautta kulkea viikko toisensa jälkeen! 

2 kommenttia:

  1. Tää postaus oli aivan kuin omasta suusta, just näin! Ite myös tykännyt aina valokuvata ja jakaa juurikin niitä pieniä hetkiä omasta elämästä ja blogi on ollut just oikee paikka toteuttaa tätä kaikkea, mä rakastan myös ylikaiken kirjoittaa joten miks ei :) Mielettömän hyvä postaus ja ihastuttavia kuvia <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja blogi on myös niin oiva paikka palata välillä omassa elämässä taaksepäin ja selata, mitä mä teinkään kaks vuotta sitten. En mä ilman tätä blogia olis niin paljon asioita mun elämästä muistissa. :) Kiitos paljon! <3

      Poista