12.8.2017

9 asiaa, joita odotan syksyssä

Eikös elokuun puoliväli oo ihan hyvä hetki aloittaa haaveilu lämpimistä teekupposista peiton alla ja omien kylmien varpaiden lämmittelystä toisen varpaita vasten? Eikö ookin ihan ok nyt jo odottaa sitä syksyn saapumista ja selailla pinterestistä syksyisiä sisustusideoita? Oi kyllä, ainakin jos multa kysytään! Varmaan ekaa kertaa ikinä, mä odotan syksyä oikeesti todella innoissani. Päätinkin nurkan takana kolkuttelevan syksyn inspiroimana listata muutaman jutun, joita mä todellakin ootan syksyssä.

Syksy kollaasi 1 
Lämpimät tossut. First things first! Kuka vois selvitä läpi kylmän ja pimeän vuoden ajan ilman toinen toistaan sulosempia ja pörrösempiä tossuja. Ootan niin paljon sitä, kun aamun kylmettämän lattian ja varpaiden väliin saa vetästä puputossut. Niin ja ne mun h&m:n harmaat todella kulahtaneet neuletöppöset - niitäkin on kieltämättä jo ikävä!

Pakkasen kovettaman nurmikon ratina kenkien alla. Mä niin nautin pakkasnurmikon päällä kävelemisestä. Siinä on ihan oma fiiliksensä.

Pimenevät illat & tähtien valokuvaaminen. Hämärissä illoissa on ihan oma kutkuttava fiiliksensä. Pientä synkkyyttä mä oon kaivannut jo muutaman viikon... Pimeys tuo tullessaan myös öisin toinen toistaan kirkkaampina loistavat tähdet. Niiden valokuvaaminen on jotain niin täydellistä. Minä, kamera, pimeys ja hiljaisuus. Ah, niin ihanaa!

syksy kollaasi 2 
Viininpunainen. Mä jo luulin, etten pidäkään viininpunasesta enää niin paljon, mutta ei, se oli vaan kesäfiilis, joka oli rakkauden kyseistä väriä kohtaan ajanut hetkeks syrjään. Ah, nyt syksyn tullen mä ootan niin paljon, kun kaupat täyttyy kaikesta viininpunaisesta. Yks mun lemppareista!

Ensilumi. Voisko ollakaan mitään taianomaisempaa?

Peiton alle käpertyminen kynttilän valossa. Mä oon nyt jo hamstrannut kynttilöitä niin paljon, että ei varmasti lopu kesken. Mikä sellanen syksy ilman kynttilöitä edes oliskaan? Ei sitten niin mikään. Kun siihen kynttilänvaloon vielä yhdistää sohvan, lämpimän peiton ja ehkäpä vielä lämpimän teekupposen, niin todellakin ihmisen sielu lepää.

syksy kollaasi 3

Lämpimiin vaatteisiin käpertyminen. Muhkeat neuleet, myös tarpeentullen peittona toimivat huivit, paksut fleecet, ah, rakastan! Ja unohtamatta tietenkään mummujen kutomia villasukkia. Niissä vasta onkin sitä aitoa lämpöä.

Joulun odotus. Mä oon niitä ihmisiä, jotka rupeaa odottamaan joulua heti syksyn tullen. Mutta hei, jos jokin juhla on niin rakkauden täyteinen ja lämmin, niin onhan sitä ihan ok odottaa vähän kauemminkin. Etenkin, kun se joulun odotus tuo itselle niin ihanan fiiliksen.

Koristevalot. Tähtivalot olohuonetta ja keittiötä katon rajaan kiertämään, pienet kirkkaat valot peilin ympärille, hehkulamppuvalot ostoslistalle ja pari lyhtyä vielä piristykseks. Niissä on sitä tunnelmaa. ♥

syksy kollaas i 4

Onko täällä muitakin innokkaita syksyn odottajia vai pidättekö mielummin kesästä kaksin käsin kiinni?

16 kommenttia:

  1. Haa, sait tällä postauksella munkin syysinnotuksen ottamaan ison harppauksen eteenpäin! :D Mun puolesta elokuu voisi olla vielä täyttä kesää, mutta sen jälkeen otan syksyn avosylin vastaan. <3

    anskukoo.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan hyvä, jos elokuussa vielä on niitä oikeasti kesäisiä säitä, mutta mua ei yhtään haittais vaikka se syksykin sieltä saapuis. Molemmat on loppujen lopuks niin ihania vuodenaikoja. ♥ :)

      Poista
  2. Mä oon jo suunnannut katseeni kohti syksyä enkä millään malttas oottaa pimeneviä iltoja kynttilänvalossa ja lämpimiin neuleisiin ja huiveihin sukeltamista. ♥ Huisin ihanat ja tunnelmalliset kuvat tässä postauksessa! ♥ Huutaa syksyä saapuun vielä kovemmin. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! ♥ :) Ihana että joku muukin jo oottaa syksyä kovasti. :)

      Poista
  3. Tällä hetkellä pidän kesästä kaksin käsin kiinni, koska miehellä on vielä kesäloma menossa. :D Vaikka odotan kyllä syksyäkin. Ihana tää postaus ja pääsin kyllä syysfiilikseen.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toki jos vielä on kesälomaa, niin pitää nauttia siitä silloin ja ottaa ilo irti kesän vapaista! Oikein hyvää lomaa sun miehelle. Toivottavasti säät suosii teitä! :) Kiva, että tykkäsit. :) ♥

      Poista
  4. Nouspas hyvä syysfiilis tästä postauksesta! Mäkin rakastan syksyä. Varsinkin alkusyksyä kun auringonpaiste tuo valoa mutta ilman on ihanan kirpeä ja raikas :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, että tää sai sussa aikaan syysviboja! :) Ja totta, vielä on valoisaa, mutta syksyn raikkaus on niin tervetullutta! :)

      Poista
  5. Täällä myös yksi, joka odottaa syksyä tosi paljon! :) En malta odottaa, että pääsen täyttää kodin kynttilöillä & valoilla! :) Toivon silti myös, että elokuu antaisi meille vielä pari kaunista kesäpäivää! :)

    Katja Johanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ah, kynttilät ja kaikki valot. Niin parasta! Vielä kun malttais oottaa hetken ennen kuin niitä rupeaa ripustaa enemmänkin. :D Ja en kyl mäkään panis pahitteeks, vaikka vielä niitä nättejä kesäpäiviä tuliskin. :)

      Poista
  6. Noniin, sait mutkin odottamaan syksyä!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa! :D Syksyä odotellessa siis. :D

      Poista
  7. Ihana postaus! Tässä tulee itselläkin kohta jo syksyä ikävä... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Syksy on kyllä niin ihana vuodenaika. Onneks siihen ei oo enää pitkä aika. :)

      Poista
  8. En odota syksyä kovinkaan innolla, mutta siinä on kyllä muutamia hyviäkin juttuja! Tästä postauksesta viininpunainen, lämpimiin vaatteisiin ja peittoihin kääriytyminen sekä joulun odotus on niitä mun suosikkeja :)

    Ihana fiilis tässä postauksessa!!

    https://kiiainnanmaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta heii, kun listailee niitä syksyn kivoja juttuja, niin tajuaa, että ei se ookaan niin kamala. Syksyssä on paljon muutakin kuin vaan se jatkuva pimeys ja sade. :)

      Poista