1.7.2017

Answers to Your Questions

Aika jakaa teille paloja ittestäni ja vastailla lähettämiinne kysymyksiin.  Kiitos kaikille, jotka näitä kysymyksiä jaksoi lähetellä ja hei, jatkossakin saa toki pommittaa mua postauksien kommenttibokseissa kysymyksillä. Vastailen mielelläni!

vastauksia 1

5 sun kaikkien aikojen lempparikirjaa/kirjasarjaa?
Harry Potterit ehdottomasti on ihan ykkösenä kärjessä, Beth Revisin Across the Universe -sarja oli ihana kuin myös Lauren Oliverin Delirium. R.J. Palacion Ihme oli tosi mieleenpainuva ja voisin suositella sitä ihan kaikille. Myös Stephenie Meyerin "Vieras" -kirjasta tykkäsin tosi paljon. 

Kaikkien vuodenaikojen 3 hyvää puolta?
Ihana kysymys, koska mä todellakin rakastan vuodenaikoja! Keväällä parasta on luonnon herääminen taas eloon, lenkkeily kuivilla kaduilla pitkästä aikaa ja valoisan ajan lisääntyminen, jolloin valokuvaamistakaan ei tarvi ajoittaa enää niin tarkkaan ja kyllähän se nyt piristää, kun on valosampaa. Kesällä mä tykkään siitä huolettomasta fiiliksestä, jonka se tuo tullessaan, lämmöstä ja etenkin kaikista kesäaktiviteeteista. Syksyllä mä nautin erityisesti ukkoskeleistä ja sateesta. Oi kyllä, sateen ropina on vaan jotenkin niin rentouttavaa. Mä tykkään myös siitä, että illat rupeaa pimenemään valosan kesän jälkeen, jolloin on niin ihanaa kääriytyä vaan vilttiin, teekupillisen ja netflixin äärelle ja kolmas paras juttu on se, että luonto on täynnä marjoja!! Talvessa parasta on etenkin joulun aika. Mä oon niin jouluihminen! Mä myös nautin lumesta, kylmyydestä ja siitä, kun pääsee hiihtämään. Oikeesti, miks pitäis elää vaan kesää odottaen, kun todellisuudessa jokanen vuodenaika on ihan superihana omalla tavallaan!

Mistä (isoista ja pienistä) jutuista haaveilet?
Isompia juttuja on oman asunnon hankkiminen, matkustaminen espanjaan, kreikkaan ja islantiin, lapsien saaminen joskus lähivuosina, häät ja pari kissaa lemmikiks. Haaveilen siis ihan tavallisista jutuista oikeestaan... Pienempiä materilistisia haaveita olis tällä hetkellä uuden tietokoneen ja objektiivin ostaminen, ehkä myös uusi kamera jossain vaiheessa. 

5 asiaa, joissa oot hyvä?
Valokuvaamisessa oon mielestäni ihan hyvä, vaikka siinä hommassa ei ikinä voi tulla parhaaks, vaan aina mun mielestä on kehittysen varaa, osaan myös piirtää silloin kun jaksan siihen hommaan keskittyä tarpeeks pitkäks aikaa eli yleensä hyvin harvoin, toivon mukaan tässä bloggaamisessakin oon ihan hyvä, oon hyvä ostamaan myös lahjoja ja osaan ajaa ainakin omasta mielestäni hyvin autoa! Mä ihmettelen aina niitä, jotka onnistuu aina sekoilemaan liikenteessä, sillä liikennesäännöt kuitenkin on aina samat. Kun vaan osaa ne ja hallittee auton, niin that's it. 

5 juttua, jotka saavat sut aina hyvälle tuulelle?
Valokuvaaminen, läheiset, meidän kolme ihanaa kisumisulia kotikotona, luonnossa liikkuminen ja aamukahvi.

5 tavaraa, joita ilman et selviäisi?
Kamera (+kaikki kameratarvikkeet, joista tulis jo reilusti yli viis joten unohdettakoon ne ja sisällytetään ne tohon kameraan...), tietokone, kännykkä, sauvasekoitin ja Potter -kirja(t).

Mitkä asiat pelastaa sun huonot päivät?
Useimmiten, kun oikeesti on tosi huono päivä, niin kyllä se on toi mies tossa vierellä, joka yleensä saa taas hymyn mun huulille ja jaksaa kuunnella kaikki mun valitukset. Sit taas semmoset perushuonot päivät pelastaa ainakin tällä hetkellä rasiallinen mansikoita, puhelu ystävälle tai Zero Cola.

vastauksia 3

Mitä oot harrastanut nuorempana, entä nyt?
Mä harrastin oikeesti nuorena tosi vähän, sillä keskustaan meiltä harrastusten pariin olis ollut reilu 20 kilometriä ja maatilalla asuessani harrastukset ois ollut just siihen aikaan, kun iskän (eli kuskin, äitihän ei autoa aja) oli oltava navetolla. Mut kyllä mä joskus harrastin noin puoli vuotta ratsastusta ja olin yks kesä noin viikon jossain jalkapallokoulussa. Onneks mulla oli ja on edelleenkin neljä pikkuveljeä, joiden kanssa pelailtiin kaiken maailman pihaleikkejä ja tapeltiin! Tällä hetkellä mä harrastan valokuvaamista, bloggaamista, lenkkeilyä, kotitreenailua ja lukemista.

Lempparijutut vaatteissa just nyt?
Vaaleanpunainen väri, raidat ja hupparit.

Minkä värinen hammasharja sulla on? :P
Vaaleanpunainen ja kotikotona mulla taitaa olla vihreä. Tosin aina kotikotona käydessä mä en yleensä koskaan muista, mikä mun hammasharja on ja oon tainnut parikin kertaa pestä vahingos mun hampaat iskän hammasharjalla. Hupsista! 

Onko sulla unelmalaukkua tai -lomaa?
Mä en oo oikein koskaan osannut unelmoida laukuista. Laukku kun laukku. Mä en ymmärrä semmosta laukkujen keräilyä. Kuitenkin haluaisin jossain vaiheessa saada ihan aitoa nahkaa olevan yhden vähän paremman laukun ja ainakin Ralp Laurenilla oli yks semmonen tosi perus musta nahkanen laukku, jolla hintaa olis noin 200e. Mutta ehkä joskus sitten... Unelma loma ois yhdistetty kaupunki- ja rantaloma, joka sisältäis niin retkeilyä maastossa (eli eräjormailua suomeks sanottuna), shoppailua, rentoutumista, hyvä ruokaa ja kulttuurikohteissa, kuten jossain raunioilla vierailua. Kreikka vois olla aika siisti kohde.

Keksi mahdollisimman monta A:lla alkavaa sanaa jotka liittyy suhun jotenkin.
Auttava, asiallinen, aamuihminen, aurinkoinen, arvostava, aito...

Lemppari jäätelömaku?
Lakritsi!! 

Lempiherkku?
Irtokarkit. Mun irttaripussiin päätyy aina kaikkia mahdollisia suklaita, kirpeitä pääkalloja, fudgepaloja, noitapillejä, liitulakuja ja kirpeitä pulloja (vähän olin viimeks katkera, kun niitä ei ollut).

vastauksia 2

Mikä oli lapsuuden unelma-ammattisi?
Uskokaa tai älkää, mutta poninhoitaja!! 

Millainen valokuvauskalusto sulla on?
Runkona on kroppikennonen Canon EOS 600D, objektiiveina on Canon 50mm/f1.8 ja Canon 50mm/f1.4 sekä se perus 18-55mm. Haaveissa olis ostaa tällä hetkellä Sigman 24mm/f1.4... Matkassa mukana kulkee tosi usein äitiltä pöllitty kameran jalka, joka on usein ihan ehdoton! Multa löytyy myös langaton itselaukaisin, miljoona muistikorttia, pari ebaysta tilattua suodinta ja sellanen objektiiviin kiinnitettävä x10 close-up ring.

Paras muisto viime kesältä?
Kaikki yksinkertaset läheisten kanssa vietetyt hetket. Juhannus kotikotona perheen kanssa, pikkuveljien synttärit, Joupiskan huipulle kiipeäminen parhaassa seurassa auringonlaskun aikaan... Parhaat muistot syntyy pienistä yksinkertasista asioista. 

Haluaisitko lähteä road tripille? Minne?
Turkuun!! Tai sitten Lappiin. Niin, Seinäjoki tosiaan on oikeestikin pohjoisin paikka, jossa oon muistaakseni käynyt, joten musta olis tosi siistiä lähtee Lappiin kattelemaan maisemia ja patikoimaan. Luonto siellä kuitenkin on niin erilaista tähän verrattuna. Ois niin siistiä! Joo, kyllä mussa taitaa olla vähän eräjorman vikaa.

Mitä ruokaa kokkaat kiireisenä päivänä?
Riisinuudeli-tofu-kasviswokkia. Pannulle eka vähän kasviksia paistumaan, yks paketillinen tofua pilkottuna ja paljon mausteita, sit siihen purkillinen kookosmaitoa ja riisinuudeleita siihen kookosmaitoon sekaan kypsymään. Om nom! Helppoa, nopeeta ja hyvää.

Mieleenpainuvin lahja jonka olet saanut?
Eetulta aikoinaan saatu pieni sydänkoru, joka avautui keskeltä ja josta paljastui teksti "I love you".

Mitä tilaat kahvilassa?
Tiettekö, mä en käy kahviloissa. En oikeesti koskaan... Ainakin vielä näin opiskelijana ei tuu mieleen mennä ostamaan jotain monen euron kahvia, kun samalla hintaa saa kaupasta paketillisen juhla mokkaa. Okei, onhan siinä se oma fiiliksensä, mutta silti. Ehkä musta vielä joskus tulevaisuudessa tulee kuitenkin kahvilaihminen.

vastauksia 4

Minkälaisia tulevaisuuden haaveita sulla on seuraavalle vuodelle, entä viiden ja kymmenen vuoden päähän?
Ensvuonna mä toivon mukaan oon juuri valmistunut. Mulle on myös työpaikalta luvattu esimiehen työtehtäviä. Ensvuonna ois myös siistiä päästä matkustelemaan tooosi paljon! Viiden vuoden (tai tarkemmin sanottuna reilu vuoden päästä) mä toivon mukaan muuta pois Seinäjoelta Tampereelle päin ja saan hyvän työpaikan, ois myös siistiä ostaa oma asunto, saada lapsia ja pari kissaa sekä mennä naimisiin. Kymmenen vuoden päästä mä toivon, että mulla on oma perhe, asun jossain Tampereen suunnilla, elämäntilanne on toivonmukaan melko vakaa ja mä matkustelen paljon. 

Mikä olisi sun unelmatyöpaikka?
Tää on vähän sama, kun mä lukion vikana vuonna pohdin opiskelupaikkaa... Ei mulla oo mitään unelma-ammattia tai -työpaikkaa. Mutta kuitenkin hyvä työporukka ja ilmapiiri on ehdottomasti yks asia, mikä siitä mun unelmatyöpaikasta tulee löytyä. 

Minkälainen olisi sun unelmien koti?
Ensinnäkin mun unelmakoti sijaitsis naapurien näkymättömissä, eli lähimpään naapuriin olis noin kilometri matkaa. Mä todellakin arvostan omaa rauhaa. Se olis luonnon läheisyydessä, mutta silti palvelujen ääreen olis noin 10 kilometriä. Itse talo ois väriltään vaaleanpunainen (totta kai!), kaksikerroksinen, isolla terassilla varustettu ja yläkerras olis parveke. Seinien sävyt olis vaaleita ja itse sisustus melko neutraali tummansinillä ja vaaleanpunaisilla yksityiskohdilla varustettuna eli samaa tyyliä, mitä mun sisustus on nytkin. Keittiön tasot olis vaaleaa marmoria ja koko keittiön tulisi olla niin iso, että siellä koko perhe kokkailemaan yhdessä. Talossa makuuhuoneita olisi neljä - pari lastenhuonetta ja yks työ-/vierashuone. Voisin mun unelmataloo kuvailla vaikka loputtomiin, mutta joo, ehkä parempi lopettaa tähän tai kirjoitan tätä vielä huomennakin. 

Mikä on sun lempikukka?
Tällä hetkellä neilikat. Ne ei oo liian hienoja, mutta silti kauniita. 

Jos saisit muuttaa maailmassa yhden asian, mikä se olisi?
Ruoan jakautuminen. Maailmassa on ihan hitosti ruokaa, mutta silti on tosi paljon ihmisiä, jotka näkee nälkää, samalla kun toiset kuolee liikalihavuuteen ja elintasosairauksiin. Ihan älytöntä.

Ja nyt, oikein leppoisaa lauantaita kaikille! ♥ Mä ainakin aion nauttia mun vapaapäivästä ja lämmöstä!

4 kommenttia:

  1. Sen verran mitä sua on blogin kautta seurannut on kyllä saanut sellasen kuvan että luonto on lähellä sydäntä ja lapissa jos jossain se kukoistaa! Suosittelen kyllä ehdottomasti käymään. Kesällä kaikki kukoistaa, syksyllä on ruska ja talvella taas isot lumikerrokset. Voisin vaikka veikata että kun sinne joskus pääset sä ajattelet että miksen mä hitto oo tullu aikasemmin..:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kyllä, luonto etenkin näin maalla kasvaneelle on niin tärkee asia! Ja mä kans vähän luulen, että fiilikset ekalla Lapin reissulla tulee olemaan just noi. Vähän veikkaan, että mun eka reissu pohjoseen taitaa tapahtua vielä tän vuoden puolella ja oon niin innoissani! :)

      Poista
  2. Oon seuraillu sun blogia jonkun aikaa mut jotenki multa on menny ihan ohi eli mitä/missä opiskelet? :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli mä opiskelen SeAMK:issa restonomiks ja tarkotus olis valmistua vielä ennen joulua. :)

      Poista